PDA

Volledige versie bekijken : gotoandplay

skywalker
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Ik heb een site met 5 knoppen gemaakt.

De site start met scene 1 waarin de 5 knoppen staan. Ik wil elke knop naar een apparte scene toewijzen. Alleen als ik de volgende code invoer opent hij elke keer de eestvolgende scene en niet de toegeweze scene.

on (release) {
gotoAndPlay("scene 4");
}

Ik ben echt een leek wat betreft codes en begin hier pas net aan. Kan iemand misschien zeggen of ik een fout maak. Of waar ik wat voorbeelden kan vinden..

Ik heb de zoek functie gebruikt maar deze vraag is waarschijnlijk te eenvoudig.. [:I]

meester
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:22
on(release){
gotoAndPlay("sceneTwo", 1);
}

zo zou die moeten werken...geeft eerst scene aan, dan frame nummer

skywalker
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:57
Helaas doet hij nog niet wat ik wi.

on(release){
gotoAndPlay("scene5",1);
}

Als ik dit als action kies speelt hij gewoon scene 1 nog een keer af...

Kan de fout ergens anders zitten? Ik heb wel een stop aan het eind van de eerste scene zitten omdat hij anders alle scene's achter elkaar zette....Of kan het daar niks mee te maken hebben??

Doc
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:07
kijk eens of er wel wat in scene 5 staat... staat er niks in, begint hij namelijk weer van voren. Staat er bijvoorbeeld 1 frame in, moet je daar ff een stop(); op zetten.

Flasher
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Scenes en AS is altijd buggy. Je kan beter framelabels gebruiken, of aparte swfjes.

Finesky
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:36
Hoi Skywalker, hij zal het zeer waarschijnlijk wel doen als je het nummer uit de naam van de scene haald.

Dus geen 'Scene 5" maar "sceneVijf" , als je consiquent zo werkt, zul je namelijk merken dat je veel minder foutjes maakt;)

en let op de caps!

Dit viel mij op bij jou posts;

on (release) {
gotoAndPlay("scene 4");
}

on (release) {
gotoAndPlay("scene5");
}

Hier zie je al een 'dodelijke' fout.

bij scene vier wel een spatie, en bij scene 5 niet;).

skywalker
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:32
Ik wordt helemaal gek want ik krijg het niet voor elkaar. Wie helpt???

http://home.casema.nl/l.evers/template5.fla

5 knoppen elk een eigen scene eenvoudiger kan het niet.. [V]

Alvast mijn dank voor de hulp.. :)

skywalker
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:38
en Up.......

Please kan iemand me helpen...??

Finesky
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
Zolang je AS niet overeenkomt met je Scene names is het logisch dat hij het niet doet.
In je AS staat bijv. scene3, terwijl die scene eigenlijk Scene 3 heet...
Chek dus de namen van je scenes eerst!

skywalker
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
Klopt ik heb verschillende dingen gedaan om het werkend te krijgen. Nu is alles terug gezet zoals het hoort. Ik heb echter ook al een poginging te doen door de frame's erbij te vermelden. De AS zag er dan als volgt uit.

on(release){
gotoAndPlay("Scene 2, 1");
}

Dit heb ik zowel met als zonder een spatie voor de frame aanduiding gedaan..??

Iemand mischien nog suggesties..

Laiverd
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
Volgens mij moet dat

on(release){
gotoAndPlay("Scene 2", 1);
}

zijn, maar het verbaast me nogal dat niemand tot nu echt de suggestie heeft gedan (behalve Flasher) om helemaal geen scenenamen te gebruiken in actionscript. Je moet jochies van 14 niet altijd geloven ;), maar in dit geval heeft Flasher wel gelijk. En als iemand van 8 (?!) zou ik hem toch maar geloven.
De redenen waarom je niet scenes in actionscript zou moeten gebruiken, zijn in het verleden al uitgebreid besproken. Maak gewoon een framelabel op het frame waar je heen wilt en gebruik dan gotoAndPlay("framelabelnaam");