Volledige versie bekijken : Laptop Keuze
lady_moonlight
%Europe/Berlin %693 %2007, 17:38
Hai allemaal.
Ik ben bezig met een eigen eenmans bedrijfje op te zetten.
Daarvoor wil ik een nieuwe laptop hebben.
Ik zit de hele dag achter de pc.
Wat ik minimaal wil:
Intern geheugen : 1024 mb
Beeldscherm ( normale grote, 15 - 14,1 inch?)
Geen Tablet Pc.
Harde schijf :80 of 120 gb( ik sla zeer veel op, op de pc en draaien erg veel grote programma's)
Besturings systeem heb ik de orginele windows xp prof, maar op de nieuweste pc's zit Windows Vista bussines, dus ik wil dus op de nieuwe laptop dat die er op staat.
Als deze er op staan,krijg je dit er dan ook bij op een aparte cdrom?
Want stel dat je de pc helemaal leeghaalt?
Wat zijn nog meer belangrijke zaken?
sowieso 4 usb poorten ( gebruik ik zeer veel)
Ik wil meerdere 'grote' programma's tegelijk gebruiken.
Kaartlezen ( om mijn foto's van de digitale camera af te halen enz)
Wat ik graag nog wil weten:
Wat bedoelen ze ermee als je een draadloze net werk kaart hebt,dus die ingebouwd zit.
Hoe stel je dit in?mijn kabel provider is @Home
Wat ik belangrijk is, ik heb nu een travelmate 4600,
Deze word zeer en zeer warm, zelfs mijn tafeltje heeft allemaal sheuren er in gekregen,die is helemaal uit elkaargaan staan!
Graag wil ik als processor centrino omdat ik hier veel positieve verhalen over heb gehoord.
Wat denken jullie,wat voor mij in de buurt komt, en waar moet ik zeker nog rekening mee houden ?
De prijs,ergbelangrijk.
Maar hij mag best wel 1000/ 1200 kosten,aangezien ik er lang plezier van wil hebben,
en niet over een tijdje alweer een nieuwe moet gaankopen.
Kortom een laptop:
Zeer snel.
Zeer veel opslag ruimte.
Meerdere zwaardere programma's tegelijk draaien.
( draadloze mogelijkheden ? )
Ik hoor het graag.
Koen!
%Europe/Berlin %696 %2007, 17:43
Waarom dan een laptop? Ik denk dat een desktop pc veel beter geschikt is als je veel snelheid en opslagruimte wil hebben. Voor die prijs heb je er dan véél langer plezier van. :)
(btw, voor draadloos internet heb je een draadloze router nodig)
WernerL
%Europe/Berlin %722 %2007, 18:21
(btw, voor draadloos internet heb je een draadloze router nodig)
Echt?
@TS: Macbook pro FTW ! Maar wat wil je precies met je laptop gaan doen? Want dan kunnen we daar natuurlijk rekening mee houden. :-)
Koen!
%Europe/Berlin %727 %2007, 18:27
Echt?
@TS: Macbook pro FTW ! Maar wat wil je precies met je laptop gaan doen? Want dan kunnen we daar natuurlijk rekening mee houden. :-)
Zucht (http://evula.org/dragoon/pics/captain.obvious.jpg) :p, ik reageerde alleen hierop ;):
Wat bedoelen ze ermee als je een draadloze net werk kaart hebt,dus die ingebouwd zit.
Hoe stel je dit in?mijn kabel provider is @Home
josko
%Europe/Berlin %761 %2007, 19:16
(zware) programma's tegelijk draaien: Mac OS X
usb-poorten: 1 of 2 + een hub is ook prima te doen :)
1000-1200, macbook, goedkope versie + geheugen + schijf? :)
Ik zou voor de mac gaan, en daar eventueel windows bij op.
