Volledige versie bekijken : movieclip (mc)
Nike
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
Hoe plaats ik een movieclip op mijn stage?
Doc
%Europe/Berlin %393 %2005, 10:27
- cntrl-f8
- klik movieclip aan
- zet er iets in (circel oid)
- sleep de mc uit je library op je stage
of
- teken iets op je stage
- selecteer het
- druk op f8 en selecteer movieclip
Thierry
%Europe/Berlin %395 %2005, 10:28
Als je een movieclip op je stage wilt plaatsen, moet je er eerst een hebben. Klik in de menu balk op Insert --> New Symbol dan krijg je een schermpje. Dan selcteer je movieclip en je geeft je movieclip een naam. (Je kan ook gewoon op Ctrl + F8 drukken, is namelijk wat sneller). En sleep hem vanuit je library op je stage.
Laiverd
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:06
Come on jongens: super basis. Die handleiding en tutorials zijn er echt niet voor niks.
John
Nike
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
Ok , thanx.
Dit is me tot nu toe gelukt en heb ik een swf_bestand erin kunnen laden.
Dus ik kan eigenlijk van deze movieclip maken wat ik wil?
mijn bedoeling is dat deze movieclip ook verschijnt als mijn hoofd_swf wordt geladen, maar tevens ook terug moet verdwijnen als ik een ander swf_bestand oproep (via link bijvoorbeeld), hoe kan ik er ook voor zorgen dat het ene verdwijnt en het andere verschijnt?
Als ik de ene movieclip laat verdwijnen , kan ik toch niet op dezelfde plaats een ander swf_bestand op diezelfde plaats inloaden aangezien mijn movieclip verdwenen is en een swf_bestand in een movieclip wordt geladen.
Ik snap er de ballen van ... lol
Nike
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:34
tja , ben nou eenmaal een domme belg , hehe
Roenes
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
Bovenstaande vraag kan in deze topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2926) verder.
Voortaan hoef je voor een vervolgvraag met hetzelfde onderwerp niet perse een nieuwe topic aan te maken hoor :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.