PDA

Volledige versie bekijken : Button MC geeft schokkerige RollOver

tijmen_4real
%Europe/Berlin %716 %2007, 18:12
Hoi !

Ik ben bezig een klein menu te maken, en gebruik hiervoor MovieClips als buttons. Deze hebben dan een instancenaam, bijv. contact. De MC is een tween van kleur en tekst, die dus bij RollOver intreed, en bij RollOut weer terugtreed.
De AS hiervoor is:
// STOP ALLE MC-BUTTONS:
contact.stop();

// ROLLOVER-ROLLOOUT ACTIESMC-BUTTONS:
contact.onRollOver = function() {
this.onEnterFrame = function() {
this.nextFrame();
};
};
contact.onRollOut = function() {
this.onEnterFrame = function() {
this.prevFrame();
if(this._currentframe ==1){
delete this.onEnterFrame;
}
};
};

Tot zover nog geen problemen.
Maar, als ik de movie test (alleen de contact button werkt nog!) en ik ga met de muis over de button, dan blijft deze hakkelen op een bepaald punt, in het midden van de 2 rechthoeken
Zie maar hier:

http://www.katwijk11.nl/menu3.html

Wat kan ik hieraan doen, om dit te verbeteren ??
Voor de .fla, zie de bijlage...

Greetz,

Tijmen_4Real 8D

Erwinzzz
%Europe/Berlin %722 %2007, 18:20
Dat komt omdat de ene situatie hij wel op het ene vlak zit, maar omdat hij daarna iets verder gaat niet meer, reactie is dus dat hij weer de andere kant op gaat. Maar daar zit dan weer het andere vlak en gaat dus weer de andere kan op. Zorg dus dat er helemaal geen ruimte tussen zit, alles waar ook maar iets staat geld voor het triggeren van een onRollOver, maar een ruimte waar niets zit, doet dat niet..

tijmen_4real
%Europe/Berlin %724 %2007, 18:23
Inderdaad, heb net de achtergrond opgevult met een rechthoek met alpha 0, en het probleem was/is weg ! Ik had toch echt geen tussenruimte gezien (bij inzoomen enzo), en de rechthoeken waren aan elkaar 'gesnapt'. In ieder geval bedankt voor je snelle hulp !