PDA

Volledige versie bekijken : Externe variable werken maar half

Techroll
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
ik heb iets leuks gemaakt, maar die wil ik nu externe variablen laten laden. Alleen de tekst laad. Maar ik wil ook nummers inladen zodat flash daarmee kan gaan rekenen. Weet iemand daar een manier voor?

PS.. als ik dit op het internet zet, doet de text het sowieso al niet. script:
loadVariables("test.txt", _root, "POST");

en in het text bestandje:
knaam=Katinka&knaamgroot=KATINKA&kuur=16&kminuten=20&kdag=9&kmaand=8&kjaar=2005&

Help me [:D] [:P]

flashfreak
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:18
je moet dan ook wel nog die externe variabelen in je Flash movie declareren, dus ze opnieuw in een var steken in Falsh, je kan ook best "POST" uit de LoadVariables halen, deze code is trouwens achterhaald, gebruik LoadVars.

Folkert
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:59
Even wat info, je gebruikt loadVariables() terwijl je de gegevens naar de _root stuurt (oftwel waarschijnlijk _level0 ). Wanneer je dat wilt gebruik je beter loadVariablesNum() dat is om naar levels te laden. Degene die jij gebruikt, de loadVariables, is om in een target te laden (bijvoorbeeld naar een clip toe.
Verder klopt het dat loadVars veel makkelijker werkt. vb:

var jeLoader = new LoadVars();
jeLoader.onLoad = doeIets;
jeLoader.load( "adres.txt" );
function doeIets( klaar )
{
if(klaar)
{
//alles is geladen oe wat je wilt
}
else
{
//iets misgegaan bij het laden
}
}

Verder als je nummers gebruiken wilt moet je er rekening mee houden dat alle loadVars of loadVariables, worden gezien als Strings (en dus niet als nummer).
Om de nummerieke waarde dan te krijgen kan je verschillende dingen doen (zie extra de f1 nog bij onderstaand)

var jeNummer = Number( ingeladenStringNummerWaarde );
// of
var jeNummer = parseInt( ingeladenStringNummerWaarde );

succes

Techroll
%Europe/Berlin %979 %2005, 00:30
Ook! thx. Alleen.. ik denk dat ik het hoor te begrijpen want het ziet er duidelijk uit... maar toch doe ik dat niet helemaal. Wat zou ik dan moeten zetten voor de plek 'doeIets' (1)? en wat voor de 'jeNummer'(2)? en worden de variable in een array geladen? of worden ze ook geladen zoals ze ook genoemd zijn? en voor 'ingeladenStringNummerWaarde' moet ik dus bijvoorbeeld 'kjaar' zetten?

(1) jeLoader.onLoad = doeIets;
(2) var jeNummer = Number( ingeladenStringNummerWaarde );

Techroll
%Europe/Berlin %347 %2005, 09:20
dus wat je voorstelt is dit:?
jeLoader.load("test.txt");
myLoadVar.onLoad = function(success) {
if (success == true) {
var kjaar = parseInt(kjaar1);
var kdag = parseInt(kdag1);
var kmaand = parseInt(maand1);
var kuur = parseInt(kuur1);
var kminuten = parseInt(kminuten1);
}
};
het werkt alleen niet.
in het tekst bestandje heb ik trouwens wat verandert zoals je misschien kunt zien:
&knaam=Katinka&knaamgroot=KATINKA&kuur1=16&kminuten1=20&kdag1=9&kmaand1=8&kjaar1=2005

Hoe moet ik het dan doen....? Kan iemand mij een script geven waar mijn variablen in verwerkt zijn? :P dan snap ik het waarschijnlijk wel

Flasher
%Europe/Berlin %354 %2005, 09:30
jeLoader.load("test.txt");
jeLoader.onLoad = function(success) {
if (success) {
var kjaar = Number(this.kjaar1);
var kdag = Number(this.kdag1);
var kmaand = Number(this.maand1);
var kuur = Number(this.kuur1);
var kminuten = Number(this.kminuten1);
}
};

Verder zie ik dat je in je txt een var naam hebt en een var naamgroot, met daarin dezelfde waarde, alleen staat in naamgroot alles in hoofdletters.
Je kan dat ook doen in flash, met String.toUpperCase(); dan kan je de naamgroot eruit halen.

Techroll
%Europe/Berlin %356 %2005, 09:32
OK! thx, ff testen :)

Techroll
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:34
dat script is bijna precies het zelfde als het mijne..... en tevergeefs...:

het werkt niet :( :X

Techroll
%Europe/Berlin %862 %2005, 21:41
kan iemand me nog ff hellepuh? :P