Volledige versie bekijken : Website voor een groot Housefeest
marlonx
%Europe/Berlin %593 %2007, 15:15
Beste Flashfocussers,
We hebben de website met z'n tweën(Jasper van freaka.nl (http://www.freaka.nl) & Ik) gemaakt en we zijn er ongeveer 4 a 5 dagen druk mee geweest.
De opdracht was dus een geheel nieuwe website maken, we hebben gekozen voor flash.
In de hoeken zitten 2 buttons Sexy Room en Sexy Talents, dit zijn 2 zalen in de discotheek. Onder buttons worden de DJ's weergegeven die in die zaal draaien en als je op deze tekst klikt, zie je de andere DJ's die draaien.
Oja en de muziek kun je uitzetten door op de luidspreker te klikken :).
De gebruikte technieken:
- FlashVideo(FLV) de achtergrond gemaakt in After Effects.
- Het Design gemaakt met photoshop
- Flash/Actionscript
Ik heb hieronder een aantal screenshots toegevoegd.
De eerste schets(voorbeeld);
http://82.72.136.95/Voorbeeld1.jpg
En de eind resultaten.
http://82.72.136.95/Voorbeeld2.jpg
http://82.72.136.95/Voorbeeld3.jpg
Het resultaat is hier (http://www.sexymf.eu) te vinden.
Ik ben benieuwd wat jullie van onze creatie vinden?
Ik gebruik de namen van de discotheek en van het housefeest niet omdat dat nogal doorslaggevend is bij de rating van de zoekmachines.
Neon
%Europe/Berlin %605 %2007, 15:31
Wow! :D
Gaaf die achtergrond! Mooie prettige website. Kun je misschien meer vertellen over de opdracht. Niet bij naam en toenaam, zoals je al aangaf i.v.m met de zoekmachines (Google). Maar meer inhoudelijk over de opracht. Welke programma's gebruikten jullie hiervoor, met hoeveel man hebben jullie hier aan gewerkt, hoelang hebben jullie erover gedaan. Dat soort dingen. :P
Misschien dat je nog wel (concept) schetsen e.d. ergens hebt liggen. Dit project kan namelijk makkelijk in de FlashFocus Showcase!
Tenshu
%Europe/Berlin %606 %2007, 15:33
Ziet er goed uit, maar een aantal punten:
Blijft van de browser venster af! Dat rescalen is irritant.
Dat water effect is een beetje storrent. Ik zou het kleiner maken en iets meer transparent.
Die vensters (bv ticketsale). Waarom gebruik je een scrollbar als je beter de venster groter kan maken?
De tekst op die hartjes aijn niet goed leesbaar.
Nauzer
%Europe/Berlin %611 %2007, 15:40
Ja hoor! Mooi projectje :) ziet er strak en overzichtelijk uit :D
wat mij betreft mag hij een ShowCase plekje krijgen :)
een paar dingetje die je nog zou kunnen verbeteren:
- de stop music button werkt niet :S
edit: sorry... hij werkt gewoon met een fade out, erg langzaam... als ik op zo'n button klik wil ik eigenlijk dat mijn geluid gewoon meteen uitgaat, of een hele snelle fade evt.
- andere geluiden blijven aan als je op het luidsprekertje klikt...
- de knoppen zijn gewoon nog te gebruiken ook al bevindt je je al op die pagina...
Genetic
%Europe/Berlin %636 %2007, 16:16
Ja hoor! Mooi projectje :) ziet er strak en overzichtelijk uit :D
wat mij betreft mag hij een ShowCase plekje krijgen :)
een paar dingetje die je nog zou kunnen verbeteren:
de stop music button werkt niet :S
edit: sorry... hij werkt gewoon met een fade out, erg langzaam... als ik op zo'n button klik wil ik eigenlijk dat mijn geluid gewoon meteen uitgaat, of een hele snelle fade evt.
andere geluiden blijven aan als je op het luidsprekertje klikt...
de knoppen zijn gewoon nog te gebruiken ook al bevindt je je al op die pagina...
Helemaal mee akkoord. Vind het een zeer mooi ontwerp, en ik denk zeker dat je de rest van de competitie, aangezien je zegt "we" denk ik dat meerdere mensen meerdere ontwerpen maken, overtroeven.
Mvg,
Genetic
Djo-e
%Europe/Berlin %647 %2007, 16:32
freaka zuigt
je weet zelf niet eens dat je collega websites steelt
hoe geweldig is dat
raffa
%Europe/Berlin %650 %2007, 16:37
freaka zuigt
je weet zelf niet eens dat je collega websites steelt
hoe geweldig is dat
oei.. harde beschuldiging.. ben je hier zeker van ?
marlonx
%Europe/Berlin %656 %2007, 16:44
Dankjewel voor jullie complimenten, ik zal een stukje schrijven over onze opdracht.
freaka.nl
%Europe/Berlin %657 %2007, 16:46
oei.. harde beschuldiging.. ben je hier zeker van ?
tuurlijk weet hij dat niet zeker.
omdat het totaal niet zo is, kijk dat je technieken gebruikt dat doet iedereen.
