PDA

Volledige versie bekijken : Externe SWF laden

JohnnyjOHNSON
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:07
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met flash en nu loop ik vast met iets. Ik heb een fotoframe afbeelding geplaatst met daarin een mc. op de plaats van de mc wil ik nu een externe SWF laden. Dit doe ik met het volgende script:

loadMovie("pics.swf", ron);

bij het afspelen laad hij wel, allen buiten het door mij bedoelde gebied ( de mc (instance name ron)/ fotoframe dus) weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.

xterminator
%Europe/Berlin %081 %2005, 02:56
Als je LoadMovie gebruikt, en je verwijst naar een movieclip die als 'container' voor je te laden swf dient, in dit geval "ron" dan moet je er rekenign mee houden dat de swf file op XY positie 0,0 wordt geladen. Meestal als je een movieclip maakt, staat ie gecentreerd rond XY 0,0 en is het eigenlijke begin van je movieclip ergens in een negatieve waarde (de helft van de totale grootte van je movieclip). je moet dus zorgen dat de inhoud van je movieclip effectief op 0,0 begint. Ook ervoor zorgen dat de 'container' movieclip als instance name "ron" heeft. als dat allemaal niet helpt moet je het eens proberen met het volgende: loadMovie("pics.swf", this.ron);