Volledige versie bekijken : svchost.exe doet niet lief.
Emveedee
%Europe/Berlin %730 %2007, 18:32
Sinds vandaag doet mijn pc nogal vaag.
Wanneer ik m opstart lijkt alles normaal te werken,
maar na n tijdje gebruikt hij opeens 100% van de CPU,
wat ik ook doe. (ook als ik niets doe).
Dit komt door svchost.exe. Als ik m afsluit werkt hij weer
normaal verder, maar programmas die ik daarna open zeggen
dat ze geen driver voor de geluidskaart kunnen vinden en ik heb
dus geen geluid.
Maar programma's die al openstonden tijdens t afsluiten van svchost
hebben wel nog gewoon geluid?
Iemand n idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!
Zie Screenshots:
Stijn DW
%Europe/Berlin %736 %2007, 18:40
als je geluid afspeeld tewel je svchost.exe afsluit valt die dan gewoon weg ?
w00
%Europe/Berlin %741 %2007, 18:48
Raar, ik had gisteren precies het zelfde, door mijn svchost.exe draaide ook mijn CPU Usage naar de 100% en ik had ook geen geluid meer toen ik het process beeindigde
Ik heb dat opgelost door naar Run te gaan, services.msc uit te voeren en daar 'Windows Audio' weer te starten.
Nu werkt het in elk geval allemaal weer.
Emveedee
%Europe/Berlin %748 %2007, 18:58
als je geluid afspeeld tewel je svchost.exe afsluit valt die dan gewoon weg ?
Maar programma's die al openstonden tijdens t afsluiten van svchost
hebben wel nog gewoon geluid?
Lezen :)
@w00:
Windows Audio starten werkt idd, nu hopen dat 't niet meer voorkomt..
Lijkt me echter sterk, heb nl. al 3x gereboot en steeds tzelfde probleem.
RITS
%Europe/Berlin %916 %2007, 23:00
soms zijn er ook virussen die zich "vermommen" als svchost.exe
Dus zorg ervoor dat je een goeie virus-scanner hebt en laat die even een deep-scan uitvoeren.
Tevens zou ik ad-aware of Xy-soft ofzo downloaden en die ook updaten en daarna een full-scan laten doen.
Heb je daarna no0g het probleem zul je hoogstwaarschijnlijk je wind00$ moeten updaten.
Tussendoor zou je nog kunnen proberen om je audio driver te verwijderen en opniew te installeren al lijkt me dat stug want svchost.exe is standaard een handler voor dll's.
en ja, nu ik erover nadenk gebruikt de geluidskaart natuurlijk ook dll's.
Meer bruikbare info over svchost.exe hier--> http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/svchost/
Peace :)
bertzonn
%Europe/Berlin %392 %2007, 10:25
Hallo allemaal,
Ook ik heb problemen met dat svchost. Ik krijg de melding dat er een 'read' opdracht in het geheugen niet mogelijk is en ik kan dat kiezen voor OK of ANNULEREN.
Klik ik op OK dan loopt de boel vast en als ik op ANNULEREN klik kan ik wel verder.
Het lijkt dat het iets te maken heeft met de Firewall van windows. Als ik naar de instellingen van de firewall wil gaan krijg ik een melding dat die niet bestaat maar de firewall lijkt wel te werken. Dit heb ik getest met het online programma 'shields up' op http://grc.com
Ik zal vanavond eens kijken welke melding ik nu precies krijg, ik ben nu op mijn werk en kan het dus niet even snel controleren. Ik kan door deze problemen ook mijn eigen websites niet meer aanpassen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
Jorim
%Europe/Berlin %398 %2007, 10:33
http://swigartconsulting.blogs.com/tech_blender/2006/07/index.html
brossiekoppie
%Europe/Berlin %406 %2007, 10:45
Het heeft zoals Jorim zijn link zegt te maken met Windows Update ;) Dus geen virussen of whatsoever.
bertzonn
%Europe/Berlin %408 %2007, 10:48
Bedankt Jorim, ik ga vanavond eens bekijken of dat DE oplossing is. Het lijkt inderdaad heel erg op mijn probleem zoals het niet kunnen starten van applicaties en het niet afsluiten van Windows. Ik hoop dat het op te lossen is zonder herinstallatie van Windows want sommige wachtwoorden die nog staan opgeslagen kan ik niet meer achterhalen. Die zijn al zo oud en de originele documenten heb ik niet meer.
Ik zal laten weten hoe ik gevaren ben.
Nogmaals bedankt.
bertzonn
%Europe/Berlin %442 %2007, 11:37
Bij mij lijkt het nu opgelost. Ik heb de automatische updates van Windows uitgeschakeld, opnieuw opgestart, handmatig Windows geupdate en weer opnieuw opgestart.
Het probleem lijkt verholpen te zijn. :D
Ik zou de automatische updates van Windows weer kunnen inschakelen maar dan kan het probleem weer terugkomen. Nu ga ik steeds handmatig de updates downloaden en installeren.
Het is een keuze die je zelf moet maken.
Nog zeer vriendelijk bedankt !! :)
Prothon
%Europe/Berlin %920 %2007, 23:05
Ik heb het probleem ook maar ik heb windows updates al uitgeschakeld
en handmatig alle updates gedownload en hetzelfde met microsoft update.
maar ik krijg het probleem nog steeds.
ik heb de hele dag al op google gezocht en er zijn HEEL veel oplossingen en tot nu toe snap ik ze niet of doen ze het gewoon niet.
is er gewoon één simpele oplossing ?
Alvast bedankt.
Jorim
%Europe/Berlin %965 %2007, 00:10
http://swigartconsulting.blogs.com/tech_blender/2006/07/index.html
Of in NL http://www.bw.ctw.utwente.nl/organisation/help/WU_FIX.doc/index.html
Dat zijn de werkende mogelijkheden, uitschakelen werkt tijdelijk, want MS schakelt het zelf gewoon weer in :)
TheDutch
%Europe/Berlin %265 %2007, 07:22
---------------------------
gijsreus
%Europe/Berlin %878 %2010, 21:04
hallo,
ik heb ook last van de svchost.exe.. ik weet niet of ik ook geen geluid heb want daar kom ik niet eens aan toe.. mijn virusscanner komt elke keer als mij pc net 5 tot 10 minuten op gestart is dat er een virus gevonden is genaamd: svchost.exe.. ik krijg ook elke keer een blauw scherm.. ik heb vanaf woensdag de pc continu laten scannen..
elke keer als de virusscanner het heeft verwijderd en ik start opnieuw op dan is hij er weer.. ik kan nu helemaal niks meer met de pc..
weet iemand wat ik moet doen? of ik iets moet verwijderen?
dcm360
%Europe/Berlin %911 %2010, 21:52
De simpelste oplossing is om windows opnieuw te installeren. Zolang je de schijf niet formatteert zal windows alle oude bestanden laten staan waardoor je erna nog alle bestanden hebt. Als je een herstelschijf van de fabrikant van jouw pc gekregen hebt zal je wel eerst alle belangrijke bestanden moeten veiligstellen voordat je daarmee aan de slag gaat.
En ja, er zal best wel een andere oplossing zijn. Maar die zullen niet kunnen garanderen dat dit probleem weg blijft, en het kost je waarschijnlijk heel veel tijd. Maar als je even aangeeft welke windowsversie je precies (inclusief service pack) je hebt zou ik wel even kunnen kijken of ik je een 'schone' svchost kan geven om te kijken of dat het probleem oplost.
VeeWee
%Europe/Berlin %528 %2010, 12:41
http://www.daniweb.com/forums/thread75130.html
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.