PDA

Volledige versie bekijken : Sudokuboekje.nl

barry_driessen
%Europe/Berlin %594 %2007, 15:16
Hallo Allemaal,

Ik ben net klaar met de eerste opzet voor mijn hobbyproject www.sudokuboekje.nl (http://www.sudokuboekje.nl/).

Alles wat je invult wordt opgeslagen in een cookie en zo kun je dus gewoon afsluiten
en later weer doorpuzzelen.

Je kunt de boekjes openen door er op te dubbelklikken, maar dat ga ik nog aanpassen,
want dat ik denk ik niet duidelijk genoeg.

Graag jullie reacties!

-- Barry

b-here
%Europe/Berlin %610 %2007, 15:38
Ziet er echt heel erg cool uit! Mooie Graph! Heb je die bg zelf getekend? De boekjes ook mooi vormgegeven! Alleen de sluitknoppen werken niet, is idd niet heel duidelijk met dubbelklikken, werkte de helft van de keren ook niet, maar ligt misschien aan wacom. Maar petje af! knap werk

ninetynine
%Europe/Berlin %645 %2007, 16:29
Ja inderdaad knap werk! Zal mijn oma blij mee zijn ;) (sudokufan :p)
Waarom je gekozen hebt voor dubbelklikken is me niet echt duidelijk , daar het niet altijd
werkt (of niet vlot).

MrPee
%Europe/Berlin %647 %2007, 16:32
ziet er leuk uit,, heeft wel het japanse uiterlijk
sluit knoppen werken idd niet en die dubbelklik is ook erg onduidelijk.
Het doorbladeren van het boekje is heel leuk gedaan!
Ik zou zeggen doe wat aan de buttons en daarna is hij perfect

barry_driessen
%Europe/Berlin %714 %2007, 18:08
Thanks voor de eerste reacties!

Ik ga de buttons nog aanpassen, lijkt me ook beter...
Maar uh.. Welke sluitknoppen werken niet?

Grtz,
-- Barry

mknol
%Europe/Berlin %728 %2007, 18:29
Ik krijg een vreemde melding:

fleasy
%Europe/Berlin %743 %2007, 18:50
Ziet er idd zeer mooi uit. Alleen het pageflip...ben ik niet zo'n fan van. De gradients die er doorheenlopen, passen niet ij het geheel van de site.

Ruben!
%Europe/Berlin %748 %2007, 18:57
Ik krijg een vreemde melding:
Dat is geen vreemde melding. Hij maakt gebruik van SharedObject, en vraagt vooraf toestemming om maximaal 1mb aan data (cookies) op je pc op te slaan, vanwege het doorpuzzelen als je klaar bent met de sudoku.

Leuke site overigens!

zuyp
%Europe/Berlin %878 %2007, 22:04
Volgens mij heb je gewoon twee Showcase vermeldingen op 1 dag gepost.
(tenminste, als het aan mij zou liggen)

Echt vet werk man.

-edit- Ik ontdek alleen een bug. Zodra ik een boekje geopend heb en een sudoku zit te maken, en ik klik bijvoorbeeld op de knop info in de rechterbovenhoek, opent hij de popup. Alleen stoort deze popup erg met het boekje. Het lijkt wel alsof ze allebei ' geactiveerd zijn.

Ik heb dit probleem in IE7.

tijmen_4real
%Europe/Berlin %960 %2007, 00:02
Ik krijg dezelfde melding als mknol, afknapper !

damarez
%Europe/Berlin %998 %2007, 00:58
Ik krijg dezelfde melding als mknol, afknapper !
Dat noemt men een sharedObject! rustig met die uitroeptekens
als er meer als 100kb aan data op je computer word opgeslagen
krijg je deze melding.
Het is hetzelfde principe als een cookie maar dan van flash
Barry leuke site
(tip)is het werkelijk 1 mb aan data dat word opgeslagen op de client?
beneden 100 kb geeft flashplayer deze melding niet

voor de rest mooi werk

mknol
%Europe/Berlin %378 %2007, 10:05
Dat is geen vreemde melding. Hij maakt gebruik van SharedObject, en vraagt vooraf toestemming om maximaal 1mb aan data (cookies) op je pc op te slaan, vanwege het doorpuzzelen als je klaar bent met de sudoku.

