Volledige versie bekijken : xls adressen bestand
yrm
%Europe/Berlin %441 %2007, 11:35
goede middag,
ik heb een heel simpel excel adres bestand net zoals het attached xls bestand.
nu wil ik dat mensen in flash hun de naam invoeren en dan het adres te zien krijgen.
ik ga ervanuit dat ik met de xls vrij weinig kan en met xml moet werken maar hoe krijg ik dit voor elkaar want als ik het opsla als xml krijg ik wel een xml maar zou niet weten hoe ik dan de naam aan het adres kan linken.,
ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
alvast bedankt.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %501 %2007, 13:02
Een database is in vele gevallen eenvoduiger en beter maar xml gaat ook natuurlijk.
Een voorbeeld structuur is de volgende...
<contacts>
<contact id="1">
<name>Foo Bar</name>
<city>gent</city>
<zip>9000</zip>
</contact>
<contact id="2">
<name>Richard Stallman</name>
<city>Chicago</city>
<zip>CA5489</zip>
</contact>
</contacts>
Over hoe je dan de xml gebruikt kan je best zoeken opd it forum naar xml of gewoon in de flash f1 zoeken naar "XML".
yrm
%Europe/Berlin %515 %2007, 13:22
ik weet inderdaad dat het met een database een stuk makkelijker kan zijn.
ik zal een beetje uitleggen wat de bedoeling is en waarom ik voor xml kies mischien dat het dan wat duidelijker wordt.
ik heb een XLS bestand met ongeveer 400 contact personen met naam en adres.
nu wil ik dat de gebruikers in een flash interface hun naam in kunnen voeren zodat ze hun eigen adres te zien krijgen en dat ze keuzes maken aan de hand van die keuzes moet er weer extra data opgelagen worden in diezelfde XLS.
dus ik dacht, ik convert die XLS naar een XML gebruik de XML in flash en voeg de extra data toe en converteer et dan weer naar een XLS...
mischien iets te makkelijk gedacht, en wellicht helemaal verkeerd gedacht.
het gebruiken van het xml bestand is niet het probleem en de structuur ook niet maar het ging mij er meer om dat ik een bestaand xls bestand heb met meer dan 400 contact personen en geen zin heb om deze handmatig in een xml te zetten, als ik vanuit excel als xml opsla krijg ik een xml waarin ik de weg kwijt raak en de structuur gwoon niet van zie dat is dus eigenlijk het probleem(heb denk ik mijn vraag in de 1e post verkeerd gesteld) hoe krijg ik een goed gestructureerde XML uit een XLS bestand of zijn er andere oplossingen
hmmm.. hoop dat het nu een beetje duidelijk is en dat er wellicht iemand een oplossing of idee heeft hoe ik dit kan doen.
alvast bedankt
yrm
%Europe/Berlin %518 %2007, 13:26
ok ik ben gewoon heeeeeeeeeel dom bezig.
ik kan natuurlijk mijn xls importeren in een MySQL database en later die db weer exporteren naar een xls..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.