Volledige versie bekijken : Achtergrond vaststellen!
Hassanova
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:55
Hallo iedereen!
ik heb een mooie lay out gemaakt. en wanneer k het importeer bij flash Mx is er nog niets aan de hand, maar ik weet niet hoe ik die vaststel als background, want ik wil erop ook nog paar movies op laten verschijnen, wanneer ik een movie importeer zie ik de movie achter de lay out, weet iemand wat ik moet doen?
groetjes
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:05
importeer je het via AS? anders moet je gewoon de layers opdraaien [:o)]
gebruikt je loadmovie, dan moet je de movies een hogere 'depth' geven:
loadMovie("jeachtergrond.SWF",1)
loadMovie("jemovie.SWF",2)
Hassanova
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:20
importeer je het via AS? anders moet je gewoon de layers opdraaien [:o)]
])
hoi wat is AS? de script bedoel je? neej, moet dat dan? zoja? dan moet ik dus intypen wat jij zojuist hebt ingetypt!
loadMovie("jeachtergrond.SWF",1)
loadMovie("jemovie.SWF",2)
waar kan ik die AS vinden? en wanneer ik flash van maak dan heeft het een slechte kwaliteit. kan het niet gewoon op JPG, of GIF?
flashfreak
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
euh, AS is Actionscript, ken je eigentlijk de basis van Flash?
JPG is ook een mogelijkheid, maar dan moet het met Loadvars, verder, veel succes
BlijBlauw
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
1. je importeerd hem.
2. de layer waar hij op staat zet je helemaal onderaan
3. je zet hem opslot met het slot-icoontje.
4. maak een nieuwe layer aan, en zet daar alles op wat je op je site wilt
Ik hoop dat het duidelijk is :)
Hassanova
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:26
1. je importeerd hem.
2. de layer waar hij op staat zet je helemaal onderaan
3. je zet hem opslot met het slot-icoontje.
4. maak een nieuwe layer aan, en zet daar alles op wat je op je site wilt
Ik hoop dat het duidelijk is :)
ja dank je wel het is wel gelukt nu zie ik de rest wel ja ;) maar 1 probleem, als ik preview klik dan zie ik de plaatje niet waar ik hem wil zien staan, wat moet ik dar tegen aan doen?
groetjes
tobisan
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Is je hele flashmovie wel zo groot als dat plaatje van je ?
Hassanova
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:52
Is je hele flashmovie wel zo groot als dat plaatje van je ?
ja dat is het wel ... dit is wat ik heb gedaan
importeer mijn achtergrond. sluit het af met een slot icoontje.
daarna importeer ik de flash movie. ik zorg dat deze boven de layer achtergrond komt te staan, dan zie ik de movie wel en plaats hem waar ik het wil hebben, maar als ik dan een voorbeeld wil kijken dan zie ik de hele beeld knipperen, eerste de plaatje dat beweegt, en dan de achtergrond heen en weer. en de plaatje is ook niet op de plek waar ik hem had neergezet.
tobisan
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
Heb je je achtergrond wel gelijk gezet met het aantal frames van je andere layers ?
Dus movielayer heeft 10 frames, dan moet je je achtergrond layer ook 10 frames geven etc.
Hassanova
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
ja dat had ik niet, ik heb het nu gedaan (de frames), de achtergrond is nu goed, maar nu is de flash movie toch de probleem, nog steeds op een ander plek dan waar ik het wil hebben helaas :(, wanneer ik een JPG importeer dan kan ik het wel met alle gerust neer plaatsen waar ik het wil maar een flash movie niet. en ja de frames heb ik nu wel goed. weet iemand de probleem ?
tobisan
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:50
Hm misschien .fla file hier posten
Hassanova
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
Hm misschien .fla file hier posten
hey tobisan, bedankt voor alles, ik wil mededelen dat ik het me gelukt is, maar ik zou graag 1 ding willen weten. hoe kan ik de lay out op het center krijgen. want hij staat nu op de linker kant, of kan dat pas gebeuren wanneer ik het exporteer en op internet zet?
tobisan
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:19
Oh kleine moeite hoor :p
Euh ik doe het altijd met dreamweaver :)
BlijBlauw
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:07
helemaal vooraan je html-code <center> ztten en helemaal achteraan </center>
zo deed ik het altijd toen ik nog geen dreamweaver had of enig verstand van html had ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.