Volledige versie bekijken : lettertype toevoegen
Bowlingmar
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
Heb enkele lettertypes gedownload en wil die nu toevoegen zodat ik ze in Photoshop (cs) kan gebruiken. Dus ik unzip ze naar windows--fonts en dacht dat het zo zou werken...maar ik zie het lettertype niet in mijn lijstje in photoshop verschijnen. Hoe komt dat?
Neon
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:08
Je moet ze eerst nog installeren in je fonts map.
Ga naar je fonts / lettertypen map in windows (configuratiescherm --> lettertypen / fonts)
Klik op bestand --> Nieuw lettertype installeren --> selecteer je map waar je de fonts naar geunzipt hebt, liever niet naar je map lettertypen want dat zijn nogal veel fonts dus dan duurt het een tijd voordat je je fonts ziet.
Maar unzip je fonts gewoon in een mapje op je bureaublad ofzo (mijn documenten, whatever)
Selecteer dus die map en dan verschijnt vanzelf je lettertype, selecteer het en klik op OK.
Klaar! Succes ermee :D
brossiekoppie
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:30
er bestaat ook zoiets als windows help ;)
colake
%Europe/Berlin %565 %2005, 14:34
Dus ik unzip ze naar windows--fonts
Gewoon rechtstreeks unzippen in de font map gaat niet!
Je moet ze eerst nog installeren in je fonts map.
Ga naar je fonts / lettertypen map in windows (configuratiescherm --> lettertypen / fonts)
Klik op bestand --> Nieuw lettertype installeren --> selecteer je map waar je de fonts naar geunzipt hebt, liever niet naar je map lettertypen want dat zijn nogal veel fonts dus dan duurt het een tijd voordat je je fonts ziet.
Maar unzip je fonts gewoon in een mapje op je bureaublad ofzo (mijn documenten, whatever)
Selecteer dus die map en dan verschijnt vanzelf je lettertype, selecteer het en klik op OK.
Klaar! Succes ermee :D
Eenvoudiger is het als je de geunzipte fonts gewoon naar je font map in windows kopiert na het unzippen. Ze worden dan ook automatisch geinstalleerd.
Als je photoshop openstaat als je dit doet dan moet je die nadien even sluiten en terug opstarten. Dan pas zal je de nieuwe lettertypes zien.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %583 %2005, 14:59
Laat ons even recapituleren :D
1. Alle grafische software en office-progs enz afsluiten (of herstarten na installatie van de nieuwe fonts)
2. Lettertype in een map naar keuze unzippen en kopieren/knippen
3. Start > Uitvoeren > "fonts" [ENTER] of ga naar je map "fonts" in je windows dir
4. Ctrl + V en klaar is kees!
trepanic
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:26
je hoeft niet af te sluiten toch? bij mij komen ze meteen in de lijst met lettertypen
Brinky
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:11
Je bedoelt zeker het lijstje met lettertypen in windows? je font-map dus gewoon?
Want in bijv photoshop/illustrator bezig bent en je zet een font in je C:windows/fonts/ dan moet je eerst photoshop/illustrator afsluiten en weer opnieuw opstarten voordat ze erbij staan :)
trepanic
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:40
Je bedoelt zeker het lijstje met lettertypen in windows? je font-map dus gewoon?
Want in bijv photoshop/illustrator bezig bent en je zet een font in je C:windows/fonts/ dan moet je eerst photoshop/illustrator afsluiten en weer opnieuw opstarten voordat ze erbij staan :)
helemaal niet bij mij :S ik heb photoshop gewoon aanstaan, plak de font in de font map, en kijk bij mn font lijst in photoshop en daar staat ie gewoon
Bowlingmar
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:58
Maakt weinig uit hoe je het doet hé...het enige wat voor mji belangrijk is, is dat het gelukt is:) Tnx
RotssNL
%Europe/Berlin %550 %2008, 13:12
ik zit met hetzelfde probleem en heb al jullie manieren geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet... het gaan om indesign.. :S nog andere manieren om fonts toe te voegen?
Alassea
%Europe/Berlin %554 %2008, 13:17
zie je het toegevoegde font wel in andere programma's?
en is de naam in je fontlijst wel zoals je verwacht... (er zijn fonts waarvan de naam afwijkt als je hem eenmaal geinstalleerd hebt)
digitalecartoons
%Europe/Berlin %556 %2008, 13:20
Ik gebruik altijd Suitcase voor alles. Voordeel is dat de fontsmap niet groeit tot dermate proporties dat Windows er langzamer van wordt. En hou wel van een beetje geordenend werken :-) Heb dan in Mijn Documenten een mapje waar ik al mijn fonts in kan upzippen, indelen in mapjes e.d. In Suitcase kan ik hetzelfde: mapjes aanmaken. B.v. fonts voor een bepaald project in een apart mapje. Met 'bladeren' dan naar de eigen font map in Mijn Documenten, font selecteren en de mogelijkheid tot aan- en uitzetten ervan. Je merkt gelijk resultaat dat de font toegevoegd of weer verwijderd wordt. Ben je klaar met je project dan deactiveer je dat font weer.
razzie
%Europe/Berlin %577 %2008, 13:51
Ik had het zelfde probleem. Ik heb vista en unzippen naar de fonts map lukt niet.. Wat bij mij dus wel werkt is als ik de fonts eerst unzip naar de desktop en vanuit daar sleep naar de fonts map. Dan installeert hij ze wel! Dus wellicht een of andere vista bug/bescherming.
Probeer het maar.
RotssNL
%Europe/Berlin %595 %2008, 14:16
Ik had het zelfde probleem. Ik heb vista en unzippen naar de fonts map lukt niet.. Wat bij mij dus wel werkt is als ik de fonts eerst unzip naar de desktop en vanuit daar sleep naar de fonts map. Dan installeert hij ze wel! Dus wellicht een of andere vista bug/bescherming.
Probeer het maar.
ik heb geen vista maar nog xp pro en heb dat ookal gedaan ;)
en me lettertype is niet te zien in andere programma's
bedankt voor de tips ik ga het ff uitproberen en laat het jullie weten :P
RotssNL
%Europe/Berlin %667 %2008, 16:01
ik heb Suitcase geprobeerd maar dat lukt ook niet... of ik doe daar iets fout in dat ik niet weet (toevoegen en dan op activeren drukken) lijkt mij dat ik niets verkeerd doe...
HELP!!??(A)
razzie
%Europe/Berlin %698 %2008, 16:46
ik heb Suitcase geprobeerd maar dat lukt ook niet... of ik doe daar iets fout in dat ik niet weet (toevoegen en dan op activeren drukken) lijkt mij dat ik niets verkeerd doe...
HELP!!??(A)
Heb je niet toevallig mac fonts gedownload? Of heb je het met alle fonts?
RotssNL
%Europe/Berlin %703 %2008, 16:52
ik heb de fonts aangeleverd gekregen voor windows.. het zou dusz moeten werken..
RotssNL
%Europe/Berlin %592 %2008, 14:13
HELP MIJ!!!???? of weet niemand meer hoe het moet...?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.