PDA

Volledige versie bekijken : Portret schets

Nov1
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Lang geleden dat ik weer eens wat heb geshowcased, ik gooi alles namelijk meteen op mn site ipv eerst in de showcase tegenwoordig, anyhow;

Ik wil even meningen en ervaringen horen. Ik heb bij een nieuwe Wacom Corel Essentials 2 gekregen. Mee lopen schetsen en schilderen, resultaat (http://www.nov1.nl/pics/banner/39.jpg) staat op mn site (bevat naaktheid daarom even niet in de showcase gegooid). Maar ik vindt de interface van Corel erg onhandig dus dacht ik; 'ik probeer een trial van Painter 9. Die geinstalleerd, en die vindt ik ook niet erg makkelijk werken. Dus ik bleef zoeken naar een goede vervanging. En die heb ik gevonden; Alias Sketchbook Pro. Echt een super programma, en veel verfijnder dan Corel Painter vindt ik.

Hebben meer mensen ervaring met dit soort pakketen, en wat vinden jullie het lekkerste werken? Hier trouwens het plaatje;

http://www.nov1.nl/testroom/pictures/gill_small_close.jpg (http://www.nov1.nl/testroom/pictures/gill_small.jpg)

vectorboy
%Europe/Berlin %694 %2005, 17:39
bevat naaktheid daarom even niet in de showcase gegooid

Iedereen meteen naar je site natuurlijk :D

Ikzelf heb er geen ervaring mee, teken namelijk in Photoshop of Flash met m'n Wacom maar ik denk dat Flashgirl onlangs zo'n programma had gekocht...

Anyway, hele vette tekening!
(ook dat nude in je portfolio ;) )

cevain
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:12
Ik heb painter geprobeerd maar eigenlijk vind ik het een vrij onhandig programma, het werkte naar mijn mening niet echt aangenaam. Nuja, het kan ook aan mij liggen want men wacom ligt onder het stof, ik kan er eigelijk gewoon niet mee werken...

Edit: Owja bijna vergeten, wat je daar hebt neergezet is heeeel netjes, nuja, ik had niet anders verwacht van je. :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %914 %2005, 22:56
*Bump*

ECHT super mooi! Ik zal binnenkort ook wel wat showen van m'n Painter resultaten, maar jouw tekeningen zijn gewoon masterlijk!

Mitch
%Europe/Berlin %924 %2005, 23:10
Echt zo vet! Heb je dat gewoon van een wacom getekend? Ziet er echt mooi uit, vooral die op je site met kleuren. Je moet een soort van strip gaan tekenen, dat zou echt vet zijn in die style. Lijkt wel een beetje op game art!

Ik begin echt benieuwt te worden naar zo'n wacom + programma :D

Nov1
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:39
Thanx dan! :D Als je nog niet overgehaald bent Mitch, hier nog wat schetsjes. Dat je uberhaupt nog geen Wacom hebt, snap ik ook niet :P!

Trouwens Alias Sketchbook trial kun je hier (http://www.alias.com/glb/eng/products-services/sketchbook_pro/free_trial.jsp) downloaden. Dat is het programma waarmee ik onderstaande schetsjes heb getekend.

http://www.nov1.nl/testroom/pictures/writer1.jpg
http://www.nov1.nl/testroom/pictures/bigboy_1_sml.jpg

Mitch
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:44
Kwijl :P

Is het nou moeilijker om met een wacom zulke tekeningen te maken dan op een kladblok? Ik heb een trust tablet maar ik vond dat echt niets, ik gebruikte ook alleen ps.

Nov1
%Europe/Berlin %982 %2005, 00:35
Ik werk al heel lang met een Wacom, dus ik kan zonder Wacom ook niets cools tekenen. Op een gewoon kladblokje kan ik ook wel wat schetsen, alleen met die software kun je gummen en kleuren en met lagen werken etc. Dat is wel stuk handigheid die je met een kladblok niet hebt :).