Voor de meeste dingen, op spelletjes na, kan je wel op Mac OS X of op bijv linux aan.
alleen spellen zijn een echt probleem :) Maar, die wil je niet met een bedrijfje, gok ik.
Dus ik zou voor de macbook gaan.
Ganndlas
%Europe/Berlin %787 %2007, 19:53
Maar hij mag best wel 1000/ 1200 kosten,aangezien ik er lang plezier van wil hebben,
en niet over een tijdje alweer een nieuwe moet gaankopen.
Kortom een laptop:
Zeer snel.
Zeer veel opslag ruimte.
Meerdere zwaardere programma's tegelijk draaien.
( draadloze mogelijkheden ? )
Ik hoor het graag.Een goeie proccesor-pc, met veel geheugen kost aardig wat en ik denk dat ze gemakkelijk boven de 1200 gaan met zo veel zeer hoge eisen.
Afhankelijk van wat je met je pc wilt doen raad ik er wel een aan met grote beeld resolutie, van de mijne heb ik nog steeds veel plezier
(zware) programma's tegelijk draaien: Mac OS X
usb-poorten: 1 of 2 + een hub is ook prima te doen :)
1000-1200, macbook, goedkope versie + geheugen + schijf? :)
Ik zou voor de mac gaan, en daar eventueel windows bij op.
Voor de meeste dingen, op spelletjes na, kan je wel op Mac OS X of op bijv linux aan.
alleen spellen zijn een echt probleem :) Maar, die wil je niet met een bedrijfje, gok ik.
Dus ik zou voor de macbook gaan.MAC is wel wat betrouwbaarder en sneller, maar Windows heeft zo ook zijn voordelen. Maar Windows op een MAC laptop? Kan me niet voorstellen dat dat lekker loopt. Als je MACs van binnen bekijkt zijn ze héél anders.
mech7
%Europe/Berlin %788 %2007, 19:56
Echt?
Die zal je niet voor 1200 Euro vinden denk ik.. zo wel laat het mij even weten ;)
Tenshu
%Europe/Berlin %794 %2007, 20:03
Ik zou is eens hier (http://www.laptops4u.nl/) een kijkje nemen.
Daar staan meestal goede laptops en/of aanbiedingen.
Gelijk een aanbiedingen. http://www.laptops4u.nl/info/hel80-240-1391.html
Als je MACs van binnen bekijkt zijn ze héél anders.Hebben dan Macs een vaderboard inplaats van een moederboard?
Ze hebben toch allemaal de zelfde basis onderdelen.
Dauntless
%Europe/Berlin %795 %2007, 20:05
Ik ga hier even mee op pikken (de TS zal hier ook wel iets aan hebben)
Ik zoek een soort van website waar ik al die dingen in kan vullen en dat hij me 'alle' mogelijke laptops/notebooks geeft. Vooral dingen als RAM, CPU, budget, ... zijn belangrijk. Ik heb hier al lang naar zitten zoeken, maar nog niets gevonden... Weet iemand eventueel zo'n site ?
mech7
%Europe/Berlin %799 %2007, 20:11
Hebben dan Macs een vaderboard inplaats van een moederboard?
Niet dezelfde kwaliteit van de basis onderdelen [:o)]
Ea.Z
%Europe/Berlin %803 %2007, 20:17
@DL: http://www.microcity.be/ kijk daar eens.
Verder adviseer ik voor beiden de Dell site.
Ik heb sinds een half jaar een Dell XPS M1710 en die bevalt me prima. Heeft mijn desktop pc met 3 schermen allang vervangen.
Mijn laptop werd geleverd met 1GB ram, Intel Core2Duo, 80GB harde schijf, ingebouwde Wifi (draadloos internet) en bluetooth. 6 USB poorten, en een 17" (1920*1200) scherm.
Is wel een kostelijk ding, en je zal wat meer dan 1200 moeten neerleggen.
