PDA

Volledige versie bekijken : Tekst editten in flashwebsites zonder cms!

poindexter
%Europe/Berlin %634 %2007, 16:13
Is het mogelijk om een klant een tekst te laten editten zonder dat ik een cms gebruik? Ik weet hoe ik een aparte adminpagina kan maken met gebruikersnaam en wachtwoord. Ik zou graag willen dat de klant hier daarna kan kiezen welke text hij of zij aan wil passen en wanneer zij dan op ok drukt de text zich aanpast.

Ik ben bang dat dit alleen kan met CMS.

Koen!
%Europe/Berlin %666 %2007, 17:00
Wat jij beschrijft is toch in principe een CMS? :S

Of wat vat jij dan op onder een CMS?

poindexter
%Europe/Berlin %667 %2007, 17:01
ja ik weet dat dit normaal met cms kan of een cms is, maar ik vroeg me af of het ook anders kan. Het gaat mij enkel om text

Koen!
%Europe/Berlin %673 %2007, 17:09
Dan is het toch nog steeds een CMS? Je wilt content managen (ookal is het alleen tekst); CMS staat voor Content Management System. Oftewel: zodra je zo'n pagina maakt waar je de tekst van een site kan bewerken, heb je dus in feite een (hoewel zeer beperkte) CMS gemaakt.

Ik heb nu het idee dat jij denkt dat CMS een bepaalde techniek is ofzo.

poindexter
%Europe/Berlin %693 %2007, 17:37
Cms is in mijn ogen een systeem waarmee iedereen en op elke pc het content van je website kan veranderen ( mits je de inlogcodes hebt ) waaronder text, foto's video etc.

Hoe kan ik dan het beste te werk gaan. Weet iemand dan een simpele cms tutorial waarmee ik text kan editten. ik beschik over een eigen Mysql database.

Koen!
%Europe/Berlin %716 %2007, 18:11
Cms is in mijn ogen een systeem waarmee iedereen en op elke pc het content van je website kan veranderen ( mits je de inlogcodes hebt ) waaronder text, foto's video etc.
Dan weet je nu dat het begrip iets breder is dan dat. :)
Hoe kan ik dan het beste te werk gaan. Weet iemand dan een simpele cms tutorial waarmee ik text kan editten. ik beschik over een eigen Mysql database.
Google even naar PHP en MySQL-tutorials. Als je de basics van PHP en MySQL beheerst kan je al vrij snel een website maken die zijn teksten ophaalt uit een database en waar je bovendien de teksten kan bewerken via je die admin-pagina. Deze functies (http://nl2.php.net/manual/nl/ref.mysql.php) zul je in ieder geval nodig hebben. :)

poindexter
%Europe/Berlin %739 %2007, 18:44
ik hoop dat dan ook mogelijk is in combinatie met flash. Ik vind het namelijk een beetje saai worden om steeds xml teksten aan te passen. Ik heb op mijn eigen site ( www.tiep-iets.nl) een keer geprobeerd om een soort nieuws gedeelte te maken en wil dat graag bijhouden en dat lijkt me met een cms makkelijker.

w00
%Europe/Berlin %769 %2007, 19:28
Ja is mogelijk in combinatie met flash, alleen moet je wel weer php gebruiken als tussen persoon (om het maar zo even te zeggen).

latino
%Europe/Berlin %264 %2007, 07:20
hij bedoelt denk ik net als met AJAX dat je in place kunt veranderen zonder dat je eerst naar een cms hoeft te gaan