Cowerd
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:38
Dat is gewoon super vet..

mech7
%Europe/Berlin %073 %2005, 02:46
Op zich wel jammer inderdaad dat de interface van PS niet voor wacom is geoptimaliseerd...

Kwijl :P

Is het nou moeilijker om met een wacom zulke tekeningen te maken dan op een kladblok? Ik heb een trust tablet maar ik vond dat echt niets, ik gebruikte ook alleen ps.

ninetynine
%Europe/Berlin %317 %2005, 08:36
zalige tekeningen !!
echt coole sfeer ...

cevain
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
Echt een zeeeer nic progje, heel handig en heel krachtig, echt juist zoals het zou moeten!
Nu alleen nog die wacom onder de hand krijgen en het komt in orde :p.

object
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:19
Woooooow!!! niice work man!!!

gbillustration
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:43
Ziet er fantastisch uit!
Ik vind het altijd heel goed als mensen het voor elkaar krijgen om "direct"op de computer te tekenen. Ik kan niet zonder mijn wacom, maar ik krijg het niet voor elkaar om er direct mee te tekenen...ik moet toch mijn hand kyunnen zien.

ath92
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:07
dat probleem heb ik ook..... ik heb zo'n grafisch tablet van de aldi gekocht een hele tijd geleden, en hoewel ik gewoon al niet zo mooi teken, kan ik met zon ding helemaal niks:p ik kan het daarmee niet omdat ik mijn hand niet kan zien....

FantasTies
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
Daar heb je toch ook van die beeldschermen voor? waar ej zo op het scherm kan tekenen. Zullen vast wel mega duur zijn :P

gbillustration
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
Daar heb je toch ook van die beeldschermen voor? waar ej zo op het scherm kan tekenen. Zullen vast wel mega duur zijn :P

ja...die kosten een paar centen, eigenlijk moet ik gewoon maar eens bij Flashgirl langsgaan om 'm eens uit te proberen ;)

Als ik zeker zou weten dat hij me zou bevallen ging ik er gelijk een kopen, maar ik ik zou 'm toch eerst eens een paar uurtjes willen uitproberen en ik heb geen flauw idee of dat in de winkel kan.....

gbillustration
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:41
Trouwens...Nov 1, ik klik nu pas op de link naar je site, die je aangaf en die tekening vind ik kwalitatief nog VEEL beter als de schets die je hier laat zien. Geweldig!

object
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:42
dat probleem heb ik ook..... ik heb zo'n grafisch tablet van de aldi gekocht een hele tijd geleden, en hoewel ik gewoon al niet zo mooi teken, kan ik met zon ding helemaal niks:p ik kan het daarmee niet omdat ik mijn hand niet kan zien....

Wat wil je dan ook...dat ding van de aldi is mega klein, de grootte van een postkaart, heb ik ook gekocht toen, maar nu heb ik een halve a4

BlijBlauw
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:08
Zo die schetsen zijn echt mooi!! Ik moet toch ook maar een keer een wacom aanschaffen, maar die dingen kosten ook wel wat.

Ik heb er dus ook 1 van de aldi, 2 jaar geleden gekocht ofzo, 1 keer mee getekend ;) Hij is wel erg groot, a A4tjes ongeveer (en dan 1 A4 teken-deel). Maar met dat ding kan je geen rechte lijnen tekenen. zelfs als ik er een lineaal op leg en ik trek een lijn is hij nog niet recht [:o)] dus dan wordt mooi tekenen ook lastig..

Flashingback
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
Wat wil je dan ook...dat ding van de aldi is mega klein, de grootte van een postkaart, heb ik ook gekocht toen, maar nu heb ik een halve a4
Ik heb er ook een maar de mijne is A4 ben er ook niet echt tevreden over en als ik er nu over nadenk denk ik dat ik me ook is een degelijke wacom ga aan schaffen ik heb er vroeger nog een gehad en die was stukken nauwkeuriger. Welk type heb jij trouwens Nov1

Nov1
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:48
Welk type heb jij trouwens Nov1?Ik heb een Graphire A5 en een Graphire A6.

