PDA

Volledige versie bekijken : photoViewer, mening aub

theFlashWizard
%Europe/Berlin %791 %2005, 20:00
hoi mensjes,
Ik heb me PhotoViewer af en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan vinden:

www.photoviewer-mysteryland.tk

btw, nu staan er foto's van afgelope mysteryland op, waar ik met vriende heen was :)

Om iets meer over techniek te vertellen:
Alle data zit in 1 XML bestand waar je de titel, de fotograaf, de commentator, de basisnaam van de foto's en de hoeveelheid foto's. Flash zet dan nummers achter de basisnaam en haalt zo alle foto's op. scheelt een gigantische lijst handigmatig te moeten maken met alle urls.

daaronder heb ik een gedeelte waar je per foto een comment erbij kan zetten, maar omdat hij dus de foto's laad aan de hand van die naam en de hoeveelheid, is dit niet verplicht en kan je dus ook foto's overslaan.

Er zit een SlideShow mogelijkheid in waarbij je ook de snelheid precies kan regelen.

Hij reageert op je toetsenbord. Zo kun je heen en weer met de pijltjes toetsen of de spatie en backspace knop. kun je naar het begin of einde met de end of home toets of de pijl omhoog of omlaag.

je kan zeer snel door alle foto's scrollen met je muis. Zo is de positie van je muis in de scrollbalk in verhouding gelijk aan aan de positie op de rij foto's.

Hij geeft dmv een een extra oranje kader aan bij welke foto je bent en die foto scrolt normaal wanneer je niet handmatig scrolt ook naar het midden.

dus.. iemand nog sugesties, klachten, mening? (A)
alvast bedankt!

krush
%Europe/Berlin %795 %2005, 20:05
ik vind hem best pro' vooral technish mss nog wat meer aandacht aan de layout
maar zeker goede job!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %796 %2005, 20:07
Aan welke punten van de layout stoor jij je dan? ik heb hem redelijk compact willen houden, vooral in de hoogte omdat het anders vaak niet pretig in beeld past.

Jordy
%Europe/Berlin %802 %2005, 20:15
Ik vind t een hele mooie slide show :)
2 dingen wat ik wat minder vind:
- layout (als ik jou was zal ik het wat strakker maken)
- als de slide show bezig is, en je gaat over die slider onderaan, volgt ie niet meer de foto.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:18
strakker? je vind de afgeronde hoeken te veel?
ja maar ik wil dat je wel moet kunnen scrollen.. :) en als je dan met je muis eraf beweegt schiet hij meteen weer de foto waar je bent int midde.. :)
Al bedenk ik me nu wel dat het netjes is dat als je dan een foto handmatig kiest tijdens de slideshow dat die slideshow onderbroken wordt automatisch.. dat ga ik nog heel ff aanpassen denk.. :)

BlijBlauw
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:18
Leuk gedaan, alleen wat een beetje appart is, het lijkt dat als je speed op 1 zet, dat hij dan heel traag gaat, maar het is dus anders om, het gaat dus om de hoeveel sec dat hij daar blijft..

theFlashWizard
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:23
ow sorry dat is idd een denk foutje.. dat is namelijk de interval, om de hoeveel seconden hij door gaat. Zouden mensen het snappen als ik er ipv speed interval voorzet? of is dat een te technische term?

Jordy
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:07
ow sorry dat is idd een denk foutje.. dat is namelijk de interval, om de hoeveel seconden hij door gaat. Zouden mensen het snappen als ik er ipv speed interval voorzet? of is dat een te technische term?
te technisch :D

BlijBlauw
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:31
doe dan gewoon max 30 ofzo en dan 30 - de interval en dat laten zien..

theFlashWizard
%Europe/Berlin %122 %2005, 03:55
dit beter dan voor dat interval gebeuren:
http://members.lycos.nl/tut1/photoViewer/index2.htm
per ... sec. en dan 2 kleine pijltjes ernaast voor meer of minder..
beter?

latino
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:34
mooi gemaakt hoor ...dat blauw met zwart vind ik niet echt mmoi, maar voor de rest knap werk..

trouwens je vriendin mag er wezen :)

giel12
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:06
Ik vindt het een fantastische fotoviewer... zoveel opties!!
Ik zou wel (om hem nog beter te maken) volgende dingen doen...:

-Het blauw en het oranje kunnen verbeterd worden... vind ik persoonlijk...
-als je op een foto klikt (onderaan...) zou je het dan niet kunnen maken dat de vorige foto dan uitfade??

Echt prachtig!!
Groetjes

BlijBlauw
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:53
Ik vind het nog niet echt duidelijk hoor [:o)] zet er dan iets van 'overgang-tijd' neer ofzo

tobisan
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:58
Het heen en weer sliden onderaan ziet er niet "smooth" genoeg uit...beetje stroefjes bij mijn PC.

