PDA

Volledige versie bekijken : Groeien

okeoke
%Europe/Berlin %524 %2007, 13:34
hallo,

ik ben bezig met een site en ik ben het nu een beetje schematisch aan het maken

de als je op de doos klikt die je op het plaatje ziet, moeten er allemaal van die soort regenbooglijnen uit komen, die groeien zeg maar uit de doos.

ik weet wel hoe je dit groeien kan maken met after effects, maar het probleem is dat ik de site op fulls creen wil hebben en als je dat met after effects gaat maken zijn het pixels en geen vectoren, waardoor het slechte kwaliteit wordt etc....

dus ik mijn vraag is of iemand hier weet hoe je een lijn kan laten groeien (niet door er een mask over te maken en die te animeren, want dat gaat schokkerig en niet goed)..

KoenDK
%Europe/Berlin %582 %2007, 14:58
je kan een shape tween gebruiken, en dan die hulp puntjes zo plaatsen
(ik kan op de naam niet komen :P )

dan kun je bv zeggen dat een punt links bovenaan moet tweenen naar datzelfde punt links bovenaan
want anders krijg je soms heeeel rare resultaten :D

(zo help je flash om zijn tween te creeëren)

moisarina
%Europe/Berlin %582 %2007, 14:58
de regenboog per frame een stukje vanaf halen totdat er niks meer overblijft en dan reverse je de timeline

nuvorm
%Europe/Berlin %582 %2007, 14:59
je zou dmv de drawing api (met die lineto commands enzo)
met as variabelen in de lijn positie kunnen aanpassen.
complexere vormen kun je gemakkelijker laten groeien door er toch een animatie van te maken. ik zie niet in waarom dit haperig zou gaan..
staat je fps wel hoog genoeg?
en heb je chache as bitmap aanstaan?

wouter

KoenDK
%Europe/Berlin %583 %2007, 15:00
heb je cache as bitmap aanstaan?

waar staat dit? [?] thx

nuvorm
%Europe/Berlin %589 %2007, 15:09
als je je mc aanklikt staat het in de properties runtime bitmap caching.

dit heeft als voordeel dat een vectorplaatje als hij niet gescaled wordt, gelijk uit het ram geheugen wordt geladen, sneller dus.

wouter

Filmfocus.nl
%Europe/Berlin %681 %2007, 17:21
je kan een shape tween gebruiken, en dan die hulp puntjes zo plaatsen
(ik kan op de naam niet komen :P )

dan kun je bv zeggen dat een punt links bovenaan moet tweenen naar datzelfde punt links bovenaan
want anders krijg je soms heeeel rare resultaten :D

(zo help je flash om zijn tween te creeëren)
Shape hints!=)

-Rutger-
%Europe/Berlin %692 %2007, 17:37
Het is eigenlijk heel makkelijk met shape hints :)
zal zo even een voorbeeld maken :)

EDIT: Hier is het voorbeeld! :)

okeoke
%Europe/Berlin %753 %2007, 19:04
bedankt voor de vele reacties, ik vind dat wel goed gedaan toch, met die mask, want als ik het doe komt het heel schokkerig omdat je de mask zelf moet animeren,
hoe heb je eigelijk die doos zo goed 3d gekregen? ik heb echt zitten kloten om die doos in goed perspectief te krijgen haha...

en over die shape hints, ik weet wel wat je bedoelt, maar ik snap niet echt hoe je het daar mee kan doen.... want met shape hints in samenwerking met shape tween dan verander je toch de vorm alleen?

bij mij gaat de mask methode schokkerig omdat ik bij de mask een shape tween gebruikte, dus het zag er raar uit, maar in die .fla voorbeeld die hier boven staat is het gewoon frame voor frame erop getekend, dus dat gaat wel smoother lijkt me.....

toch ben ik wel een beetje teleurgesteld in flash dat je niet gewoon met de pen tool een lijn kan trekken en dat dat dan wordt opgevuld en groeit... want die optie heb je in after effects wel.....

-Rutger-
%Europe/Berlin %888 %2007, 22:18
hoe heb je eigelijk die doos zo goed 3d gekregen? ik heb echt zitten kloten om die doos in goed perspectief te krijgen haha...
Ik weet het niet, ik kan altijd wel vrij goed uit mn hoofd cubussen tekenen, geen idee waarom xD

methode schokkerig omdat ik bij de mask een shape tween gebruikte, dus het zag er raar uit, maar in die .fla voorbeeld die hier boven staat is het gewoon frame voor frame erop getekend, dus dat gaat wel smoother lijkt me.....
Dat maakt niet uit, mijn framerate is 30, dat helpt ook veel! :D