PDA

Volledige versie bekijken : gotoandplay

skywalker
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Ik heb een site met 5 knoppen gemaakt.

De site start met scene 1 waarin de 5 knoppen staan. Ik wil elke knop naar een apparte scene toewijzen. Alleen als ik de volgende code invoer opent hij elke keer de eestvolgende scene en niet de toegeweze scene.

on (release) {
gotoAndPlay("scene 4");
}

Ik ben echt een leek wat betreft codes en begin hier pas net aan. Kan iemand misschien zeggen of ik een fout maak. Of waar ik wat voorbeelden kan vinden..

Ik heb de zoek functie gebruikt maar deze vraag is waarschijnlijk te eenvoudig.. [:I]

meester
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:22
on(release){
gotoAndPlay("sceneTwo", 1);
}

zo zou die moeten werken...geeft eerst scene aan, dan frame nummer

skywalker
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:57
Helaas doet hij nog niet wat ik wi.

on(release){
gotoAndPlay("scene5",1);
}

Als ik dit als action kies speelt hij gewoon scene 1 nog een keer af...

Kan de fout ergens anders zitten? Ik heb wel een stop aan het eind van de eerste scene zitten omdat hij anders alle scene's achter elkaar zette....Of kan het daar niks mee te maken hebben??

Doc
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:07
kijk eens of er wel wat in scene 5 staat... staat er niks in, begint hij namelijk weer van voren. Staat er bijvoorbeeld 1 frame in, moet je daar ff een stop(); op zetten.

Flasher
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Scenes en AS is altijd buggy. Je kan beter framelabels gebruiken, of aparte swfjes.

Finesky
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:36
Hoi Skywalker, hij zal het zeer waarschijnlijk wel doen als je het nummer uit de naam van de scene haald.

Dus geen 'Scene 5" maar "sceneVijf" , als je consiquent zo werkt, zul je namelijk merken dat je veel minder foutjes maakt;)

en let op de caps!

Dit viel mij op bij jou posts;

on (release) {
gotoAndPlay("scene 4");
}

on (release) {
gotoAndPlay("scene5");
}

Hier zie je al een 'dodelijke' fout.

bij scene vier wel een spatie, en bij scene 5 niet;).