PDA

Volledige versie bekijken : [HELP] Foto-effect ??

Sanderajax007
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:36
Is er iemand die een tutorial kan maken over hoe je een foto in een andere foto moet laten overgaan? :)

Ik heb veel geprobeerd maar dat lukt niet :mad:

Mitch
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
Waarom laat je hem niet meteen door ons maken :)

Vraag dit soort vragen astjeblieft niet zo, doe zelf ook wat meer moeite. Zeg ons dan wat je hebt geprobeerd enz. Weet je bijvoorbeeld wel wat movieclips en tween zijn?

Zodra iets een mc is kan je dat heel makelijk laten weg faden door alpa en tween te gebruiken.

Jordy
%Europe/Berlin %879 %2005, 22:06
- maak 2 layers
- zet op "layer 1" de foto met de naam "foto1" en op "layer 2" zet je de foto met de naam "foto2"
- Maak van iedere foto een MovieClip (selecteer de foto en kies F8 en kies Movieclip)
- maak nu bij frame 40 een keyframe op beide layers.
- maak ook op frame 20 een keyframe op beide layers.
- Maak op frame 10 van layer 2 ook een keyframe.
- maak op frame 30 van layer 1 ook een keyframe
- ga nu op layer 1 staan, op frame 30. Klik nu de foto aan en zoek rechtsonderaan naar "alpha". En zet deze op 0.
- zet op layer 2 op frame 1 de "alpha" van foto 2 op 0.
- Ga nu op layer 2 naar frame 10. Als het goed is staat de alpha van foto 2 nog steeds op 0.
- Ga nu naar frame 40 van layer 2. en zet nu de alpha op 100.
- druk nu op een frame in de timeline van layer 1 op de rechtermuisknop en kies "motion tween".
- doe dit ook voor layer 2.
- Ga nu naar frame 40 van layer 2 en druk op "F9" nu open je het actions panel. Typ hierin stop();. Dat betekent dat als hij op frame 40 is, dat de movie stopt.
- Druk nu op test movie en hij zal het doen.

Succes

giel12
%Europe/Berlin %879 %2005, 22:06
Ik kan je verder helpen.

Allereest zet je elke foto in een aparte laag... (ik gebruik als referentie voor de lagen foto1 en foto2. Foto1 gaat over in foto 2)

Vervolgens (ik veronderstel dat in beide lagen een keyframe staat op frame 1) maak je van de bitmap een graphic, als dit nog niet gebeurd is.

Zet nu in frame 10 (of welke frame dan ook) van de foto1-layer een nieuwe keyframe neer. In deze keyframe zet je de alphawaarde op 0%.

Verplaats vervolgens de eerste keyframe van de foto2-layer naar frame 5. Maak ook een nieuwe keyframe op frame 15. In frame 5 verander je de alphawaarde van de graphic naar 0%.

Maak nu 2 motiontweens (tussen frame 1 en 10 van foto1 en frame 5 en 15 van foto2).

Hier heb je je effect...

Dit is kort uitgelegd... ik heb geen tijd om dit uitgebreidt in een tutorial uit te leggen. Met een beetje flashkennis kom je er wel uit. Nog hulp nodig?? Gewoon even vragen via dit forum.

Sanderajax007
%Europe/Berlin %368 %2005, 09:50
Ik heb geprobeerd met shape-tween en motion-tween..

Harstikke bedankt Jordie en Chiel =D

giel12
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:39
Daarvoor dient flashfocus ;)