Volledige versie bekijken : Soort 3d-effect
Griek
%Europe/Berlin %476 %2005, 12:26
Hoi allemaal
voor een schoolopdracht moet ik een site namaken
http://www.milla.de/dbmilla/flash/millaFlash.html
ik ben al best ver, maar hoe krijg ik dat menu-gedeelte voor elkaar? dat met die bewegende teksten rechtsboven?
ik moet de tekst over een path motion tweenen, maar het lukt me niet om het over een cirkel te laten tweenen. dan draait ie niet rond.
mknol
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
maak een niet gesloten circel. ergens een klein stukje uithalen. dan heb je meteen een begin en eindpunt.
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %566 %2005, 14:35
ik weet niet hoe je het hoofdmenu maakt, maar als je dat submenu van kontakt hebt, worden de letters groter als je dichterbij komt met je muis. dit weet ik wel > www.gotoAndLearn.com/index2.html links in het menu bij Flash Math Part 2
Griek
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:02
ik ben al heel ver, echter ik wil nog een RollOut op mijn knop
kan iemand mij vertellen hoe ik dat precies doe? want van die tutorials word ik niet veel wijzer
het complete bestand is trouwens hier te vinden: http://michelos.nl/school/eind.zip
waar moet die RollOut komen en hoe ga ik het noemen?
tot nu toe heb ik dit: http://michelos.nl/school/eind.swf
mknol
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:09
Probeer eens te zoeken naar een rollout of rollover, whatever. Veel vragen zijn al gesteld.
Trouwens wel triest dat jullie voor school plagiaat moeten plegen..
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
als je met je muis van het menu 'afgaat', komt oppeen het woordje 'menu' tevoorschijn, deze kun je ook tevoorschijn LATEN komen, daar een rollout knop van dat menu te maken ;)
greetz. Jelmer
Griek
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:12
Trouwens wel triest dat jullie voor school plagiaat moeten plegen..
ik denk niet dat dit plagiaat is, aangezien de bronbestanden in bezit zijn van de docenten :)
hoe het precies zit, weet ik niet. maar onze school zal toch ook het goede voorbeeld moeten geven :)
Griek
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
als je met je muis van het menu 'afgaat', komt oppeen het woordje 'menu' tevoorschijn, deze kun je ook tevoorschijn LATEN komen, daar een rollout knop van dat menu te maken ;)
dat snap ik ook wel, maar HOE?
Griek
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
niemand die mij even kan helpen?
alles is ingebakken in dat bestand, ik moet alleen weten hoe dat actionscript precies werkt :(
ik heb een knop met de naam "menuknop"
in de rollover van die knop zit een mc genaamd "rollaut" de mc bevat een complete animatie welke ik halverwege stop heb gezet. daarna volgt de "rollover-animatie" welke ik heb gelabeld met "rollovur"
als ik over de menuknop gaat, speelt hij dus netjes een animatie. als ik met de muis van die knop af ga, springt de animatie meteen weer naar de beginframe. hij moet dus vanaf dat gestopte punt weer beginnen met animeren.
actionscript
on (rollOut) {
gotoAndPlay("rollovur");
}
deze AC zit in de menuknop in de hoofdscene.
wat moet ik nou doen???
Flashgirl
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Misschien door de typefout :) ? Er staat 'rollovur', misschien is het nu meteen opgelost?
Griek
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:16
nee, want de label heet ook "rollovur" :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:18
miscchien kan je best een target zetten, want zo zoekt ie op de hoofdtijdlijn naar rollovur
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.