PDA

Volledige versie bekijken : moveTo lineTo, inkleuren

loui
%Europe/Berlin %898 %2005, 22:33
Hallo,

Als men een in flash kan tekenen dmv moveTo en lineTo, Hoe kan ik dan figuren die volkomen afgesloten zijn inkleuren zoals de verfpot in flash?

Mvg
Louis

Stuf
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Hallo,

Als men een in flash kan tekenen dmv moveTo en lineTo, Hoe kan ik dan figuren die volkomen afgesloten zijn inkleuren zoals de verfpot in flash?

Mvg
Louis

..ik weet het niet zeker hoor..
maar volgens mij doe je dat met beginFill()

my_mc.beginFill([rgb[, alpha]]);

..maar nogmaals...

daar kan ik helemaal naast zitten.. [^]

Roenes
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:16
Je zit er niet naast hoor. beginFill is hiervoor bedoelt en endFill gebruik je om de vulling te stoppen :)

Voorbeeldje:

var mc = this.createEmptyMovieClip("mctje", 1);
mc.beginFill(0x0099FF, 100);
mc.lineTo(100, 0);
mc.lineTo(100, 100);
mc.lineTo(0, 100);
mc.lineTo(0, 0);
mc.endFill();

Dauntless
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:18
Je zit er niet naast hoor. beginFill is hiervoor bedoelt en endFill gebruik je om de vulling te stoppen :)
Idd :). (Pssst: DRUK OP F1! dan ben je direct zeker! :p).

Maar onthoud wel: je kan geen paint bucket namaken! Voorlopig lijkt dat me vrijwel onmogelijk tenzij je werkt met attachMovies van een kleine stip met een bepaalde kleur ipv lineTo. Ik denk wel dat met Flash 8 dat best mogelijk gaat zijn... Een recursieve functie die de kleur opvraagt van elke pixel links, boven, rechts en onder en zo zijn weg door de pagina baant... (Het enige nadeel: waarschijnlijk gaat dat bijna alleen lukken als je weet welke kleur van lijn je wil opvullen en dan nog kan het tricky zijn..)