PDA

Volledige versie bekijken : Correct de enter toets linken

seba28976
%Europe/Berlin %864 %2007, 21:45
Weet er iemand hoe je correct de enter toets kan via een onpress op een button koppelen.
Ik heb hier diverse zakens zien passeren maar tot nu geen enkel werken vb..
Groeten
Seba

Albus
%Europe/Berlin %898 %2007, 22:34
Kan je je vraag wat verduidelijken?
Bedoel je Flash laten herkennen wanneer je op de enter knop drukt?

seba28976
%Europe/Berlin %327 %2007, 08:51
Ja.. ik heb dus een button (skip intro) ik wil deze button linken aan zowel de Enter als de spatiebalk.. Ik heb de vorige posts opgevolgd en getest maar kom tot volgende conclusie. Deze AS zorgt ervoor dat eerst en vooral enkel mijn spatiebalk gegrabt word en dan nog enkel lokaal. Online werkte dit weer niet. Is dit sowieso mogelijk. misschien wil ik wel teveel..

Errow
%Europe/Berlin %373 %2007, 09:57
Het lastige is dat als je je Flashanimatie test met CTRL-ENTER (Control > Test Movie) is dat de Enter wel werkt en bij het drukken erop de animatie verder gaat, maar dubbelklik je op de SWF in de map van je Flashfile, dan werkt hij niet meer, tenzij je inderdaad een knop maakt die reageert op Enter.

Dit had je waarschijnlijk al:
on (keyPress "<Enter>") {
play();
}
Deze code pas je natuurlijk toe op een knop (rechtermuisknop > Actions). Maar de volgende code zal helaas niet werken:

on (keyPress "<Enter>, <Space>") {
play();
}

Het onderstaande is omslachtig, maar zal waarschijnlijk wel werken:

on (keyPress "<Enter>") {
play();
}
on (keyPress "<Space>") {
play();
}

:)

seba28976
%Europe/Berlin %403 %2007, 10:40
dit plaats ik in mijn onpress event van mijn skipbtn of ergens anders..
Dit zomaar ergens neerzetten kan toch niet aangezien ik voor zover ik weet enkel on events kan gebruiken met mouse events? Of ben ik verkeerd..

Gerrit55
%Europe/Berlin %493 %2007, 12:50
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=29161

Daarin staat toch de oplossing?