Volledige versie bekijken : AS3 Editor ?
Neuro
%Europe/Berlin %583 %2007, 15:00
Joepie, Ik ben de eerste :D
De Flash CS3 editor is is een hele verbetering tov de vorige, maar toch heb ik er al enkele problemen mee:
-ik zie graag men code als men stage tegelijkertijd
-je kan geen meerdere projecten tegelijkertijd openen en nu ik nog vollop AS3 aan het leren ben is dit echt wel handig
-(een beetje een belachelijk probleem :p ) ik druk steeds op Ctrl-Enter ipv Ctrl-Alt-p
Sepy en andere hebben nog steeds geen AS3 ondersteuning (en eerlijk gezegd ik ben steeds minder tevreden over sepy, net iets te bugy naar mijn smaak). Mijn vraag is dus moet ik nog wat geduld hebben, of is Flex Builder/ Eclips mischien een oplossing?
Alvast bedankt:)
Dauntless
%Europe/Berlin %596 %2007, 15:18
Ik ben een jaar geleden (ongeveer) ook afgestapt van SE|PY omdat hij veel te vaak crashte. Dat was erg irritant ;). Sindsdien gebruik ik FlashDevelop, zowel voor AS 2.0 als AS 3.0.
De AS 3.0 ondersteuning van FD is nog niet optimaal, maar het werkt toch al :p. Het enige spijtige is dat er momenteel gebruik gemaakt wordt van de Flex 2 SDK en deze biedt enkel syntax checking, hij gaat niet na of de functie wel degelijk bestaat (enkel of hij juist gedefinieerd/ aangeroepen is).
Neuro
%Europe/Berlin %629 %2007, 16:06
ik heb hem juist gedownload, ik al hem even testen
bedankt :)
Nauzer
%Europe/Berlin %856 %2007, 21:33
ik werk eigenlijk sinds een maandje met SE|PY en hij is me pas een keer gecrasht... en toen kon ik nog gewoon saven alvorens op "niet verzenden" te klikken.
Maar AS 3.0 ondersteuning heeft hij inderdaad nog niet... én het ctrl+enter werkt hier onder Windows niet :S (op mac wel)...
Dauntless
%Europe/Berlin %863 %2007, 21:43
ik werk eigenlijk sinds een maandje met SE|PY en hij is me pas een keer gecrasht... en toen kon ik nog gewoon saven alvorens op "niet verzenden" te klikken.
Maar AS 3.0 ondersteuning heeft hij inderdaad nog niet... én het ctrl+enter werkt hier onder Windows niet :S (op mac wel)...
ctrl+enter werkte bij mij op WIN ook hoor...
Een een prog mag niet crashen, punt! :p.
Nauzer
%Europe/Berlin %866 %2007, 21:48
dat klopt... maar om het aan't programma toe te schrijven... Flash/Photoshop crasht ook wel eens... komt nu eenmaal wel eens voor he ;)
Hmm, bij mij werkte Ctrl+Enter wel met Flash 8, maar niet met CS3 :(
Dauntless
%Europe/Berlin %911 %2007, 22:52
Ah, met FCS3 heb ik nog niet getest.
Maar probeer ook eens FlashDevelop? Achter FD zit ook een vrij actieve community en er zijn al wel wat plugins & aanpassingen beschikbaar. FD heeft ook heel goede ondersteuning voor MTASC.
Nauzer
%Europe/Berlin %964 %2007, 00:08
Hmm... ik vind het nog wat onwennig...
vond het bij SE|PY altijd wel leuk dat ik mijn lettertype kon veranderen, waardoor code voor mij beter leesbaar was ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %973 %2007, 00:22
Dan moet je deze xml gewoon even aanpassen :).
C:\Program Files\FlashDevelop\Settings\ScintillaNET.xml
Nauzer
%Europe/Berlin %320 %2007, 08:41
OK bedankt,
zeg hoe leren jullie eigenlijk AS 3.0? Gewoon alles via de Flash help files?
Ik heb nooit met Flex Builder gewerkt, dus dat is jammer.
Collin Moock - EAS3 komt pas in Juni uit ofzo, helaas :(
Dauntless
%Europe/Berlin %324 %2007, 08:47
OK bedankt,
zeg hoe leren jullie eigenlijk AS 3.0? Gewoon alles via de Flash help files?
Ik heb nooit met Flex Builder gewerkt, dus dat is jammer.
Collin Moock - EAS3 komt pas in Juni uit ofzo, helaas :(
Ik ben momenteel wat projectjes aan het herschrijven in AS 3.0 (Flash CS 3). Ik ben van mening dat 'grotere projectjes' maken sowieso de beste manier is om eender welke taal te leren.
TheDutch
%Europe/Berlin %336 %2007, 09:04
ActionScript 3 leer ik door de LiveDocs goed door te nemen en boeken te lezen, meer heb je eigenlijk niet nodig :).
Het boek "Essential ActionScript 3.0" is trouwens al wel te koop als Rough Cuts editie bij O'Reilly (http://safari.oreilly.com/0596526946).
Ik ben van mening dat 'grotere projectjes' maken sowieso de beste manier is om eender welke taal te leren.
