PDA

Volledige versie bekijken : Middelpunt veranderen....

Erwinzzz
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:47
Ik schaam me nu haast dood, maar ik moet ook nog leren... als ik iets wil laten roteren met _rotation , moet hij om een ander middelpunt draaien.. ik weet dat dat het kruisje is... maar ik kan em niet verslepen.... ik weet dat ik iets fout doe.. maar wat???????

WernerL
%Europe/Berlin %537 %2005, 13:53
rechtermuisknop op je object -> free transform -> verplaatsen maar. ;)

Erwinzzz
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:57
zo draait hij nog niet goed.....

WernerL
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Ik heb nu zonet dat rondje rechtsonder in de hoek gezet en even met een tween gebrobeerd dat ding te laten draaien, hier doet hij het wel perfect.

Wat doet hij niet goed bij jouw dan? Draait hij nog precies zo als het middelpunt daadwerkelijk precies in het midden staat?

Mitch
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:09
Als het in een mc is kan je het toch ook met align (ctrl+K) doen?

Dan kan je als je die mc doet het voor werp in het midden centeren. Maar met free transform (q) is het helemaal makkelijk. Maar waarom wilt ie hem niet goed draaien?

Geef ons wat meer informatie, zo kan je niet goed geholpen worden. Is het in een tween ofzo? Zoja, dan moet je wel in beiden keyframes het middelpunt hetzelfde zijn.

Erwinzzz
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:09
kijk.. als ik em met die draaitool zeg maar doe, draait hij idd wel om het goede punt, maar als ik hem net als bij een klok, eerst van de actuele tijd een variabele maak, en die zorgt voor de rotatie van de wijzer, dan draait hij niet om het goede punt...

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
volgens mij is het wat mitch zegt: edit de movieclip en sleep alles zo, dat het kruisje in het middenstaat!

Gerrit55
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:34
Bewerk je MC, open je Align -venster (CTRL+K)
selecteer object(en), klik op To Stage, dan hor, dan vert.

http://www.ol55.nl/flash/align.jpg