PDA

Volledige versie bekijken : help: animaties in buttons!

dijk82
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:40
Voor mijn zwager heb ik een site gemaakt: www.hoesen.com (http://www.hoesen.com)
in de buttons zit op het over frame een movieclip met de van links naar rechts bewegende teksten. De 5 buttons staan in dezelfde layer, en omdat ze allemaal in een bepaalde volgorde opgesteld worden lopen de movieclips in sommige gevallen achter de andere buttons door.
Dit is zeer storend, en bederft het hele effect...

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

dank, Maarten

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
om dit te doen kun je volgens mij, geen gebruik maken van buttons, maar movieclips.
je kunt namelijk van een MovieClip een button maken, door aan een layer in de stage een script toe te voegen, zoals:
myButton1.onRelease = function(){
gotoAndPlay(5);
}
hierbij moet je er om denken dat je de movieclip [jouw button] een instancename geeft, bijvoorbeeld myButton1, zoals hierboven.
wil je dat als je op de knop klikt, deze helemaal bovenaan komt te liggen... moet je dit ertussen zetten:
_root.myButton1.swapDepths(_root.getNextHighestDep th());
dus dan wordt het in totaal dit:
myButton1.onRelease = function(){
_root.myButton1.swapDepths(_root.getNextHighestDep th());
gotoAndPlay(5);
}

flashfreak
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
ook word je site uitgerokken, dan zijn de effecten ook niet echt mooi meer hoor...

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:09
ook word je site uitgerokken, dan zijn de effecten ook niet echt mooi meer hoor...

wat bedoel je?

flashfreak
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:20
ja, hij wordt uitgerokken, als je de html opend; als je de .swf opent is alles in orde, dus hij heeft die wrschijnlijk opgeslagen als 100%

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:50
ow jah :P hij word uitgeTrokken :P

$ilver
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:24
Bekijk voor de gein de pagina eens met FireFox....
:rolleyes:

Mitch
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:31
Misschien offtopic maar deze site zou je veel beter in html kunnen maken, dit ziet er niet echt netjes uit. Ik zie er ook geen reden voor het gebruik van flash.

Maar je zou een tabel moeten hebben die je swf gewoon op 100% houdt dan is het al een stuk beter.

flashfreak
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
@Silver, FireFox is samen met Opera standaardbrowser...

dijk82
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Dank voor uw reacties,

Ik had site inderdaad beter in html kunnen maken, gaat wellicht nog gebeuren maar mijn zwager is op dit moment tevreden.

Dat de site 100% weergegeven wordt is inderdaad niet mijn idee geweest maar mijn zwager vind het zonde als zijn site niet beeldvullend is...... [V]

Ik ga je coden uitproberen Jelmer, dank!

Maarten