PDA

Volledige versie bekijken : wat is een goede code obfuscator?

Flashkiddy
%Europe/Berlin %476 %2007, 12:25
Haai,
google deed uiteraard wonderen, maar ik zou graag nog wat aanvullende info hebben (lees: ervaringen). Ik zoek een goede code obfuscator om de security van mijn Flash app te verhogen. Graag hoor ik van m'n flashfocus kameraden wat zij aanraden en waar ik evt nog op zou moeten letten.

De voorkeur gaat uiteraard uit naar gratis ;-) , want dit project is al ver uitgelopen....

Flashkiddy
%Europe/Berlin %568 %2007, 14:39
niemand die me wat kan aanraden?

Dauntless
%Europe/Berlin %649 %2007, 16:35
Ik heb alleen nog maar Amayeta kunnen gebruiken (omdat de anderen m'n app deden crashen) en die was nog wel vrij goed in het beschermen. (Maar uiteraard blijft je code gewoon achterhaalbaar)

Flashkiddy
%Europe/Berlin %554 %2007, 14:17
ja, inderdaad, code blijft achterhaalbaar, maar als je de algehele context (variable names) wijzigt, dan is er geen touw meer aan vast te knopen. Ik wil de security optimaal krijgen, dus dat omvat ook de code onleesbaar maken.

Maar thanx voor de tip.

Tommyfied
%Europe/Berlin %609 %2007, 15:38
SWFEncrypt (van Amayeta, zie Dauntless) is volgens mij de standaard daarvoor.

Ik heb er nog geen ervaring mee maar ben er wel al een paar keer opgestuit bij het openschroeven van een swf. :)
Erg vervelend als je dan een geëncypte swf aantreft, wat dus meteen betekend dat het goed werkt ;)

http://www.amayeta.com/software/swfencrypt/

95 euro.
Dat moet toch wel in je offerte te verwerken zijn lijkt me?

Flashkiddy
%Europe/Berlin %615 %2007, 15:45
heb ik dus niet gedaan, lol :-(.
Maar de kosten zijn nou niet echt hoog.

thijs d
%Europe/Berlin %775 %2007, 19:36
ik had ergens een gratis, hij verandert alle variable namen, en maskeert het AS een beetje. (als je een fla van de swf maakt, en je maakt opnieuw een swf, doe hij niks)

http://www.genable.com/asolite.html

Flashkiddy
%Europe/Berlin %421 %2007, 11:06
Thanks Thys. Die kende ik ook al. Maar wat inhoudelijk nou het beste product is? Dat is min of meer de vraag die ik heb ;-)