Volledige versie bekijken : 3 filmpjes tegelijk
Paul NGC
%Europe/Berlin %609 %2007, 15:37
Ik wil 1 swf op internet zetten, waar 3 filmpjes naast elkaar staan. Niet zo moeilijk, maar het probleem zit hem erin dat je zelf kiest welk filmpje je als eerste wilt bekijken. Dus als je op het middelste filmpje klikt dan speelt het middelste filmpje af. Dat is ook nog niet zo ingewikkeld. Alleen nu komt het. Als je op het tweede filmpje klikt moet hij automatisch nadat je het tweede filmpje klaar is filmpje 3 afspelen en daarna filmpje 1.
De volgorde is altijd hetzelfde. het is niet random
filmpje 3---> filmpje 1---> filmpje 2
filmpje 2---> filmpje 3---> filmpje 1
filmpje 1---> filmpje 2---> filmpje 3
Moet ik de filmpjes los laten, of is het beter als ik er één filmpje mee maak waarin je vermeld welk frame hij moet pakken? Ik weet het zelf nu niet meer, vandaar deze vraag :(
rolandpeelen
%Europe/Berlin %298 %2007, 08:10
Zet gewoon op het einde van je movieclip dat hij de volgende af moet spelen..
dus op nummer 1 (laatste frame dus..)
_root.filmpje2.play();
bij nummer 2 (laatste frame dus...)
_root.filmpje3.play();
:)
Paul NGC
%Europe/Berlin %343 %2007, 09:14
Bedankt voor je vroege ;) antwoord.
Ik ga er vanmiddag naar kijken. :)
Ik heb het zonet geprobeerd, maar het werkt helaas niet.
Ik denk dat het komt, omdat ik aan tbegin van alle filmpjes heb gezegd 'stop', omdat ze anders gaan spelen voordat jij erop geklikt hebt.
En nog een probleem is als het zou werken dat de filmpjes dan blijven loopen. Maar ik wil dat de filmpjes stoppen nadat alle 3 zijn afgespeeld.
iemand anders nog een oplossing?
Ultim-o
%Europe/Berlin %353 %2007, 09:28
Hoe speel je de films af? Via de timeline? Of als .flv?
Paul NGC
%Europe/Berlin %419 %2007, 11:04
Ik speel ze het liefste af via .flv, maar als de oplossing mogelijk is met de video importeren in de timeline dan ga ik dat gebruiken:)
Ultim-o
%Europe/Berlin %694 %2007, 17:40
Ik zou 3 flv's maken en in een array bijhouden wat de volgorde gaat zijn.
Speel je die flv's af met eigen code? Of gebruik je media component?
Je moet zorgen dat je weet wanneer de flv klaar is met spelen, dan in je array kijk wat de volgende flv moet zijn, en die vervolgens afspelen..
Paul NGC
%Europe/Berlin %406 %2007, 10:45
Hey Ultim-o
Aangezien de filmpjes dan weer gaan loopen heb ik besloten het anders te doen.
De drie filmpjes staan op stop en wanneer je erop klikt kun je ze afspelen. Alleen krijg ik dit weer niet voor elkaar:S
De filmpjes zijn flv die ik vervolgens heb omgezet naar een movieclip ( om er een reflectie onder te krijgen)
De filmpjes zijn gewoon niet te stoppen aan het begin. Behalve als ik op de movieclip zelf dit neerzet:
filmpje.stop() ( dan krijg ik wel de foutmelding:
**Error** Symbol=walter, layer=Layer 1, frame=1:Line 16: Statement must appear within on/onClipEvent handler
filmpje.stop()
Maar dan krijg ik ook niet het eerste frame te zien. Das op zich niet zo erg. ( dan zet ik wel een plaatje neer, maar ik kan ze ook niet laten afspelen. on release, go to and play werkt niet. is dit omdat het een flv is die is omgezet naar een mc?
Paul NGC
%Europe/Berlin %781 %2007, 19:44
Aangezien het nu een beetje onduidelijk wordt heb ik alle bestanden ( 3 externe flv bestanden een reflectie class en de fla en swf zelf in een .rar bestand gezet)
Je ziet nu aan het begin geen enkel lijstje omdat ik op de movieclip heb gezegd dat ze niet mogen afspelen. Het blauwe vlak is een knop om te testen of ik daarmee het filmpje kon laten afspelen. Wat niet werkte:(
http://home.aim.avans.nl/plcstrae/Flash%20Probleem.rar
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.