Dell heeft ook een Precision met +- dezelfde processor/ram/geheugen config(CPU is wat minder krachtig). Scherm is maar 15" (1920*1200). Verder is hij ook heel performant, en vista Ready (net zoals de XPS trouwens). Deze is al te koop vanaf een 1600€ dacht ik.
Acer laptops zijn ook altijd prijs/kwaliteit waardig. Ik heb al verschillende sterke configs gezien voor prijzen vanaf 700€. En echt top spul! Acer was ook een van de weinige merken die ik geregeld voor de dag zag komen met schijven van 100 tot 120GB wat ik toch erg goed vindt voor een laptop.
Bij dezer raadt ik dus een Acer aan. Kijk eens rond op de Acer site (Ik hoor wel af en toe dat ALS je de laptop moet opsturen voor reparatie oid, dat het meerdere weken kan duren tot je hem terug hebt.)
Veel succes beiden :)
WernerL
%Europe/Berlin %812 %2007, 20:30
Hebben dan Macs een vaderboard inplaats van een moederboard?
Andere formfactor en andere architectuur. that's all.
josko
%Europe/Berlin %845 %2007, 21:16
Een goeie proccesor-pc, met veel geheugen kost aardig wat en ik denk dat ze gemakkelijk boven de 1200 gaan met zo veel zeer hoge eisen.
Afhankelijk van wat je met je pc wilt doen raad ik er wel een aan met grote beeld resolutie, van de mijne heb ik nog steeds veel plezier
MAC is wel wat betrouwbaarder en sneller, maar Windows heeft zo ook zijn voordelen. Maar Windows op een MAC laptop? Kan me niet voorstellen dat dat lekker loopt. Als je MACs van binnen bekijkt zijn ze héél anders.
Windows heeft ook zijn voordelen, tuurlijk.
Geld voor allemaal. Maar voor kantoorwerk en, zoals hij zei, meerdere programma's is Mac OS X volgens mij het beste.
Windows op een macbook loopt prima. Het zijn gewoon hardware onderdelen, welke gewoon drivers hebben. Er is zelfs bootcamp, zodat je het fijner kan laten intergreren :)
RITS
%Europe/Berlin %863 %2007, 21:43
Kunnen we hier alsjeblieft GEEN discussie in starten over mac en windows ??
Zij heeft al PC's met normaal windows erop, dus om de dingen makkelijk compatibel te laten werken is mac in dit geval geen optie. punt.
Enige goeie verder heb ik gehoord van Eazy...
Dell laptop.
Dell heeft zijn oorsprong in de zakenwereld en levert kwalitatief heel goeie computers.
Tevens hebben ze speciale opties voor het MKB, dus dat is helemaal intressant.
Voor mijn stiefvader die slecht ter been werd heb ik kabelinternet van @Home, en gelijk een dell laptop besteld van rond de 900,-
Die man is nu de koning te rijk met z'n enorm goeie laptop.
Verder enorm voordeel is dat ze weinig tot geen lawaai maken, ken nu meerdere mensen die gewoon een stofzuiger op schoot hebben.
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar:
- Acer;
- Toshiba;
- Dell;
- HP;
- Medion.
Uit die 5 zou ik kiezen als ik een budget had van zo rond de 1000,-
Mocht je echt specifieke types van die merken willen weten zou ik je adviseren om op de sites te gaan kijken of anders lief vragen wil ook helpen :) :)
Denk er wel om... ALLE laptops worden warm aan de onderkant, of de processor nou warm word of niet.
Waarom? omdat je 9 van de 10 x de laptop thuis gebruikt met oplader erin.
En die hitte komt van de accu die geladen word en kan best enorm warm worden afhankelijk van de laptop, ene word heter dan de andere.
Verder is een laptop zoals een beauty case.. hij moet je aanspreken of niet.
Peace
mech7
%Europe/Berlin %866 %2007, 21:48
Ik heb nu ook een Acer en ze zijn wel goedkoop maar het voelt ook best wel goedkoop aan... ook heel snel dikke krassen op me scherm van toetsenbord enzo..
