PDA

Volledige versie bekijken : movieclip + rotatie zonder actionscript

ejac
%Europe/Berlin %771 %2007, 19:31
Hoi ik zit met een probleem, ik ga hier de stappen voor reconstructie van het probleem uitleggen, ik heb het geprobeerd in flash cs3 en flash mx beiden met hetzelfde resultaat, dus ik veronderstel dat ik iets verkeerd doe:

- nieuw flashfile
- insert new symbol... -> movieclip
- in movieclip teken ik een square
- ik maak een nieuw keyframe aan op zeg frame 30
- ik roteer het vierkant met de free transformation tool, zeg 45 graden naar rechts
- ik klik met de rechtermuisknop op een tussenliggende frame bvb frame 15 en klik create motion tween

nu werkt de motion tween niet, hij springt bij de laatste frame gewoon naar de geroteerde toestand.

Maar als ik juist het zelfde doe, maar eerst een verplaatsing op het vierkant doe (op de keyframe) en dan een rotatie, dan werkt het interpolleren van de rotatie wel???
Meer inzicht in dit fenomeen zou leuk zijn :)

-Rutger-
%Europe/Berlin %781 %2007, 19:45
Waha dat probleem had ik eerst ook, gewoon aan het einde precies hetzelfde laten en bij de tween properties kijken en dan de rotate instellen op CW of CCW :)

ejac
%Europe/Berlin %791 %2007, 20:00
thx, is wat ik nodig had.

En heb ook een oplossing gevonden, als ik nu niet helemaal wil ronddraaien, want dat moet met die CW of CCW.
Eerst de motion tween doen, en dan pas de rotatie op keyframe uitvoeren, dan werkt het ook :)