Voor de mensen die graag willen weten hoe het zit met die Wacom's;

- Graphire 2 = uitstekend om mee te beginnen, navigeren en tekenen.
- Graphire 3 = precies hetzelfde, hij is alleen donker blauw.
- Intuos 3 = super mat, met handige functies. En een groot voordeel is dat de pen erg lekker voelt, en tekent. Zelfs lekkerder dan een Graphire. Nadeel is echter dat deze Intuos 3x zo duur zijn dan de Graphire, en als je al tevreden was met een Graphire (wat ik dus was) dan moet je gewoon niet overstappen op een Intuos, want in de _root doen ze gewoon alletwee precies hetzelfde.

ThaNarie heeft me wel aan het twijfelen gebracht door een Intuos te kopen. Ik heb hem getest, en ik vindt hem ook erg lekker voelen, en werken. ThaNarie gaat hem zelf alleen niet gebruiken voor al die doeleinden waar die allemaal geschikt voor is, want hij codeert toch alleen maar, hehehe :D.

Lutten
%Europe/Berlin %006 %2005, 01:09
wow allemaal heel erg vet die dingen.
Nu ik heb een klein budget en zou nu heel graag eindelijk een tekentablet aanschaffen. Nu vraag ik me af. Ga ik beter voor de iets-meer-oppervlak-voor-de-prijs tablet van Trust, of ga ik beter voor de vertrouwelijkere-maar-kleiner-werkoppervlak tablet van Wacom.

http://www.trustreseller.com/_images/products/large/14070-1.jpg
specificaties + prijs (http://flection.trustwebshop.com/?artnr=14070)
Dit is die van trust een A4 voor 99 euro

http://www.wacom-shop.net/isroot/wacom/Files/Bild3/CTE_430_B0.jpg
specificaties + prijs (http://www.wacom-shop.net/cgi-bin/wacom.storefront/431f641400090c3c274050f33619059d/Product/View/CTE&2D430&2FB0)
Dit is die van Wacom een A6 voor 98 euro

Iemand wat tips. Moet ik voor een tablet absoluut kiezen voor kwalitiet? ofniet?.

btw NOV1 supervette werkjes van je. smooth en klassevol

BlijBlauw
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:54
nooit Trust! De naam doet je vermoeden dat hij te vertrouwen is, maar ik heb al meerdere computer onderdelen van Trust binnen een te korte tijd defect zien raken.

De trust heeft wel een groter actief gebied. Maar is dat echt zo belangrijk? Weet iemand dat?

gbillustration
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:14
Ik heb ook een Wacom A5 op het werk en een A6 thuis.

Iedere keer als het weer over wacoms gaat begint het bij mij toch weer te kriebelen om het topmodel aan te gaan schaffen.....

Flashgirl
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Absoluut voor de Wacom gaan. Ik heb jarenlang met zo'n A6 graphire Wacom tablet gewerkt, en alle animaties die op mijn site staan heb ik daarmee getekend.

Voor het maken van vectortekeningen maakt het formaat in elk geval eigenlijk niets uit. Daarnaast is het voor normaal computergebruik (internetten etc.) zelfs erg prettig om een kleiner formaat te hebben :)!

Je krijgt er trouwens ook een uitgeklede versie van Painter bij, dus je kunt direct aan de slag :)!

Een groter formaat tekent iets lekkerder voor dit soort realistische tekeningen, in bitmap geöriënteerde programma's, maar met de A6 gaat het ook al hartstikke goed hoor! Ik zou zeggen: Koop de Wacom A6, geniet ervan, en over een paar jaar kun je alsnog een iets grotere kopen, maar ik weet zeker dat je ontzettend veel plezier zult krijgen van deze aanschaf! :)

Lutten
%Europe/Berlin %479 %2005, 12:31
thx voor de tips. mijn voorkeur ging ook lichtjes uit naar de wacom (zo'n gelikt ding, wie zou daar nu niet voor kiezen).