Dell laptops zullen vast wel goed zijn maar persoonlijk vind ik ze erg lelijk :)
Ik zou gaan voor Asus, HP, Fuijtsi Siemens (goed gespeld? :P) denk ik..
RITS
%Europe/Berlin %906 %2007, 22:45
Fujitsu Siemens laptops hoor ik de laatste tijd alleen slechte dingen over ivm prestaties en degelijkheid...
Dus die zou ik er niet bij doen,rest wel :)
Peace
WernerL
%Europe/Berlin %920 %2007, 23:05
Kunnen we hier alsjeblieft GEEN discussie in starten over mac en windows ??
Zij heeft al PC's met normaal windows erop, dus om de dingen makkelijk compatibel te laten werken is mac in dit geval geen optie. punt.
heej ik had nog niet gezien dat het om een dame ging. Cool !
Verder is een laptop zoals een beauty case.. hij moet je aanspreken of niet.
Peace
Eensch. Merk boeit niet, je moet naar de specs kijken. En of je hem mooi vind of niet.
Dell laptops vind ik persoonlijk oer lelijk. :P
Ea.Z
%Europe/Berlin %958 %2007, 23:59
Wat is daar nou lelijk aan?
http://www.nocreativity.com/stuff/xps/xps4.jpg
De laptop als hij open is (met 2 postits zodat ik niets vergeet :D en snel dingen kan opschrijven (zoals verdachten in weerwolfspellen :D)
http://www.nocreativity.com/stuff/xps/xps3.jpg
Als hij gesloten is
http://www.nocreativity.com/stuff/xps/xps2.jpg
Zijkant/Voorkant > Niet erg dik
http://www.nocreativity.com/stuff/xps/xps1.jpg
en ja :D het is een gamer laptop :p Niet alleen een beest in elke game, zelfs een showoff naast een gewone desktop :p
Vind ik echt een voorbeeld van een mooie laptop... Ik zie niet veel laptops die mooier zijn :p
Bargok
%Europe/Berlin %960 %2007, 00:03
Service van Dell is zoiezo erg goed, zeker mijn keuze.
mech7
%Europe/Berlin %961 %2007, 00:04
bij dell vooral de voorkant is zo lelijk helemaal vierkant met die knoppen enzo ze zijn ook vaak erg dik.
Ea.Z
%Europe/Berlin %966 %2007, 00:11
bij dell vooral de voorkant is zo lelijk helemaal vierkant met die knoppen enzo ze zijn ook vaak erg dik.
Vierkant? waar vierkant?? :D :p
lady_moonlight
%Europe/Berlin %361 %2007, 09:41
Bedankt voor jullie reactie's
Ik heb al op veel sites gekeken,en moet zeggen dat er zeer veel keus is,misschien wel teveel haha.
Dit maakt het voor mij stukken moeilijker,want ik zie op verschillende sites mooie laptoppies staan :P
Ik vind een grijze laptop wel zeer gaaf,
Wel de bovenkant ook grijs;)
Kheb nu laptop die deels zwart en deels grijs is, haha ja uiterlijk moet me ook zeker aanspreken.
Ben nou eenmaal kieskeurig.... 8) ach dat heb je met vrouwen he :P
Ik ga eens rustig alle sites bekijken,
oja overigens :ik heb een router, maar als ik met mijn laptop er ook maar een paar meter vanaf ga word het bereik minder,en in de keuken heb ik helemaal geen internet meer.
Terwijl het huis echt niet groot is.
WernerL
%Europe/Berlin %442 %2007, 11:37
Nieuwe router kopen. :-)
GAAF!
%Europe/Berlin %452 %2007, 11:51
Kheb nu laptop die deels zwart en deels grijs is, haha ja uiterlijk moet me ook zeker aanspreken.
