PDA

Volledige versie bekijken : Old movie scratchy effect ..

Derek J.
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
Beste mensen,

Ik ben met het maken van een flashheader voor een website .. nu heb ik een tv in deze header verwerkt .. en heb een cool tutorial gevonden "old scratchy movie effect" zodat het lijkt alsof het iets ouds is wat zich op tv afspeelt ..

Mijn vraag is, hoe kan ik het zo maken dat het effect wat ik creeer (scratchy) alleen op de tv gaat en niet op de rest van mn flashmovie?

Misch met coordinaten ofzo?

Ben nog vrij nieuw met flash dus vandaar ..

peres
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:46
probeer het eens met een mask ;)

eerst een mask layer met daarin het vlak waar je wel je effect wilt kunnen zien, en daaronder een layer met je effect erin :)

Derek J.
%Europe/Berlin %461 %2005, 12:04
Thanks dat heeft me goed op weg geholpen!

Het probleem is alleen dat de scratchy lines wel goed alleen te zien zijn waar ik heb gemasked heb .. maar hij gaat de hele graphic over (770 x 300) en mijn gemaskde gebied is relatief klein! Dus het effect komt eens in de zoveel tijd langs ..

Deze actionscript code gebruik ik voor het scratcheffect:

onClipEvent(enterFrame){
_root.line._x=random(770);
for (i=0; i<=2; i++)
{
_root.circle.duplicateMovieClip( "circle"+i, i+1);
}
if (i=2){
i=0;
}
}

enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat het effect alleen in de buurt van het gemaskde gebied komt? en niet de hele graphic?

Thanks!

VAW
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:49
vervang die 770 (achter de random) door de breedte van je tv ;)
en zorg dat de _x van de MovieClip van dat effect op dezelfde _x staat als je tvtje :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:49
Je kunt het natuurlijk ook met de hand maken, dus niet met ActionScript.

Maak een nieuwe MovieClip aan en maak daar een aantal frames achter elkaar wat hairlines, stipjes etc. in, binnen het formaat van je tv scherm. Je maakt dus allemaal keyframes achter elkaar. Je kunt hem zo lang maken als je wilt. Je filesize wordt wel groter dan wanneer je het met ActionScript doet, en de animatie is ook niet random, maar je hebt wel exacte controle over het uiterlijk en de plaats van je old-movie effect. Als je klaar bent leg je deze MovieClip onder de mask van je tv-scherm, en voilá :).