Techniek erachter is top maar de lay out is niet iets waar ik trots op zou zijn, de kleuren passen niet en dat is jammer.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %077 %2005, 02:51
latino, wie denk je dat ik dan ben en wie me vriendin dan is? :P want em.. ik ben de fotograaf niet.. ;) ik sta op foto 10, 13 en 26 ;)

giel12, ik zal nog ff aan de kleuren denken, al zal ik die waarscheinlijk toch wel per inhoud willen aanpassen.. mischien nog n idee om dat ook dynamisch opgeefbaar te maken..
en aan dat crossfading (zo heet dat) zat ik al te denken.. maar had er nooit n goed script voor maar sinds deze post:
http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=7&page=2&sort=lastpost&order=&pp=25&daysprune=30
wel :)
dus dat zit er nu ook in :)

BlijBlauw, ik heb er nu "next in: .... sec." van gemaakt..

tobisan, ik heb nu ook iets gedaan aan de CPU intensiefheid en nog voor de zekerheid op et forum gevraagt of hun nog meer weten :)
Ik zal nog wel kijken naar de layout, maar ik denk dat ik weinig beter kan in zo'n compacte ruimte met zoveel onderdelen..

De huidige versie is weer op de orginele plek te vinde:

www.photoviewer-mysteryland.tk

latino
%Europe/Berlin %248 %2005, 06:57
latino, wie denk je dat ik dan ben en wie me vriendin dan is? :P want em.. ik ben de fotograaf niet.. ;) ik sta op foto 10, 13 en 26 ;)

oww ik bedoel het meisje op foto 16,19,20 en 27...ik dacht dat jij die met het gele shirt was :) :D

Tenshu
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:47
Hehe, ziet er goed uit
Tof man!!

The Doctor
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
Techniek is goed, alleen het uiterlijk vind ik nogal cheap overkomen. Neem als voorbeeld de Photoviewer van Imagavue http://www.imagevuex.com.

Maakt jou Photoviewer ook zelf de thumbnails aan?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
sorry daar vind ik ook niet veel vormgeving in voor komen.. :$
maar omdat ik het gewoon allemaal op 1 pagina wil ben ik iets beperkter..
en ja ik zal nog ffies kijke naar de kleuren en meer eenheid in bepaalde vormen.. :)
em.. ja dat zijn gewoon verkleinde versies van jpg's die in de map staan.. niks hightechs.. :)
maarre.. 1jaar? :D

hoe heb je trouwens die wolken gemaakt?? :|

theFlashWizard
%Europe/Berlin %048 %2005, 02:10
Kheb nu ook de kleuren opgeefbaar gemaakt.
Zo kan je nu 3 verschillende kleuren instellen:
-color1 voor de titel, de naam van de foto's, de rand om de grote foto en de border om de actieve in de scrollbalk
-colorBG voor de achtergrond kleur
-color2 e voor de rest

ken ik ook ff highspeed experimenteren met de kleuren :)

en ik heb er meer eenheid ingegooit door de buttons niet zo scherp meer te maken.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %065 %2005, 02:33
Kheb er nu zo mooi mogelijk bij mysteryland passende kleuren bij gezocht.. wat vinden jullie ervan?
mij stoort het roze text op blauw n btje..

Kheb weer wat opmaak omgegooit, op deze manier hoeft color 1 niet direct op de bg color te passen en ik vind het zo ook eigenlijk wel mooier. ook staat de pijltjes zo beter

latino
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
deze kleuren zijn beter ja!

BlijBlauw
%Europe/Berlin %358 %2005, 09:36
het is idd al beter, maar het komt nog steeds niet echt super over. Misschien komt het door de ronde randjes en het missen van strakke lijnen dus of misschien moet je met schaduw randjes gaan werken.

Larsvu
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
nice.
Ga eens naar de laatste foto met de next foto button, druk dan wanneer je bij de laatste foto bent op play...
Ik denk dat je even je if statement moet nakijken ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %153 %2005, 04:40
latino, thnx :)
BlijBlauw, sorry ik vind het jammer dat alles strak of met schaduw moet..
dit is een btje mijn stijl..
Larsvu, dat zal ik zeker ff doen idd :|
maja.. tis ook alleen maar als je begint bij de laatste..

ironic eagle
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:41
de navigatie door die thumbnail vindt ik erg onlogisch, als ik gelijk op b.v. de 5e foto wil klikken verplaats de strook zich gelijk naar het einde van de lijst. intuitiver zou zijn dat hoe verder je naar rechts gaat hoe sneller naar rechts gescrolled wordt en voor links geld het zelfde, zodoende staat de strook altijd stil als je in het midden staat en kun je makkelijker de foto selecteren die je wilt zien...