Volledige versie bekijken : weglaten swf_bestand en nieuw in de plaats zetten
Nike
%Europe/Berlin %012 %2005, 01:17
Hallo again,
Nog steeds ben ik er niet uit hoe ik een swf_bestand kan laten verdwijnen en een nieuw swf-bestand op de plaats laat verschijnen met een enkel knop.
Om mijn vraag beter te begrijpen heb ik mijn website geupload met de volgende aantekeningen bij , zodanig jullie mijn vraag beter begrijpen?
klik hier op deze link http://nike1.t35.com/ om het voorbeeld te bekijken van wat ik juist bedoel.
Finesky
%Europe/Berlin %035 %2005, 01:51
Hoi Nike,
Een loadMovie kan je het beste koppelen aan een movieClip, deze movieClip word dan de zogenoemde 'container'.
Dus als je wilt dat op de plek van de tekst bij een druk op de knop iets anders laad, moet daar een movieClip staan van de zelfde grote als dat vierkant waar de tekst nu in staat.
Overigens zijn ingeladen .swf's altijd transparant.
Dus stel dat vlak is 200 bij 200, maak je 5 fla's aan van 200 bij 200 voor de andere onderwerpen die ik nu al op die site zag staan.
Het uiteindelijke inladen doe je met
jouContainer.loadMovie("deurlvanjeSwf");
Vraag 2;
Een movieClip kan zelf al als knop dienen, hier hoeft niets voor geconverteerd te worden.
Als je wil dat een movieClip als knop dient hoef je alleen maar deze code te gebruiken;
jouMovieClip.onRelease = function():Void {
Hier de actie die moet volgen
};
Je kan veel meer acties aan een knop toekennen dan twee...
Zoveel als je zelf wilt:).
Succes!:D
Nike
%Europe/Berlin %308 %2005, 08:24
ok , ik zal dat eens proberen, maar begrijp eigenlijk nog steeds niet alles?
wat moet ik nu verstaan onder een ingeladen swf is altijd transparant?
als ik nu een swf aanmaak voor de desbetreffende links op mijn website , moet er toch duidelijk iets aangemaakt zijn?
Hoe kan dit dan transparant zijn?
Of bedoel je misschien dat ik eerst een zogenaamde loader op deze plaats moet zetten , waarin ik dan mijn swf_bestand in zet?
En met converteren bedoelde ik als je bv vanuit je library een foto naar je stage brengt en daar iets mee wilt laten gebeuren moet je toch naar ===> convert to symbol ===> en hier heb je dan 3 mogelijkheden 1) movieclip 2) button 3) graphic.
wat is nu het beste die ik kan gebruiken als ik meerdere acties op deze knop wil?
bv zoals bij mouse over wil ik dat de knop zelf veranderd en dat bij onrelease de oude swf verdwijnt en een nieuwe in de plaats komt.
Je kan hier eens naar kijken van wat ik juist bedoel. druk eens op een knop van dat template.
http://www.templatemonster.com/website-templates/8991.html?&templ=8991&scr_type=1&hide_flash=0&tab=32&full_screen=1&PHPSESSID=6bba9fadd1ab6b0f537b481f1e836a59.
Anyway , thx voor je reactie
tja , ben eigenlijk wel echt dom wat betreft acties enzovoort in flash
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.