PDA

Volledige versie bekijken : Kolk/datum probleempje

'][' ][ ]v[
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:59
Hey,

Ik ben nu al een paar uurtjes aan het kloojen met een scriptje dat ten eerste mn klok moet besturen (dus de goede tijd moet aangeven) en ten tweede moet die de datum geven maar dan niet de complete datum maar alleen de dag (in cijfers) Het eerste werkt dankzij de klok tutorial die ik hier gevonde heb, maar door dit geeft die geen datum/dag meer. ik heb beide scripts afzonderlijk van elkaar uitgetest in verschillende fla's en dan doen ze het wel goed, hieronder vind je heel het script. Ik weet niet precies wat er mis is, maar het lijkt wel alsof het deel van het klokje de datum script tegenhoud.

datum = new Date();

seconden = datum.getSeconds();
minuten = datum.getMinutes();
uren = datum.getHours();

secWijzer._rotation = (6*seconden);
minWijzer._rotation = (6*minuten);
if (uren>12) {
uren = uren%12;
}
uurWijzer._rotation = (30*uren);

var dag = datum.getDate ();
txtDag.text = dag

Jordy
%Europe/Berlin %518 %2005, 13:27
var day:Number = datum.getDay();

Jordy
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
var dag = datum.getDay();

'][' ][ ]v[
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:44
Bedankt voor je hulp. Dat was inderdaad een klein foutje van mij [:P] maar helaas is hiermee het probleem nie verholpen [:(] Ik heb het idee dat het iets anders is dan me script maar ik weet nie precies wat dit dan is.

flashfreak
%Europe/Berlin %556 %2005, 14:21
De code voor je dag en voor je klok afsplitsen, kan mss het probleem zijn, dus dag functie zet je in een mc met bijhorende code, en de klok zet je in een mc, en die zet je dan op je stage.

'][' ][ ]v[
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
Dank je wel, ik heb er twee mc's van gemaakt en nu werkt het goed [:D]
Bedankt voor het snelle reageren, toch vind ik het nog raar dat het niet werkt, maar dat zal dan wel aan de instellingen liggen.

flashfreak
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
nee hoor, dat is normaal, ik had het ook, vandaar de snelle reply, komt omdat AS bij het compileren dan alles in een functie zet...

'][' ][ ]v[
%Europe/Berlin %375 %2005, 10:01
nee hoor, dat is normaal, ik had het ook, vandaar de snelle reply, komt omdat AS bij het compileren dan alles in een functie zet...

thnx, ik snap het nu, en het ligt gelukkig niet aan mij dus. :P