Maar complete layouts jatten, never :)
maargoed mischien komt het omdat hij zelf ook al jaren bezig is om flash te leren...? ik weet niet waar de haat vandaan komt.
w00
%Europe/Berlin %677 %2007, 17:15
Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch :)
Maar sowieso vindt ik het echt een mooie site. Komt lekker over met die muziek enzo.
freaka.nl
%Europe/Berlin %680 %2007, 17:20
Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch :)
Maar sowieso vindt ik het echt een mooie site. Komt lekker over met die muziek enzo.
dat zowiezo haha, thnx man ! :D
Djo-e
%Europe/Berlin %684 %2007, 17:25
tuurlijk weet hij dat niet zeker.
omdat het totaal niet zo is, kijk dat je technieken gebruikt dat doet iedereen.
Maar complete layouts jatten, never :)
maargoed mischien komt het omdat hij zelf ook al jaren bezig is om flash te leren...? ik weet niet waar de haat vandaan komt.
de haat ?
neeh eerder gewoon de belachelijke buurjongen die met ze ftptje gewoon hele layouts
loopt te downloaden..
en dan je freaka effect na effect eroverheen gooit..
oefff?
zijn er meer mensen die dat weten
ja en dat zijn nog matties van je ook na ga gauw wat tekenen vriend
aceHigh
%Europe/Berlin %687 %2007, 17:30
Gave site! Past goed bij het feest denk ik. Lekker muziekje ook :)
Hebben jullie logo ook ontworpen, of was dat er al?
Paar puntjes:
Ik (en met mij veel anderen) houd niet van sites die mijn browser grootte onaangekondigd veranderen.
Waarom loopt de achtergrond animatie niet gewoon door zonder naar zwart te gaan?
Ook zou ik het muziekvolume wat sneller uit laten faden als je op de disable button drukt.
freaka.nl
%Europe/Berlin %689 %2007, 17:32
de haat ?
neeh eerder gewoon de belachelijke buurjongen die met ze ftptje gewoon hele layouts
loopt te downloaden..
en dan je freaka effect na effect eroverheen gooit..
oefff?
zijn er meer mensen die dat weten
ja en dat zijn nog matties van je ook na ga gauw wat tekenen vriend
maar is wel leuk dat je dat zo hier neerzet hoor, maar geef is een voorbeeld dan van een layout die ik "gedownload" heb? elke designer kan zien dat ik geen standaard layouts als die monstertemplates gebruik.
En je mag hier van mij zo komen kijken dat ik een totaal nieuwe site design hoor om zo je probleem uit de wereld te helpen... haha
maargoed ik ga er verder niet meer op in, als jij wilt blijven denken dat ik geen sites kan maken moet je dat doen. Komen binnenkort zowiezo weer een paar dikke sites aan :)
freaka.nl
%Europe/Berlin %691 %2007, 17:36
Gave site! Past goed bij het feest denk ik. Lekker muziekje ook :)
Hebben jullie logo ook ontworpen, of was dat er al?
Paar puntjes:
Ik (en met mij veel anderen) houd niet van sites die mijn browser grootte onaangekondigd veranderen.
Waarom loopt de achtergrond animatie niet gewoon door zonder naar zwart te gaan?
Ook zou ik het muziekvolume wat sneller uit laten faden als je op de disable button drukt.
logo was al ontworpen, we hebben puur de site gedaan.
dat fullscreen heb je gelijk in idd, slopen we er ff uit :P
die animatie op de bg is een flv loop, maar flash kan om de 1 of andere manier een flv niet loopen zonder een stotter op het einde, en dat is lelijk... dus vandaar de fade.
muziek volume moet je bij marlonx zijn :P
Ea.Z
%Europe/Berlin %703 %2007, 17:52
@Freaka & Djo-e
Willen jullie deze discussie via PM voortzetten aub?
Eeyz
%Europe/Berlin %709 %2007, 18:01
Ziet er goed uit hoor!:)
alexju
%Europe/Berlin %777 %2007, 19:39
@Freaka & Djo-e
Willen jullie deze discussie via PM voortzetten aub?
dan is er geen show :D , maarja, kvind het wel goede site, jullie hebben wel eigen stijl, freaka.nl :D maar kga me niet indiepen wie van wie gestolen heeft.
rrgmedia
%Europe/Berlin %786 %2007, 19:52
Hey, wil je ons vertellen met welke after effects plugin of combinatie van plugins je dat "water" effect heb gemaakt?
Een soort fractal noise ofzo?
EDIT:
Weet iemand trouwens hoe je dat bloem-achtig effect krijgt in photoshop??
Wat je hier op de achtrgrond ziet: http://www.j-sinzz.com ??
Alvast bedankt
EDIT2:
Zie http://www.rrgmedia.com/streams/test.php voor mijn (wat overdreven :P) versie om die sfeer na te bootsen.