Ben nou eenmaal kieskeurig.... 8) ach dat heb je met vrouwen he :P
Ik hoef slechts twee dingen te zeggen:
1: Kijk eens naar een VAIO (http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-FE31M&site=voe_nl_NL_cons&category=VN+FE+Series)
2: En zonder Vista, als je snel bent zijn er nog notebooks te koop met Win XP (mce).
mech7
%Europe/Berlin %457 %2007, 11:58
Ik hoef slechts twee dingen te zeggen:
1: Kijk eens naar een VAIO (http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-FE31M&site=voe_nl_NL_cons&category=VN+FE+Series)
2: En zonder Vista, als je snel bent zijn er nog notebooks te koop met Win XP (mce).
Ik heb laatst niet zulke goede dingen gehoord over VAIO van iemand uit me klas die hem ook had. Erg duur en je krijgt er weinig voor.
GAAF!
%Europe/Berlin %475 %2007, 12:25
Ik heb laatst niet zulke goede dingen gehoord over VAIO van iemand uit me klas die hem ook had. Erg duur en je krijgt er weinig voor.
Ja en ik hoorde niet zulke goeie dingen over Dell, en over Acer, Asus, IBM, HP, etc etc...
Er zijn altijd wel ergens problemen, dat blijf je houden. In een groot productie proces kunnen fouten gemaakt worden want hoe je het ook wendt of keert werken er altijd nog mensen aan. :)
Dus welk merk dan ook, overal kom je probleempjes tegen. Als je echt een pc/notebook wilt met een flinke garantie periode zul je voor Medion moeten kiezen (3 jaar garantie). Maarja ook die kent z'n problemen, buiten de garantie periode! Vorige week toevallig nog bij een vriend meegemaakt; Medion = circa 3,5 jaar oud en hup moederbord naar de knoppen... Hij heeft inmiddels een VAIO gekocht na mijn positieve verhalen :)
Snap alleen niet waarom zoveel merken nog Norton levert op hun modellen... Zonde van de de-installeer-tijd die je daaraan moet besteden....
lady_moonlight
%Europe/Berlin %488 %2007, 12:43
Waarom geen vista ?
mech7
%Europe/Berlin %577 %2007, 14:51
Waarom geen vista ?
Software ondersteuning op dit moment is nog niet echt top :) maar komt binnenkort wel.
WernerL
%Europe/Berlin %665 %2007, 16:57
Waarom geen vista ?
Het nieuwste hoeft niet altijd het beste te zijn. ;)
En wat de poster boven mij zei. :P
GAAF!
%Europe/Berlin %672 %2007, 17:08
Waarom geen vista ?
Vista ziet er misschien allemaal zo gelikt uit, maar al dat mooie kost je ook een hoop werkgeheugen... en dat werkgeheugen weten wij wel beter te benutten dacht ik zo ;)
Vista staat echt nog in haar kinderschoentjes om het zo maar te zeggen, er wordt aangeraden om toch nog een jaartje te wachten met de grote overstap naar Vista, nou dat volg ik in ieder geval al graag op!! Vista maakt de overstap naar Mac overigens wel een stuk makkelijker momenteel.... Of er moet per toeval nog een Windows XP media center edition te koop zijn, zoals dat nu gelukkig nog wel het geval is...
lady_moonlight
%Europe/Berlin %713 %2007, 18:06
Bedankt voor de antwoorden !
is het zo als op een pc die je koopt windows xp prof te koop is, je dan die er ook boij krijgt die cd,zodat je m vaker kunt installeren nadat je je pc hebt leeggehaald?
de officiele versie dus :P
Koen!
%Europe/Berlin %715 %2007, 18:10
is het zo als op een pc die je koopt windows xp prof te koop is, je dan die er ook boij krijgt die cd,zodat je m vaker kunt installeren nadat je je pc hebt leeggehaald?