BlijBlauw
%Europe/Berlin %651 %2005, 16:38
en er is nog een mooie aanbieding (http://www.wacomshop.nl/product.html?ItemID=564) ook :)

Lutten
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:12
die aanbieding is via .nl
zouden die dan ook leveren in belgie

:edit: ja dusq zonet eventjes op de .be site gekeken. sorry
:edit2: prijzen zijn wel exl BTW :s

maar ik denk wel dat ik me die graphire3 zal aanschaffen ben alleen nog aan het twijfelen, tussen de studio of de classic XL

Finesky
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:51
Echt vet stoer die tekeningen,
ik heb ook een beetje getekend maar ik krijg na 5 minuten al helse kramp in mijn handpalm:(.

WernerL
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
Idd vette tekeningen. Ik heb ook een tablet maar nog niet echt supervette dingen getekend.

Renoiser
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
Ik gebruik nu ook al een tijdje alias sketchbook pro...
veruit het beste teken programma in combinatie met een tablet
zal wel eens een paar drawinkjes laten zien

btw moet je is een layer renamen met dan programma ;)

Lutten
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:40
owkeey ik heb me dus zo'n a6 wacom graphire tablet 3 gekocht.
Nu de trial van Alias Sketchbook pro aan het trialen. men eerste creatie met de tablet en die software niet erg speciaal.
Maar ik heb het gevoel dat die tablet me nog vele uurtjes plezier zal geven
http://www.lutten.be/images/eye1.jpg

Flashgirl
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:43
Wat leuk :D! Gefeliciteerd!!

Leuke eerste schets, goed bewaren, is geinig voor later :P .

Nov1
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:38
Goed man! Ziet er ok uit.

Kreeg ik maar provisie bij wacom-shop.nl :).

Lutten
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
http://www.lutten.be/images/bird.jpg
i love wacom ft sketchbook. every designers wish.
nu maar veel oefenen om zo goed te worden als nov1 en flashgirl :D

Monster
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Begint hier te jeuken...

Hoe veel moet ik ongeveer voor zo'n wacom neerleggen?

Respect voor NOV1

Lutten
%Europe/Berlin %676 %2005, 17:14
zie enkele post hiervoor

Flashgirl
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:11
Prachtig!!!

Dat belooft heel veel goeds, volgens mij kunnen we nog héél veel moois van je verwachten, de komende tijd! Super hoor!

Mitch
%Europe/Berlin %767 %2005, 19:24
Ziet er erg goed uit lutte :D

Ik zit nu ook al aan ut kijken, mijn oog staat nu op http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=54050&productType=1

http://www.wacom-shop.net/cgi-bin/wacom.storefront/4326fb77001244ba273f50f336190657/Product/View/CTE&2D430&2FB1

Lutten
%Europe/Berlin %775 %2005, 19:36
best eventjes hier kijken Mitch
aanbieding !!!!!!!! (http://www.wacomshop.nl/product.html?ItemID=564)

€ 111 inclusief btw en verzendingskosten (scheelt 39 euro ,bij jouw kost hij nl. 140 euro, als je er de verzendingskosten bijdoet)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
best eventjes hier kijken Mitch
aanbieding !!!!!!!! (http://www.wacomshop.nl/product.html?ItemID=564)

€ 111 inclusief btw en verzendingskosten (scheelt 39 euro ,bij jouw kost hij nl. 140 euro, als je er de verzendingskosten bijdoet)

140-111=39 8~ :P

BlijBlauw
%Europe/Berlin %802 %2005, 20:15
nice Lutten!!

haha rekenen is ook een kunst :)

Lutten
%Europe/Berlin %062 %2005, 02:29
140-111=39 8~ :P

wel wat zeg ik wel??

xaio
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:43
Netjes werk, blijf me verbazen over al dat talent hier!

Mitch
%Europe/Berlin %489 %2005, 12:44
Nov1 en Lutten hebben jullie verder nog wat gemaakt? :D

Ik ging vanmiddag naar de stad om wacom te halen (classic) en hij was uitverkocht....
Maar heb net een andere winkel gevonden! :D Straks even langs gaan dus misschien heb ik binnenkort ook wat bigingelings schetsen.