Alleen die site heeft het wat meer water-achtig.
Ik heb dit nu met een aantal fractal noises gemaakt met perspective offset e.d.
Iemand een idee welke plugin?
NieLz
%Europe/Berlin %518 %2007, 13:25
Het is een heel vette site, ik vind de stijl echt heel leuk! Sommige zaken kunnen inderdaad wat duidelijker, buttons moeten uitnodigen om te klikken, en niet klikken om erachter te komen wat het nu eigenlijk is.
Ik geef toe dat ik soms ook wel eens inspiratie haal uit andere sites, en veel mensen hebben ook soms hele websites van mij gekopieerd wat ik natuurlijk niet leuk vind. Maar ik denk dat dit "gecopycat" andere mensen aanzet om zelf een stijl te creëren. Ook kunnen sommige designs veel beter gemaakt worden en ontstaan er nieuwe en mooiere stijlen. Een beetje Open Source minded ;-) gezonde concurrentie... Ik denk maar aan de film The Prestige :p
Gehele sites over kopieren bewijst dan wel weer het bestaan van inspiratieloze tamme mensen maar bon ...
NieLz
%Europe/Berlin %521 %2007, 13:30
@ rrgmedia: netjes gedaan! kan je me eens pm'en hoe je dat juist doet? ik ben momenteel bezig met zo'n dingen zelf te maken, ben me een beetje aan het verdiepen in video :)
rrgmedia
%Europe/Berlin %578 %2007, 14:53
Zo, dan heeft de rest er ook wat aan:
--------------------------------------------------------------
Hallo,
Je had me gevraagd hoe ik dat wolk-achtig iets heb gemaakt.
Ik zal me nu alleen ff focussen op dat "wolk-achtig iets".
Opzich best easy, zit standaard in After Effects 6.5/7, maar je moet wel de juiste parameters hebben:
1. Open after effects en maak een compositie (maakt niet uit hoe groot).
2. zorg ervoor dat de achtergrond zwart is ofzo.
3. maak een nieuwe solid aan (zwart, maakt volges mij niet veel uit, maar toch.)
dit doe je door in de timeline rechtermuisknop - new- solid.
4. dan add je het volgende effect toe: effects - noise & grain - fractal noise.
Dan zet je in de parameters het type op dynamic of cloud (doe het ff uit me hoofd)
5. zet de complexity op 15, haal de brightness wat omlaag en contrast omhoog.
dan klik je onder transform perspective offset aan en scale je alles wat groter.
6. dan add je het volgende effect: effects - image control - cc toner (of een andere color effect) en zet je de kleur op paars of blauw of what eva je wilt (wel de donkere kleuren kiezen)
7. dan duplicate je de laag en zet je de bovenste laag op overlay of screen, moet je ff testen hoe hij het bij jouw het beste blend.
8. dan klik 1x je op je composition en ga je naar file->new comp from selection (dit hoef je alleen te doen als je bv meerdere objecten in je compositie wil.
9. selecteer de nieuwe composition en voeg daar bijv. achtergronden e.d. in.
10. even kijken welke blending mode het beste werkt en klaar is NieLz
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, heb het echter te druk om het nog gedetaileerder uit te leggen.
Mvg,
Muppet
leihi2
%Europe/Berlin %435 %2007, 11:26
ziet er best cool uit..leuk effectjers op de bg..
rollovers zijn ook dope alleen soms kan je ze best opfocken door er te snel over heen te gaan..
:P:P:P:P
line up is dope
ik wilde wilde trouwens wel naar dit feestje gaan.. powezone toch?
Doc
%Europe/Berlin %742 %2007, 18:49
Het moet over de site gaan, dus ik mag niet zeggen dat achtergrond muziek goed klonk :D
Lekkere site man! vloeiend, mooie kleuren en hij straalt een relaxte sfeer uit.
De knoppen vond ik helemaal gruwelijk :D
Keep up the good work ;)
djashuard
%Europe/Berlin %008 %2007, 01:11
Ziet er geweldig uit!
Freaka hoeveel vraag je voor zulke opdrachten ?
freaka.nl
%Europe/Berlin %160 %2007, 04:50
Dat vertel ik liever niet hier zo in dit forum, maar dat begrijp je wel natuurlijk ;)
Finesky
%Europe/Berlin %678 %2007, 17:16
Ik vind dit toch wel een "unieke" site hoor.. geen template lijkt me.
Zeker Showcase waardig!
Alleen ben ik iets minder weg van je rollOvers in het hoofdmenu, vind het er een beetje opgeplakt ofzo :P.
En dat de .FLV stottert op het eind ligt niet zo zeer aan de .FLV maar meer aan de computer:
Als jij een heel klein .FLVtje importeert en in flash laat loopen, loopt die gewoon goed door:).
Maar omdat deze .FLV groot is, (je scaled hem dan wel mee met de browser, maar de geimporteerde .FLV zal niet klein zijn denk ik) hapert die..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.