Volledige versie bekijken : Grafiek maken in flash
ReStyler
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
Ik ben bezig een presentatie te maken in Flash. In het voorbeeld kan je een grafiek zien.
Nu is mijn vraag of je zo'n grafiek simpel kan maken met een of andere optie in Flash?
Alvast bedankt om me te helpen !
Greeettzzz....
Mitch
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:28
Mwa het is makkelijk mogelijk maar dat ligt ook wel aan wat jezelf kan.
Je kan een circel gewoon zo schuin draaien en dan die circel kopieëren en daaronderplakken zodat dat de onderkant is. Dan verbind je die 2 schuine circels door lijnen en vul je het met een kleur.
Zo is het heel erg kort verteld maar als je het niet begrijpt probeer ik het wel in echte stappen uit te leggen.
Flashgirl heeft trouwens ook zoiets heel goed beschreven over ronddraaiende sterren. Was alleen weer een tijdje geleden en staat dus niet in deze data base [V]
Dauntless
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:57
Is het eigenlijk geen diagram ipv een grafiek? (Beetje muggenziften :p (= mierenneuken voor de hollanders :p)).
Wil je hem eigenlijk statisch of dynamisch?
flashfreak
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
ik weet hoe je het moet doen voor een grafiek, maar een diagram gaat boven mn petje, en ja Dauntless, je bent aan het mierenneuken [:o)]
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:34
volgens mij is er geen tool in flash die dit mogelijk maakt, maar je kunt wel 1tje maken in excel of zoiets, en deze dan als tumbnail copieren naar flash 8~
Mitch
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:41
Je kan hem ook zelf maken :p zo moeilijk is dat niet :) wel leuk. Dat wil ik ook wel eens gaan doen als ik een presentatie moet houden, ga ik even laten zien aan mijn lab klas genoten wat flash is :p
Bijv. dit soort dingen kan je heel makkelijk in flash maken, diagram dus ook. http://www.mitchleeuwe.nl/opendir/showcase/lab/omhoog%20schuivende%20buttons.swf
BlijBlauw
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:25
Als je met procenten enzo wilt gaan werken zou ik het met excel maken en gewoon kopiëren, volgens mij werkt dat ook.
Als het niet zo nauw komt met de verdeling, ga ik voor zelf tekenen of ev in een 3d programme (swift 3d bijv.) maken.
Dauntless
%Europe/Berlin %705 %2005, 17:56
'k ga morgen eens proberen om er eentje met puur AS te maken (en die dus dynamisch is)
BlijBlauw
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:41
opzich zou dat moeten kunnen ja. 2D is dan nog wel te doen, 3D wordt wat lastiger.
Ben benieuwd wat je er van kan maken :)
Flashgirl
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:14
Je zou ook kunnen kijken naar het programma Xcelsius:
http://www.infommersion.com/products.html
Xcelsius is een stand-alone Windows applicatie, die is ontworpen om data analyses te kunnen presenteren in Flash. Je kunt het gebruiken om op een snelle en simpele manier interactieve Flash verslagen te maken, die gebaseerd zijn op Excel spreadsheets. Je hebt er geen programmeerkennis voor nodig. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om zelf een design te kunnen maken voor je grafieken, maar er zit waarschijnlijk standaard wel zo'n soort grafiek als jij hebt gemaakt in het programma.
Je kunt hier een voorbeeldje zien van een Flash bestand dat gebruik maakt van Xcelsius: http://www.gmsbv.nl/projects/cwi/ (met ander soort grafieken).
Het handige van dit programma is dat je niet vast zit aan één animatie (een uitslagenpresentatie), maar dat dit dynamisch wordt gegenereerd, dus als de gegevens veranderen hoef je niet opnieuw een animatie te maken.
Dauntless
%Europe/Berlin %922 %2005, 23:08
En ik denk dat er op de MacroMedia flash exchange components stonden voor grafieken... Maar 'k denk ook dat je daar voor moest betalen...
Philippe Mes
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:29
Heb eens geprobeert een grafiek in flash te maken. :) ik vind dat hij goed gelukt is.
ReStyler
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:10
Bedankt voor jullie reacties !
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.