Iemand misschien zin om wat meer over die programma's uit te leggen, denk dat ik ga kijken voor sketchbook.

Lutten
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
ik ben nog steeds bezig met men wacom te leren kennen en goed te leren gebruiken. (zie update mijn post) momenteel gaat 't tekenen wel een beetje bij beetje, maar het mooi afwerken laat nog alle wensen over.
ik hoop snel wat te zien van jouw mitch.

Nov1
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:05
Ik ben druk met geld verdienen :P, dus nog even geen geschets van mij.

Bowlingmar
%Europe/Berlin %802 %2005, 19:15
wel wat zeg ik wel??
:p
Ga naar Start--Bureau-accessoires--Rekenmachine en herreken nog ies;)

Voorts zeer aardige tekeningen zou ik zeggen...mogen best gezien worden:)

disasp
%Europe/Berlin %910 %2005, 21:51
maar hoe duur is een gemiddelde wacom dan ??

tompearce22
%Europe/Berlin %630 %2006, 15:08
nooit Trust! De naam doet je vermoeden dat hij te vertrouwen is, maar ik heb al meerdere computer onderdelen van Trust binnen een te korte tijd defect zien raken.

De trust heeft wel een groter actief gebied. Maar is dat echt zo belangrijk? Weet iemand dat?

De tablets van trust hebben veel minder drukpunten, dus je hebt gewoon veel minder controle over de lijnen die je zet, Tuurlijk is een groter actief gebied fijner. Het is toch ook fijner om je scherm op 1280x1024 te zetten dan op 800x600?? en al helemaal als je op meerdere schermen werkt

ingieminie
%Europe/Berlin %460 %2006, 11:03
nov1, jij kan er wat van!
Ik heb vorig jaar ook zo'n aldi-dingetje van wacom gekocht, nog niets mee gedaan, maar als ik jouw realisaties zie wil ik er ook wel mee gaan werken...

Chapeau!

BoNeY
%Europe/Berlin %849 %2006, 20:23
Ik was dit vanochtend even aan het doorlezen en ik wou meteen zo ding van Wacom hebben :D .
Ik zit namelijk altijd te prutsen met die muis in illustrator om wat moois te tekenen, maar ik teken veel liever met mijn hand!
Dus ben ik even bij familie rondgegaan om wat geld te innen 8D .
Nu ben ik van plan om de Graphire4 Classic (http://www.wacom-europe.com/int/products/graphire4/index.asp?lang=nl&pdx=11) te kopen want ik wil er 1 kopen van rond de 100 á 150 euro's.

Is dit een goede keus? (want ik wil er echt mooie dingen mee gaan tekenen, en niet alleen foto's gaan editten)

Groeten, BoNeY.

Mitch
%Europe/Berlin %870 %2006, 20:53
@BoNey: Dit soort posts horen niet thuis hier. Als je zelf een beetje op zoek gaat en dit topic leest kan je zelf ook wel inzien dat het een goeie is.
Post nu dus alleen maar ontopic dingen, de volgende keer verwijder ik het gewoon.

maico
%Europe/Berlin %987 %2006, 23:42
Ik vind ze mooi

giorrie
%Europe/Berlin %724 %2006, 17:23
hey wat leuk dat mensen tekeningen met een wacom hier maken ik doe dat nu ook al een tijdje maar mij voorkeur gaat echt uit naar photoshop als het gaat om tekenen met die wacom. Ik gebruik een G3 A6 formaat.

hier is eentje van mij ^__ ^
http://www.nabru-online.com/images/face.jpg

Vinc
%Europe/Berlin %738 %2006, 17:43
Vormen zijn vaag/vies, maar het kleurgebruik is prachtig! die overgangen! :)

