PDA

Volledige versie bekijken : dunne golvende lijnen

vivendi
%Europe/Berlin %810 %2007, 20:26
Hey, ik zag een plaatje dat gemaakt is in photoshop. Hierop zie je een aantal dunno golvende lijnen. Ik wil ook graag weten hoe ik dit moet doen. Ik weet alleen de techniek dat je een rechte lijn maakt met de marquee tool, en dan filter -> disort -> wave gebruikt.
Alleen heb je hier niet echt in de hand hoe de lijn precies gaat lopen.

Dus hoe kan ik zelf zo'n lijn maken in photoshop zoals het plaatje hieronder heeft. Dit plaatje komt trouwens uit de testcase.

http://img521.imageshack.us/img521/2633/heartcopyoi8.jpg

rolandpeelen
%Europe/Berlin %909 %2007, 22:50
uuuuhhhhh.... pen tool??? (wilde gok hoor ;) doe dit nl. zelf nooit...)

vivendi
%Europe/Berlin %948 %2007, 23:45
Ja, daarmee schijnt het te kunnen, alleen lukt het niet bij mij. Zelfs niet met tutorials. De pentool tekent gelijk een heel oppervlak in bij mij, ik kan niet alleen een lijn maken...

Hoopte eigenlijk dat het zonder pentool kan, of anders een goede uitleg erover hoe het wel moet.

Flashgirl
%Europe/Berlin %963 %2007, 00:06
Ik zou als ik jou was even een PM sturen aan de maker, met een link naar deze topic. Omdat hij het heeft gemaakt zal hij zelf het beste kunnen uitleggen hoe hij te werk is gegaan.

josko
%Europe/Berlin %971 %2007, 00:19
Ja, daarmee schijnt het te kunnen, alleen lukt het niet bij mij. Zelfs niet met tutorials. De pentool tekent gelijk een heel oppervlak in bij mij, ik kan niet alleen een lijn maken...

Hoopte eigenlijk dat het zonder pentool kan, of anders een goede uitleg erover hoe het wel moet.
Je kan bij de pentool bovenin een kleur kiezen.

Links van de kleur daar staat een vakje style. Als je als kleur je achtergrond kleur instelt,
en vervolgens die style neemt, en daarin de goeie pakt (weet niet meer welke)
krijg je lijnen :)

vivendi
%Europe/Berlin %974 %2007, 00:23
Bedankt, zal er dalijk nog wel even naar kijken. Heb ook de maker een PM gestuurd, zoals als Flashgirl al suggereerde.

Wrap
%Europe/Berlin %318 %2007, 08:38
Heey... Die herken ik dat sjabloon is een brush! Bij devinatart kon je die downen gebruik ze zelf ook vaak best wel mooi:)

heyman
%Europe/Berlin %375 %2007, 10:00
Als je dit soort dingen wilt maken zou ik idd de pen tool gebruiken maar dan wel in illustrator, dat programma is gemaakt om dit soort afbeeldingen te maken.
In Photoshop kan het wel maar werkt een stuk minder fijn, vind ik.

Mijn advies: Illustrator!

Lorrens
%Europe/Berlin %389 %2007, 10:21
Ben het met heyman eens.
In illustrator kan je dit heel makkelijk maken met de pen-tool.. en vervolgens kan je de vormen ook importeren in photoshop..
(maar nu is de vraag of je illustrator hebt ;))