Volledige versie bekijken : animatie op knop
Nike
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:46
kheb een animatie aan mijn knop toegevoegd door middel van een movieclip te plaatsen onder mijn knop (wel onzichtbaar dus) en deze op te roepen via een rollover en rollout effect, maar dit blijkt dus helemaal niet te lukken, voor alle duidelijkheid; de beide movieclips bevinden zich op twee verschillende plaatsen, kan je dan geen twee movieclips uploaden met een enkele knop?
dit is mijn code:
mc1.onRelease = function(){
unloadMovie(laad);
}
loadMovie("homepage.swf", laad);
}
mc1.onRollOver = function(){
loadMovie("mc1animatie.swf", holder1);
}
mc1.onRollOut = function(){
unloadMovie(holder1);
}
Pimm
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:10
Ik begrijp je fout, je mag echter geen twee onRelease functions aan één MC hechten, dan overschrijven ze elkaar. Ik denk dat dit is wat je nodig hebt:mc1.onRelease = function(){
unloadMovie(laad);
}
loadMovie("mc1animatie.swf", holder1);
}
unloadMovie(holder1);
}
Nike
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:48
Dit werkt dus blijkbaar jammer genoeg ook niet, zeg me als ik iets verkeerd doet, zal het nog even uitleggen.
Ten eerste maakte ik in een nieuwe layer een movieclip aan om externe swf_bestanden (zoals home.swf, biography.swf, enz) naar toe te kunnen leiden, via mijn knop homepage.
naam van mijn knop= mc1
naam van mijn movieclip= laad
code is :
unloadMovie(laad);
loadMovie("biography.swf", laad);
}
vervolgens maakte ik weer in een nieuwe layer een andere movieclip aan die ik onder mijn button homepage plaatste om deze te kunnen oproepen opdezelfde plaats waar mijn button al staat, dus als deze geladen wordt is deze onzichtbaar (alpha0)
en wanneer ik op deze button een mouseoveractie gebruik, speelt de animatie van de knop af, ga ik er weer af verdwijnt deze weer.
Maar nu ,
Had ik deze tweede movieclip (button) dezelfde instancenaam moeten geven als de eerste?
Of moet ik een on-outmouse actie plaatsen in mijn timeline op een frame van de tweede movieclip die ik als instancenaam mc1anim gaf?
kunnen jullie nog volgen? , want eerlijk gezegd ik niet
Een andere vraag:
ik wil mijn fla bestand uploaden , maar deze bedraagt 100.000 kb , kan dit?
flashfreak
%Europe/Berlin %791 %2005, 20:00
zippen en uploaden, anders op je eigen host plaatsen.
Nike
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:20
never mind
Nike
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
als ik deze code gebruik,
unloadMovie(laad);
}
loadMovie("mc1animatie.swf", laad);
}
unloadMovie(laad);
}
kijk dan even hier http://nike1.t35.com/ wat er gebeurt,
de knop werkt nu wel , maar als ik mijn muis van de knop haal ,
verdwijnt mijn hompagina (homepage.swf) links van het menu weer weg.
Hoe komt dat nu toch?
Nike
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:57
Is er nu echt niemand die mij kan helpen?
Ik zoek gewoon een oplossing om via een knop verschillende acties te laten uitvoeren
namelijk wil ik met een en dezelfde knop :
met mouseover en mouseout op die knop wil ik een animatie toevoegen aan die knop, das 1
ten tweede wil ik dat bij onrelease een swf-bestand wordt geladen , maar ook de vorige swf wordt verwijderd.
nota :de actie onrelase voor swf te laden en weer telaten verdwijnen staat er al op
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan doen?
als jullie niet echt begrijpen wat ik bedoel kijk eens naar die site http://www.templatemonster.com/website-templates/6818.html
daar kan je zien dat wanneer er met de muis_over een animatie op die knop gebeurt en met mouse-out ook weer verdwijnt + dat bij onrelease op diezelfde knop een swf bestand wordt gealden.
Hoe kan ik dat doen?
Ik heb al verschillende dinges geprobeerd , maar ik kom er echt niet uit hoe ik dit kan doen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.