Als je een computer met Windows koopt heb je voor zover ik weet inderdaad altijd recht op de cd. :)
WernerL
%Europe/Berlin %725 %2007, 18:24
En nu nog eens met gebruik van interpunctie. ;)
Wat een zin. :P
mech7
%Europe/Berlin %734 %2007, 18:37
Als je een computer met Windows koopt heb je voor zover ik weet inderdaad altijd recht op de cd. :)
Nope een heleboel voorgeinstalleerd systemen komen alleen met een recovery partitie.. bij de meeste krijg je gelukkig wel een recovery cd.
Ea.Z
%Europe/Berlin %789 %2007, 19:57
Nope een heleboel voorgeinstalleerd systemen komen alleen met een recovery partitie.. bij de meeste krijg je gelukkig wel een recovery cd.
Zover ik weet, zijn ze verplicht om een CD versie (OEM of niet) mee te geven. Anders kan een koper ervan uitgaan dat de verkoper op elke computer met dit recovery systeem, dezelfde windows versie, en zomee dezelfde serial code heeft. Een illegale stap dus.
Dat is wat ik ervan opgestoken heb. Ik kan het fout voorhebben.
(mijn laptop heeft ook zo'n recovery ding, met bijgeleverde WinXP home + recovery cd)
mech7
%Europe/Berlin %798 %2007, 20:09
Zover ik weet, zijn ze verplicht om een CD versie (OEM of niet) mee te geven. Anders kan een koper ervan uitgaan dat de verkoper op elke computer met dit recovery systeem, dezelfde windows versie, en zomee dezelfde serial code heeft. Een illegale stap dus.
Dat is wat ik ervan opgestoken heb. Ik kan het fout voorhebben.
(mijn laptop heeft ook zo'n recovery ding, met bijgeleverde WinXP home + recovery cd)
Mischien is het tegenwoordig anders maar ik kan me nog goed herrineren van mensen die gee cd erbij hadden gekregen om kosten te besparen ofzo P) Vaak moest je dan zelf de cd/dvd branden anders was je de Sjaak als je de verborgen partitie verwijderde :p
http://www.infoworld.com/articles/op/xml/02/02/18/020218opfoster.html
The problem with the recovery CD on HP Pavilion systems is that there isn't one. Or, should I say, there is one but it's not there.
"I just bought a Windows XP computer from HP," wrote one reader shortly after XP's release last fall. "But there is no Windows XP CD in case something goes wrong, not even a recovery CD. I called HP asking for a CD, and was told that the hard disk has a recovery function built in, so I do not need it. You figure whatever it means, that hard disk has recovery ability! I asked them 'What do I need to do to get a CD?' and was told that the only way I can get CD is to buy a Windows XP copy from my local computer store!"
mike4flashfocus
%Europe/Berlin %930 %2007, 23:19
Over die opmerking van DELL's zijn oerlelijk.
't Design kan idd wel wat beter ;)
Maar beeld en geluid is wel veel minder dan bij bijv. Acer, of Mac.
Voor design is Dell dus een slechte keus.
Kheb zelf deze (http://www.progress.nl/shop/detail.asp?bron=productenlijst&Product_rg={5E5430E8-117A-431C-B339-D254D3419EA6}&sorteer=merk&zoekterm=&zoektype=&ProdGrp={AE909D7E-CF9F-4C82-AB23-810627088038})
Klopt bijna exact met je eisen:
-Centrino Duo (1.66 ghz = duo 3,32 ghz)
-1024 mb werkgeheugen
-120gb harde schijf
-Vista
-4 USB poorten (4e is eigenlijk voor een muis aan te sluiten, maar voor alles te gebruiken)
-(zeer snelle)Draadloze netwerkkaart
- € 1000, en ik heb m al 1 jaar en hij is nog net zo nieuw, dus lang plezier ;)
Dit is wel een 17inch, dat heb je meestal wel nodig als je vaak in Photoshop, Flash of Dreamweaver werkt.
