PDA

Volledige versie bekijken : Logo voor een administratiedienst

man§zat
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
Voor een administatie-eenmansbedrijfje met de naam JF administratie heb ik wat logo'tjes bedacht. Ikzelf vind de laatste geslaagd. Duidelijk een plus aanwezig (optellen, aftrekken -> administratie). Wat denken jullie?

Let nog niet te veel op de kleuren.

(hmm...nummertjes vergeten)

1-2-3-4
5-6
7
http://student-kmt.hku.nl/~maarte/jf/jf1.jpg
8
9
10
11
12-13
14

http://student-kmt.hku.nl/~maarte/jf/jf2.jpg

ninetynine
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:58
nummer 1 en 7 :)

roelywoely
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
ik vind 3 en 7

vectorboy
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
Nummer 6 :)

Thijs
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:54
nummer 7

cevain
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:59
Seven.

Cowerd
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:58
ook 7:)

flashfreak
%Europe/Berlin %795 %2005, 20:05
s7ven

object
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:26
twee

davyvh
%Europe/Berlin %843 %2005, 21:14
7, 11 en 14
Vooral 11 dan :p

Bas!
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:21
Nummer 7 ??? :O
Dit is het meest foute logo wat erbij zit. (niets persoonlijks!)
- De punt op de "j" lijnt niet goed;
- ook past die punt niet bij de letter (ronde hoeken);
- het schuine blok erachter staat totaal niet bij het font;
- woorden (bij deze 'administratie') moet je noooooit diagonaal neerzetten bij een logo;
- en zeker niet "naast" dit logo;
- het woord administratie zou ik eronder zetten;
- maar door het schuine vlak is dat geen porum.

Niet doen dus! :)

Bij dit logo hoort de teskt 'administratie' erbij te staan. Mensen hebben anders geen flauw idee waar het over gaat. Om eerlijk te zijn vind ik geen van de logo's het mooist. Een paar tips die ik je mee geven:

- kies bewust de kleuren van het logo; wat past er bij het bedrijf, denk gelijk aan uitvoering van drukwerk, websites, eventueel autobelettering, gevelreclame;
- een logo is dé herkenning van het bedrijf, het moet er dus gelikt uitzien, dwz:
- het straalt professionaliteit uit;
- de kleurstelling moet perfect zijn (gebruik vooral geen verlopen, zeker niet van groen naar blauw (zoals bij nr. 12);
- het moet matchen met het bedrijf!

Kortom: een logo moet goed zijn. Denk erover na, maak trouwens nooit meer dan 2 versies voor de klant.
Maak een logo zoals de klant het wil en een logo zoals jij, als ontwerper, het mooi vindt.
(en leg daarbij ook uit, waarom je welk logo hebt ontworpen)

Ik hoop dat ik je wat verder geholpen hebtt. :) Veel suc6!

GAAF!
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
Logo 4 en 7 zou je verder en beter mogen/moeten uitwerken.
Allereerst goed uitlijnen, nog even kijken naar het font dat je gebruikt en kijk nog eens naar de kleurstellingen. Probeer de kleuren a la Wally en PayPal niet na te doen/of te gebruiken ;)

Maak maximaal 3 logo's die je aan je kant laat zien, voor jezelf mag je net zoveel combi's maken zoals je zelf wilt ;) Maar laat ze niet allemaal zien aan je klant :)

Stuf
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
ik ga voor 11...

man§zat
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
ik wilde eigenlijk net reageren om iets uitgebreidere feedback dan "7" of "11". Dus vooral Bas! en! GAAF! bedankt, maar de rest ook uiteraard.

Het doel van het logo
Het is een eenmanszaakje die een logotje wilde, dat hij kan toevoegen in zijn koptekst in Words. Wat voor bedrijf het is weet ik ook niet, dus kan ik ook niet verwerken in het logo. Daarom ook alleen een combinatie van de letters JT, die overgens leuk in elkaar passen. Daarom ben ik zelf wel tevreden met de laatste, aangezien dat niet zomaar een leuke combinatie is van de letters, maar uit een "plus" bestaat en drie streepjes. Samen vormen ze de letters JT, met een semi-schaduw effect. Bij deze is het dan wel nodig om er naast "Administatie" ook JT naast te zetten. (Hij is alleen maar één keer genoemd, dat zegt ook wel wat...hmm)

Uitlijning en kleur
De uitlijning is soms inderdaad belabberd, maar het zijn schetsjes. Ik neem aan dat een doorsnee klant daar niet op let. De kleuren zijn bijna willekeurig gekozen uit het Freehand palet :# Daar had ik inderdaad beter op moeten letten. Normaal gebruik ik grijswaarden. Trouwens met Wallie of Paypal hebben ze niks van doen hoor. [:o)] Het gradient logo was trouwens ook provocerend :P

2 à 3 logo's.
Daar blijf ik moeite mee hebben, maar hier had ik inderdaad wel wat kritischer mogen zijn. Ik was dan gegaaan voor een van de eerste en de laatste. Volgende keer zal ik het proberen.