Leuke site overigens!
bedankt voor de tip. ik had het nooit eerder gezien, maar het dan is het niet erg. Ik vind het er verders super uitzien, het werkt ook top.

xtr0
%Europe/Berlin %444 %2007, 11:39
Dat noemt men een sharedObject!!!!!!!
(tip)is het werkelijk 1 mb aan data dat word opgeslagen op de client?
beneden 100 kb geeft flashplayer deze melding niet

bij mij staat er up to 1 mb, bij dat pop-upje, dus weet niet of het dan ook echt 1mb is?

Voor de rest mooie site! Ik heb alleen 1 puntje: bij de sudoku's kan je maar 1 klein cijfertje neerzetten, zou mooi zijn als je er meerdere neer kon zetten. ;)

Maar voor de rest wat mij betreft (weer) showcase!

Nidd
%Europe/Berlin %451 %2007, 11:49
Hey,

Allereerst vind ik het er supermooi uitzien.
Ten tweede had ik een bugje toen ik een van de boekjes (ik dacht boekje 3) geheel had doorgebladert. Na de kaft van het boekje kwam nog 1 pagina met voor en achterkant. Deze puzzels waren leeg en onspeelbaar.
Verder heel mooi gedaan! :)

Niels.

barry_driessen
%Europe/Berlin %606 %2007, 15:32
Bedankt voor de input so far.... :)

Ik moet inderdaad dus nog aan een aantal dingen sleutelen, dus daar ga ik mee aan de slag. Ik haal het dubbelklikken er uit, want daar ben ik zelf ook niet zo kapot van...

Die melding daar kan ik inderdaad nix aan doen. Aangezien er in een cookie álle info van het boekje wordt opgeslagen is het idd redelijk groot (ca 130kb).. Maar goed, dan blijft wel alles opgeslagen wat je al hebt gepuzzeld en dat is natuurlijk ook wel zo handig. Het lijkt me sterk dat iemand 200 puzzels in één keer maakt :D

Anyway, over een paar dagen weer een update.

Neon
%Europe/Berlin %642 %2007, 16:25
Inderdaad dat dubbelklikken. Het duurde bij mij een hele tijd voordat ik dat doorhad. (ik zat een beetje boekjes te stapelen) :)
Het ziet er erg mooi uit en het speelt heel natuurlijk! Het speelt echt heel lekker! :)
Als je wat (voor)schetsen, screenshots, ideeën en dat soort dingen hier nog neer kan zetten. Dan heb je wat mij betreft een showcase (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=17) plekje! :D

theflush2
%Europe/Berlin %694 %2007, 17:40
Supercool! het ziet er heel netjes uit en het werkt ook nog eens heel goed.
Alleen dat dubbelklikken vind ik raar, dat verwacht je niet bij websites. Ik zat maar te enkel-klikken en er gebeurde niets.

Dat 'sudoku fontje' vind ik wel cheesy, maar goed dat staat ook op de boekjes die je in de supermarkt kan kopen geloof ik he? Ik zou daar zelf een iets stijlvoller fontje voor nemen en dan bijvoorbeeld in hiragana karakters sudoku eronder zetten.

barry_driessen
%Europe/Berlin %710 %2007, 18:03
Inderdaad dat dubbelklikken. Het duurde bij mij een hele tijd voordat ik dat doorhad. (ik zat een beetje boekjes te stapelen) :)
Het ziet er erg mooi uit en het speelt heel natuurlijk! Het speelt echt heel lekker! :)
Als je wat (voor)schetsen, screenshots, ideeën en dat soort dingen hier nog neer kan zetten. Dan heb je wat mij betreft een showcase (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=17) plekje! :D

Aaah, nog steeds geen tijd gehad om het dubbelklikken aan te passen, maar goed, dat pas ik vanavond nog aan.