Dat sowieso! Je leert het meeste van uitdagingen en die vindt je het meest bij grote projecten. Bij die projecten maak je ook regelmatig dingen die je voor jezelf niet snel zou maken. Voorbeeld is dat ik voor mijzelf weinig gebruik zou maken van de Flex 2 Charts, echter voor mijn werk maak ik financiele software en daar zit er een groot gedeelte advanced charting bij.
ik zie graag men code als men stage tegelijkertijd
Koop twee schermen ;).
of is Flex Builder/ Eclips mischien een oplossing?
Zeker weten! Flex Builder biedt de beste ActionScript werkomgeving die er is, gebaseerd op het bewezen Eclipse. Laatst ging ik Flash CS3 even in om wat te testen en ik kon gewoon niet meer overweg met die AS editor, zo beperkt in vergelijking met Flex Builder. Ik kan in elk geval niet meer zonder :).
ps. Flex Builder is niet alleen voor Flex. Met Flex Builder kan je namelijk ook gewoon een "ActionScript Project" aanmaken.
TheDutch
%Europe/Berlin %343 %2007, 09:15
of is Flex Builder/ Eclips mischien een oplossing?
Dat zeker weten! Flex Builder biedt de beste ActionScript werkomgeving die er is gebaseerd op het bewezen Eclipse. Laatst ging ik Flash CS3 even in om wat te testen en ik kon gewoon niet meer overweg met die AS editor, zo beperkt in vergelijking met Flex Builder. Ik kan in elk geval niet meer zonder :).
ps. Flex Builder is niet alleen voor Flex. Met Flex Builder kan je namelijk ook gewoon een "ActionScript Project" aanmaken.
Dauntless
%Europe/Berlin %533 %2007, 13:48
@Dutchy: Heb je al met FD gewerkt? Zoja: Wat zijn dan dingen die je echt mist wanneer je 'terug' naar Flex Builder zou gaan ?
F e r o x
%Europe/Berlin %749 %2007, 18:58
Wat is precies het voordeel van FD als ik vragen mag?
Nauzer
%Europe/Berlin %831 %2007, 20:56
@ F e r o x:
http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4334
Daunt, hoe kun je het path van Flash instellen in FD? Ik krijg namelijk steeds die error bij Ctrl+Enter en vind nergens een .XML of setting waarmee ik dat kan instellen.
Dauntless
%Europe/Berlin %945 %2007, 23:42
@Nauzer: Niet goed gezocht dan :p.
Gewoon bij Tools -> Program Settings -> ASCompletion.MacroMedia.FlashIDE waarde.
F e r o x
%Europe/Berlin %950 %2007, 23:48
@ F e r o x:
http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4334
Als ik dat topic lees zie ik toch niet echt veel voordelen tegenover FlexBuilder die ik momenteel gebruik. Of zijn die er toch?
ps: klopt het zelfs dat het niet op Mac draait? Want dan moet ik er zoiezo niet mee beginnen.
BernardV
%Europe/Berlin %960 %2007, 00:03
@Dutchy: Heb je al met FD gewerkt? Zoja: Wat zijn dan dingen die je echt mist wanneer je 'terug' naar Flex Builder zou gaan ?
Ben geen Dutchy, heb een blauwe maandag met FD gewerkt en toen toch weer naar Eclipse met FDT (ben ik gewend), de overstap naar Flex Builder is dan erg klein, alles werkt nog ongeveer hetzelfde. Als je werkelijk het verschil wilt zien, dan zou ik gewoon even de trial versie downloaden van Flex: http://www.adobe.com/go/tryflex/
Nauzer
%Europe/Berlin %314 %2007, 08:33
@Nauzer: Niet goed gezocht dan :p.
Gewoon bij Tools -> Program Settings -> ASCompletion.MacroMedia.FlashIDE waarde.
haha... ik had hem al gevonden... bedankt!
had eigenlijk een andere naam verwacht ;)
en F e r o x... FD weet ik niet of er een Mac versie van is. Volgens mij niet, kan hem iig nergens op hun site vinden. Daunt?
Van SE|PY bestaat sowieso wel een mac versie, want die gebruik ik op mijn macBook.
Dauntless
%Europe/Berlin %335 %2007, 09:03
Spijtig genoeg is er nog geen MAC versie .
Tommyfied
%Europe/Berlin %390 %2007, 10:22
1) Flex Builder
2) FDT
3) Flash Develop
4) Flash IDE (van CS3)
Dat is voor mij de ranglijst van beste Actionscript (2.0 en 3.0) editors.
Zelf heb ik echter nog niet zoveel ervaring met 1 en 2 als ik zou willen en gebruik ik in mijn dagelijks leven nummer 3.
Ik ben echter wel van plan om binnenkort eens te kijken of ik echt met Flex Builder aan de gang kan gaan. :)
Dauntless
%Europe/Berlin %401 %2007, 10:37
FDT is inderdaad ook wel erg cool.. Alleen spijtig dat het zo verschrikkelijk duur is... FDT is ook nog bezig met tests voor AS 3.0
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.