Ik vroeg me alleen nog af waarom het lettertype niet bij het schuine vak past?

arshad
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:22
11 is the best.

Finesky
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
10 en 11 gaat mijn voorkeur naar uit:)

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
iedereen kiest eerst 7, na een kritisch woordje kiest iedereen 11, tklinkt sneu maar ook ik kies voor 11 :X

ediit: zijn die letters bij 10 vet scheef, of ligt dat aan mij ? :S

Flashingback
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:14
ik vind 11 ook het beste dat vond ik toruwens ook voor het critish woordje maar uiteindelijk vind ik em nog niet echt vet

giel12
%Europe/Berlin %778 %2005, 19:41
7 en 11 zijn men favo :)

digitalnrg
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:51
11 !

MA2R
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:57
7 is echt gaar kijk nou naar de punt is niet eens vierkant en zit scheef

nr 11

digitalnrg
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:04
denk er bijvoorbeeld ook bij na om het logo niet schuin te zetten zoals 7.
Bij zo'n bureau moet alles "op een rijtje" staan, en niet schots en scheef. Denk daarbij ook aan kleur codes, rood en zwart heeft totaal niets met administratie te maken.

Zwart en wit daarin tegen wel.. zwart en grijs ook nog. Ligt er ook maar net aan wat het bedrijf wil uitstralen, proffesioneel en ervaren.. of het "jong en dynamish" verhaal

Bas!
%Europe/Berlin %920 %2005, 23:05
Ik vroeg me alleen nog af waarom het lettertype niet bij het schuine vak past?
Het is nl een redelijk strak lettertype, maar de schuinte die je gebruikt bij het vlak komt niet in je font voor. (Als je de 'j' bijvoorbeeld in dezelfde schuinte zou afbreken, zou het al beter zijn)
Bij bijvoorbeeld het font 'Industria' zijn de boven- en onderkant van een letter schuin afgesneden. (Waar dus zo'n vlak beter zou passen...)

Verder zou ik inderdaad verder borduren op je laatste logo. De 'j' vind ik er nog niet duidelijk genoeg. :)

koenmoens
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:10
14 gaat het meest met z'n tijd mee. Rest is vrij klassiek

GAAF!
%Europe/Berlin %944 %2005, 23:40
Uitlijning en kleur
De uitlijning is soms inderdaad belabberd, maar het zijn schetsjes. Ik neem aan dat een doorsnee klant daar niet op let. De kleuren zijn bijna willekeurig gekozen uit het Freehand palet :# Daar had ik inderdaad beter op moeten letten. Normaal gebruik ik grijswaarden. Trouwens met Wallie of Paypal hebben ze niks van doen hoor. [:o)] Het gradient logo was trouwens ook provocerend :P

Dit kan ik geen schetsen noemen ;) Schetsen is in principe een potlood/pen tekening op papier waarbij geen gum is gebruikt ;).
Het zijn eerder uitgewerkte conceptjes.. Daarbij moet je ervoor zorg dragen dat het spik en span is. Dus uitlijnen is daarbij wel heel belangrijk :)
Schetsen laten zien aan een klant qua logo ontwerp zou ik overigens nooit doen.
Gewoon 2 a 3 logo's laten zien die helemaal uitgewerkt zijn, liefst zelfs nog met brief en envloppe vormgeving erbij. En al zal hij het alleen in Word gebruiken, dat wil niet zeggen dat je het voorstel niet neer mag leggen dat eigenlijk gedrukt zou moeten worden :)

Dusss kies voor jezelf 3 logo's uit, schaaf die flink bij en laat ze dan pas zien aan je klant.

Overigens wat er hierboven wordt gezegd over die kleuren dat vind ik nogal onzin... Het ligt eraan hoe je kleuren gebruikt en in welke combinatie.

gr.

man§zat
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
ach ja, wat is de definitie van schetsen. Wanneer wordt een schets een tekening?. Even wat ideetjes op papier zetten, om een overzicht te krijgen wat er mogelijk is was in dit geval mijn bedoeling. Wat verschillende stijlen uitproberen, (zonder echt op de uiltlijning te leggen :P) En of je dit nu doet met een potlood (en gum) of op je computer, maakt in mijn ogen niet uit.

Maar goed, het gaat hier niet om woorden maar om beeld. In neem al jullie tips, dank daarvoor, ter harte nemen en kijk er nog eens na. Echter de klant had zelf ook wat bedacht en zou het mij toezenden. Ik ben benieuwd.

Bij zo'n bureau moet alles "op een rijtje" staan
maar dit bedrijf is juist heel fdynamisch en flexibel [^]

Het is nl een redelijk strak lettertype, maar de schuinte die je gebruikt bij het vlak komt niet in je font voor. (Als je de 'j' bijvoorbeeld in dezelfde schuinte zou afbreken, zou het al beter zijn)
Duidelijk