Schetsen? Uh... Ik heb dit ding gewoon 'from-scratch' gemaakt in Photoshop en Flash. :) Ik kan helaas niet analoog tekenen,dus ik ontwerp alles in PS en dan zet ik het over naar Flash. (Flash CS3 Photoshop Import is dus ook een godsgeschenk :D )

Ik ben op het idee gekomen toen mijn moeder (jajaja) me vroeg of ze niet online sudoku kon spelen. Dus toen ben ik op zoek gegaan naar een fatsoenlijke online sudoku game voor haar, maar helaas... Er zijn wel sudoku games, maar die zijn allemaal zo superslecht, of moeilijk te vinden in tientallen subcategoriën op gamesites. En ingevulde info opslaan is al helemaal een zeldzaamheid. Dus toen kwam ik op het idee om dan maar zelf een online sudoku game te maken! Geen moeilijke toestanden; gewoon een sudoku selecteren op je gewenste niveau en spelen maar. En dan ook met een printfunctie speciaal voor mijn (en ook andere) moeders die liever op de bank zitten te sukokuën.

Wat ook wel leuk is om te vertellen is dat ik de sudoku's genereer met mijn eigen gemaakte sudokugenerator in Flash. Aan de generator heb ik zo'n 3 maanden gewerkt, omdat het genereren van een sudoku iets meer voeten in de aarde heeft dan ik aanvankelijk dacht. Aangezien ik ook geen echte programmeur ben is de generator ook niet echt superefficiënt; het genereren van de 200 sudoku's voor de boekjes duurt enkele uren 8D . Maar goed, het zijn wel mijn eigen sudoku's en dus geen gejatte. Dus de sudoku's in de boekjes zijn van te voren gegenereerd en worden dus niet realtime berekend, dat zou te lang duren.

Dus dat is zo'n beetje het verhaal bij sudokuboekje.nl. Ik ben blij dat er zo enthousiast wordt gereageerd!

Grtz,
-- Barry

barry_driessen
%Europe/Berlin %615 %2007, 15:46
Ok, het dubbelklikken is er uit.

Ook het probleem met de laatste pagina (thanks Nidd!) heb ik opgelost.
Nu nog even voor de komende weken een berg sudoku's genereren en klaar!

Grtz,
-- Barry

M0L
%Europe/Berlin %633 %2007, 16:12
Het ziet er erg mooi uit!!!

Er wordt geen 1mb ruimte gebruikt, slechts 142 kb. Maar dat is meer dan 100 kb dus wordt er gevraagd om 1 mb.

barry_driessen
%Europe/Berlin %798 %2007, 20:10

Was mijn verhaaltje niet genoeg....? :S

Edit:
Blijkbaar wel! :D :D :D

TheDutch
%Europe/Berlin %919 %2007, 23:03
Waarom gebruik je niet meerdere Shared Objects? Bijvoorbeeld per moeilijkheidsgraad of zelfs per puzzel? Op die manier zou je die melding kunnen voorkomen :).

Verder ziet het er goed en gelikt uit, top! [^]

Eeyz
%Europe/Berlin %686 %2007, 17:28
Ziet er goed uit!
Een sudoku boekje... leuk!:)

arshad
%Europe/Berlin %704 %2007, 17:54
Ziet er erg mooi uit, alleen zie ik dat de tijd(rechts boven tijdens het spelen van sudoku) steeds een seconde overslaat, en tijden een pauze tikt de tijd gewoon door

matzo
%Europe/Berlin %706 %2007, 17:57
@Arshad, waar heb je dat dan? Ik heb het bij de eerste puzzel van het eerste boekje iig niet...

pathe02
%Europe/Berlin %831 %2007, 20:57
Wow, vet

Dauntless
%Europe/Berlin %839 %2007, 21:08
Heel leuk gemaakt!!

Het zou wel handig zijn als je ook gewoon een vakje kon aanklikken en dan op een cijfer drukken (dus op je toetsenbord).

Mr. Black
%Europe/Berlin %847 %2007, 21:20
Mooi gedaan! Alles loopt lekker soepel, en het ziet er grafisch goed uit!

Top hoor :D

Stuf
%Europe/Berlin %640 %2007, 16:21
vet hoor..
als ik jou was zou ik het engels maken.. dan gaat het je wel meer hits opleveren.

sanderbosch
%Europe/Berlin %511 %2007, 13:16
Leuk idee en mooi uitgewerkt...
Heb je je qua design misschien een klein beetje laten "inspireren" door Fantasy Interactive's Live Sudoku??
http://www.life.com/Life/sudoku/

;-)))