Volledige versie bekijken : Error bij rollout?
roelywoely
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:59
Hier is mijn .fla, ik krijg alleen een error, geen directe error maarja
Zoals je ziet werkt deze knop gewoon, totdat je er iets sneller over heen gaat... kan iemand mij helpen? of de .fla editen is ook goed, wat je het fijnst vind...
bedankt
Pimm
%Europe/Berlin %641 %2005, 16:24
Je moet het ook gewoon zo doen.
roelywoely
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:36
bedankt, maar ik heb deze fla gemaakt als voorbeeld,
nu werkt hij wel, maar ik snap er niks meer van?
ik bedoel niet dat als je er snel over heen gaat dat hij dan weer terugspring, maar bij mij blijft die dan heel snel op en neer flikkeren :S dat zou ik graag opgelost willen hebben en dán volg ik een tutorial over de manier zoals jij het deed, maar evengoed bedankt... ;)
zou iemand deze code kunnen uitleggen of mijn probleem oplossen?
Pimm
%Europe/Berlin %657 %2005, 16:46
Mate, ik zal de code een beetje uitleggen. Eerst maak ik één animatie (niet een voor heen en een voor terug), dat terugspoelen doen we met AS. Code:// Eerst gaan we de functies schrijven die de animatie straks laten spelen:
function larger() {
// In deze functie gaat hij één frame verder, en omdat hij in een onEnterFrame staat gaat hij in jouw geval 25 keer per seconde één frame verder.
this.nextFrame();
// Als hij op het laatste frame is van de animatie haalt hij de onEnterFrame weg, omdat hij dan toch niet verder kan spelen, dus het zou alleen maar zonde zijn van je CPU om 'm dan nog te laten proberen.
if (this._currentframe == this._totalframes) {
this.onEnterFrame = null;
}
}
function smaller() {
// Hier hetzelfde maar dan gaat hij een frame terug.
this.prevFrame();
// Hier ook weer hetzelfde maar nu als hij op frame 1 (het eerste frame) is i.p.v. de laatste.
if (this._currentframe == 1) {
this.onEnterFrame = null;
}
}
// Nu de functions van de knoppen:
knop.onRollOver = function() {
// Als je over de knop heen gaat zet hij de functie "larger" (zie een paar regels terug) als onEnterFrame op de knop.
knop.onEnterFrame = larger;
};
knop.onRollOut = function() {
// Hier hetzelfde maar dan als je van de knop af gaat en hier gebruikt hij de functie "smaller"
knop.onEnterFrame = smaller;
};
// En hier laten we de knop stoppen, als je deze regel weg haalt zie je wel waarom
knop.stop();
roelywoely
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:23
bedankt :)
roelywoely
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
heb er een scriptje bijgemaakt :P
http://roel.fh-net.com/extra/generator.htm
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.