Volledige versie bekijken : dynamisch tekstveld kleur
Fatty Owl
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:45
vraagje: hoe verander je de achtergrondkleur en alfa van een dynamisch tekstveld? ik heb de zoekfunctie geprobeert omdat ik het pas gezien had in een topic maar ik vind het nietmeer [V]
Roenes
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
Hiervoor hebben we een help in flash. Zowel achtergrondkleur als alpha zijn properties van de textfield classe. Deze zijn als volgt in te stellen en te veranderen:
tf.backgroundColor = 0x0099FF;
tf._alpha = 50;
ninetynine
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:58
Hiervoor hebben we een help in flash. Zowel achtergrondkleur als alpha zijn properties van de textfield classe. Deze zijn als volgt in te stellen en te veranderen:
tf.backgroundColor = 0x0099FF;
tf._alpha = 50;
nou dan moet je eerst tf.background op true zetten :p
Fatty Owl
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
tf._alpha = 50; werkt niet...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
dynamische text doorzichtig maken kan alleen als je hem embed:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=191&highlight=embed+studie
Roenes
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:41
nou dan moet je eerst tf.background op true zetten :pEn ik hoopte dat Fatty Owl dat zelf zou vinden in de AS-ref :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %322 %2005, 08:43
uh dat heb ij niet gedaan hoor, werkt evengoed zonder :) van de help snap ik niet veel...
want die kan niet zo goed uitleggen als het forum
Roenes
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:55
klopt, maar toch is het heel handig om jezelf aan te leren om toch eerst de help in te duiken omdat deze vrij uitgebreid is. En snap je niet in 1x lezen wat er precies bedoelt wordt, lees het dan nog een keertje rustig door. Zo deed ik dat in het begin ook (en nu af en toe ook nog) en dan kom je een heel eind.
En als je een probleem via de help van flash kan oplossen, scheelt dat vaak veel tijd in vergelijking met het vragen op het forum :)
Maar uiteraard ben je meer dan welkom om hier vragen te stellen :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.