PDA

Volledige versie bekijken : gotoAndStop probleem

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %672 %2007, 17:08
Hey,

ik zit met een probleem. Ik heb een mc genaamd MC1, in deze mc heb ik op meerdere frames mc's staan, dus op frame 1 - MC1_1, op frame 2 - MC1_2, op frame 3 - MC1_3, etc.

De MC1_?'s worden aangestuurd door een aantal functies, bv. onRollOver, onRelease, onPress, etc.

Als ik mijn flash movie test, dan werken de functies gewoon (MC1_1 wordt bij het openen getoond), maar als ik met een button naar frame 2 ga (MC1.gotoAndStop(2)), dan werken de functies opeens niet meer. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

boluc91
%Europe/Berlin %681 %2007, 17:21
omdat ze niet direct aan mc_1 gelinkt zijn maar aan een instance van mc_1

je moet of voor elke mc apart doen of een class maken het daarin zetten en die aan mc_1 hangen

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %699 %2007, 17:47
Ik snap niet wat je bedoeld, kan je het uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Zou je daarnaast ook gebruik kunnen maken van de instance_names die ik heb gebruikt, dat zou het misschien wat duidelijker maken.

MC1.MC1_1.MC1_shadow._visible = false
MovieClip.prototype.tweento = function(xs:Number, ys:Number, speed:Number){
MC1.MC1_1.onRollOver = function(){
MC1.MC1_1.MC1_shadow._visible = true
MC1.MC1_1.onEnterFrame = function(){
if(this._rotation > -12){
this._rotation -= 2;
}
this._xscale += (xs-this._xscale)/speed;
this._yscale += (ys-this._yscale)/speed;
if(Math.abs(xs-this._xscale)<=0.1 && Math.abs(ys-this._yscale)<=0.1) {
this._xscale = xs;
this._yscale = ys;
delete this.onEnterFrame;
}
}
}
}
MC1.MC1_1.tweento(140, 140, 3);

Dit is een van mijn functies die gewoon werkt als ik de flash movie open, MAAR op het moment dat ik met een button naar bv frame 2 ga van MC1, dus MC1_2, dan werkt de functie niet meer. Ik heb natuurlijk voor MC1_2 hetzelfde script als bovenstaand alleen dan met de juiste instance_name (MC1_2). Toch werkt het dan niet!