Ik heb met mijn leptop nooit last gehad van dat hij zeer warm wordt.
Ik heb m ook bij progress gekocht, maar toen was hij nog zonder vista. Nu heb ik vista er wel perfect zonder problemen opstaan.
Hopelijk heb je hier wat aan,
Gr Mike
lady_moonlight
%Europe/Berlin %375 %2007, 10:00
Bedankt mike, ga er ff voor zitten.
De meningen zijn dus nogal verdeeld over of je de cd er wel of niet bij krijgt.
Ik heb alleen 2de hans laptoppie's gekocht,en daar zat ie uiteraard niet bij ;)
[:o)]
WernerL
%Europe/Berlin %451 %2007, 11:50
Bij acer krijg je cd's er iig wel bij.
.Tine.
%Europe/Berlin %498 %2007, 12:57
Bij Fujitsu Siemens ook [:o)].
Je kan altijd even checken op www.kieskeurig.nl.
De grote 'bugs' kom je daar zeker en vast tegen.
Natuurlijk zijn de meningen daar ook subjectief, maar als iets echt vaak terug komt,
dan kan je er wel zeker van zijn dat het klopt... :)
Ea.Z
%Europe/Berlin %823 %2007, 20:45
Bij acer krijg je cd's er iig wel bij.
bij dell ook :p
Tenshu
%Europe/Berlin %890 %2007, 22:21
Ooit ben ik is bij Mycom geweest en gevraagd of ze een cd-tje hadden (mijn recover partitie was door een crash verwijdert). Die kon ik voor 1 euro kopen. Je kreeg er alleen eentje als je een pc daar had gekocht.
Wat is daar nou lelijk aan?
Dit is de enigste serie van Dell die ik mooi vind, maar sommige mensen hebben problemen met Dell gehad. Bijvoorbeeld dat de latptop veelste warm wordt? Heb je daar geen last van?
ath92
%Europe/Berlin %894 %2007, 22:27
zooow:) das wel leuk, koop je gewoon een übergoedkoop systeempje bij de mycom, voor je opa ofzo, en dan kun je gratis legitieme windows krijgen (:D)
.Tine.
%Europe/Berlin %895 %2007, 22:28
Bijvoorbeeld dat de latptop veelste warm wordt? Heb je daar geen last van?
Zoiets is toch hélemaal niet merkafhankelijk!!
Mijn Macbook Pro, ja een Apple, werd ook gloeiend heet!
Ea.Z
%Europe/Berlin %935 %2007, 23:27
Het is al gezegd: Elke computer wordt warm.
Als dat niet zo zou zijn, zijn al die ventilators nogal overbodig lijkt me, of maak ik mezelf dingen wijs? :p
Iemand zei dat dit ALTIJD zo is als je oplader erin zit. Ik heb dit ook al zo ervaren, dus ik denk dat dit wel het antwoord is. Als je niet wilt dat hij opwarmt: Niet in oplader steken :p
mech7
%Europe/Berlin %958 %2007, 23:59
Het is al gezegd: Elke computer wordt warm.
Als dat niet zo zou zijn, zijn al die ventilators nogal overbodig lijkt me, of maak ik mezelf dingen wijs? :p
Iemand zei dat dit ALTIJD zo is als je oplader erin zit. Ik heb dit ook al zo ervaren, dus ik denk dat dit wel het antwoord is. Als je niet wilt dat hij opwarmt: Niet in oplader steken :p
Met oplader ook.. maar ook gewoon als je aan het werk bent vooral bij de CPU wordt hij vaak wel warm :) Volgens mij werden witte MacBooks daar in het begin ook helemaal bruin :p
Tenshu
%Europe/Berlin %963 %2007, 00:07
Warm worden laptops: Ja
Maar wordt die van jou ook super heet dat je bij wijze van spreken een eitje erop kan bakken.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.