Vraagje aan iedereen, met welk programma bepaalt hij zelf de dikte van de streep naarmate je meer drukt? Volgens mij kan/hoort dat wel, maar bij mijn photoshop en illustrator doet-ie dat niet :P

Jelle
%Europe/Berlin %768 %2006, 18:26

Vraagje aan iedereen, met welk programma bepaalt hij zelf de dikte van de streep naarmate je meer drukt? Volgens mij kan/hoort dat wel, maar bij mijn photoshop en illustrator doet-ie dat niet :P

Ik heb net hetzelfde probleem. Vroeger ging het, nu niet meer. Ik denk dat het zal verholpen worden door het opnieuw te installeren. (mn cd-drive is kaput)

Lutten
%Europe/Berlin %844 %2006, 20:16
is een instelling in phohoshop bij brushes iets met pressure.

Vinc
%Europe/Berlin %973 %2006, 23:21
Ja, maar die kan ik op een of andere manier niet selecteren. Heb er een van Trust. Iemand met datzelfde probleem, en een oplossing?

vincoid
%Europe/Berlin %514 %2006, 12:20

In Flash kan je dat ook instellen. Zodra je je tablet hebt aangesloten krijg je in het toolmenu een button te zien waarmee je dat aan kan zetten.

Stuf
%Europe/Berlin %515 %2006, 12:21
Ja, maar die kan ik op een of andere manier niet selecteren. Heb er een van Trust. Iemand met datzelfde probleem, en een oplossing?

Dat heb ik ook..
Ik heb een poos geleden een mailtje naar Trust gestuurd.. en kreeg als reactie dat de drukniveau's in Photoshop CS2 niet ondersteunt wordt.. en waarschijnlijk nooit zal komen.

Geachte Heer/Mevr,

Dit is een conflict met dit programma waar nog geen oplossing voor is en of
voor komt.

Met vriendelijke groeten,
Dirk Dorst
Trust International Service Centre

giorrie
%Europe/Berlin %641 %2006, 15:24
installeer eerst je tablet driver als je dat nog niet hebt gedaan daarna je kan het heel simpel instellen gewoon als je photoshop opent kan je naast je browse files ook nog een vakje met brushes kiezen daar heb je een optie waar je het kan instellen ik ben nu op het werk maar ik stuur binnenkort wel een paar screenshots om aan te geven hoe dat moet ^__^

mknol
%Europe/Berlin %403 %2006, 09:40
Lang geleden dat ik weer eens wat heb geshowcased, ik gooi alles namelijk meteen op mn site ipv eerst in de showcase tegenwoordig, anyhow;

He is back! [^]

object
%Europe/Berlin %070 %2006, 01:42
mijn testje met nov's progje én photoshop of course.....

http://www.coniglio.be/media/vietnam2.jpg

Opiate
%Europe/Berlin %744 %2006, 17:51
YO! een andere sketchbook pro fan!
dat programma is perfect! eerst schetsen in sketchbook, daarna inkleuren in photoshop, briliant!

nu over je portret: ziet er allemaal erg mooi uit... maar ik hield die site van je al een tijdje in de gaten, dus ik had um al gezien ;)

brrr
%Europe/Berlin %705 %2006, 16:55
ik doe eigenlijk alles met de muis.
(sec)

en t'is vaak afzien.
:)

iMarks
%Europe/Berlin %688 %2006, 17:31
Ik ben vrij nieuw in het tekenen van Flash moet het allemaal nog onder de knie krijgen. Ik heb net Alias Sketchbook gedownload ben benieuwd of het schetsen gaat lukken. Iemand nog tips hoe ik kan beginnen?

Vinc
%Europe/Berlin %701 %2006, 17:50
Whoa! Ik heb dat Alias Sketchbook trial ding eens gedownload en geprobeerd, en het werkt gewoon! Hij luistert naar hoeveel ik er op druk enzo, en ik ben direct maar even wat van de donald duck gaan overteken (ik heb niet zo'n vaste hand, dus het is het nog niet waard om hier te posten), maar ik ga er zeker verder in oefenen! Aanrader!