Volledige versie bekijken : _visible
ninetynine
%Europe/Berlin %378 %2005, 10:04
Als je nu allemaal mc's hebt in een tile patroon , en je zorgt
ervoor dat alleen de mc's die in het zicht moeten zijn ook
zichtbaar zijn met _visible zo dat helpen aan de "snelheid",
"smoothheid", minder CPU intensiviteit of zou het beter met
attachmovie en removemovieclip (is wel meer werk)
Roenes
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
ik denk dat attach en remove beter is. Stel je hebt een map van 100x100 tiles. Met _visible moet je die allemaal aanmaken en wat nog erger is: iedere keer als je map scrollt moet je de positie van al 10000 tiles updaten en een x aantal mc's aanpassen met _visible. Ik denk dat dat intensiever is als steeds een rij attachen en een rij removen :)
ninetynine
%Europe/Berlin %382 %2005, 10:11
Ik denk dat dat intensiever is als steeds een rij attachen en een rij removen :)
ik veronderstel dat je minder intensiever bedoeld :p :),
zal het dan moeten stellen met attachMovie :p .
Laiverd
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:24
Volgens mij is het zo (en ik weet het echt bijna zeker) dat als je een movieclip op _visible = false zet, dat de Flash Player dan die graphic niet meer rendert en er dus ook geen gebruik meer wordt gemaakt van de CPU (voor die mc's). Anders is dit wanneer je _alpha = 0 zou gebruiken. Mijn conclusie zou dus zijn dat dit efficienter werkt dan iedere keer iets op de stage weghalen, weer neerzetten en dan vervolgens de _visible weer op false moeten zetten (als dat nodig is, want ik begrijp de opzet geloof ik niet helemaal).
John
SaphuA
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
Roenes je hebt gelijk dat _visible niet sneller is, maar attach/remove is nog steeds niet de beste manier voor een scrollend tilebased world.
Hiervoor gebruik je een gotoAndStop engine. Een gotoAndStop engine verplaatst, als je bijv. naar rechts loopt, de linker tiles naar rechts en geeft ze een nieuwe naam en gfx. Dit is, voor zover ik weet, de beste methode om dit te doen.
Oh man, wat zou een appart games-forum hier goed voor zijn ;) Als mensen dit willen ben ik wel bereid hier wat dieper op in te gaan, en ook voor de liefhebbers een gtas engine maken.
Edit: Oh ja, wat laiverd zecht is inderdaad waar. Als je een MC op _visible = false zet, zal hij hem niet meer tekenen, hoewel een MC met _alpha = 0 nog wel getekend wordt (vermijd dit dus in dit soort engines!).
ninetynine
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:10
dus wat jullie bedoelen is dat het even goed zou werken met visible op 0 ?
(minder CPU dan heel de map dus)
ohja het is dus voor mijn artbased race spel , omdat de stad te groot wordt
om in 1 x te bewegen (gemaakt met een mapscroll)
zie showcase, streetrace tuning
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2675
(wel al een tijd niet meer geupdate :) ) mja
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.