PDA

Volledige versie bekijken : flashchat

jorg
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:15
kent een van jullie dit programma: flashchat is hier te zien http://www.tufat.com/script2.htm

ik heb het vermoeden dat het goed werkt maar kan het echt voor 5 dollar te koop zijn. Als dat zo is wil ik het aanschaffen. Wil namelijk net zo iets op gaan zetten als www.chatbabe.be.

Of heeft iemand hier betere alternatieven voor

alvast bedankt

Dauntless
%Europe/Berlin %313 %2005, 08:30
5 dollar lijkt me verschrikkelijk goedkoop voor een ready made chat applicatie, dus ik zou zeggen: koop hem :)

chatkroeg.nl
%Europe/Berlin %932 %2006, 23:23
flashchat is een kei goed chatprogramma. en het kost inderdaad maar $5 en je krijgt dan ook de hele source erbij. en altijd updates zolang de ontwikkeling doorgaat van flashchat

ik heb hem draaien op www.chatkroeg.nl

het is een chat die je helemaal kan aanpassen aan je eigen wensen gewoon een geweldig programma

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %614 %2006, 15:44
hmm, het lijkt me niet zo moeilijk te maken, een chatbox in php en daar een flashbestandje bij bouwen, gewoon een uitgebreid mailformulier...
$5 is dan redelijk, het kost natuurlijk werk, maar hetis niet supermoeilijk,

chatkroeg.nl
%Europe/Berlin %951 %2006, 23:49
flashchat is veel meer dan een mailformulier. het is een volwaardig chatprogramma.
met moderators, adim's, profielen, lerende chatbot, je kan er zelfs files delen met elkaar.

ik zou zeggen ga eerst eens kijken voor je oordeelt, flashchat is al jaren in ontwikkeling en wordt alleen maar beter en beter.

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %326 %2006, 08:50
Ik weet waar ik het over heb, ik ken mensen die daar aan mee ontwikkelen. ik heb zelfs delen van scripts gezien(die ik uiteraad niet gebruik want ik jat geen spul). maar als jij een chatbox schrijft in php, een forum, maar dan waar de berichten 5 sec verschijnen en dan weer weggaan, je kunt er ook een gewschiedenis in maken. je hoeft het alleen in flash in te bouwen en het is goed. ik geef toe dat het ingewikkelde php is, maar het concept zelf(als je een phpschrijver hebt) is niet moeilijk... echt niet, ik weet zeker dat de mensen op flashfocus net zo'n chatbox kunnen maken, en misschien zelfs wel mooier.

Dauntless
%Europe/Berlin %473 %2006, 12:22
Ik weet waar ik het over heb, ik ken mensen die daar aan mee ontwikkelen. ik heb zelfs delen van scripts gezien(die ik uiteraad niet gebruik want ik jat geen spul). maar als jij een chatbox schrijft in php, een forum, maar dan waar de berichten 5 sec verschijnen en dan weer weggaan, je kunt er ook een gewschiedenis in maken. je hoeft het alleen in flash in te bouwen en het is goed. ik geef toe dat het ingewikkelde php is, maar het concept zelf(als je een phpschrijver hebt) is niet moeilijk... echt niet, ik weet zeker dat de mensen op flashfocus net zo'n chatbox kunnen maken, en misschien zelfs wel mooier.
Het nadeel van PHP is dat je de data alleen kan 'pullen'. Je krijgt dus enkel de data wanneer je er om vraagt. Bij zo'n flash chat wordt de data naar je flash app ge 'pushed' waardoor je in flash gewoon moet wachten tot er nieuwe data binnenkomt.

Als je het met PHP doet (wat in princpe wel mogelijk is) zal je dus
-ofwel een trage chat hebben (die maar om de 5 seconden refreshed)
-ofwel ga je elke seconde data opvragen wat zorgt voor een véél te groot dataverkeer

moonwalker
%Europe/Berlin %525 %2006, 13:36
Ik heb ook Flashchat draaien. Het enige wat ze vragen is de "About" tab ongewijzigd te laten. Daar staan de namen van de programmeurs die hebben meegeholpen met het bouwen van de programma.

Voor € 5,- krijg je de gehele source code die je zelf kunt aanpassen en andere dingen aan toevoegen of verwijderen, smileys kun je zelf toevoegen/verwijderen, admin, moderators, de gebruikres het recht geven om bestanden te delen (ik raad het af, want sommige lolbroeken hacken in je systeem door php bestanden op te laden. stond laatst nog op hen forum), zoveel chatrooms maken als je wilt...En nog veel en veel meer.

Het leukste is dat je al de updates erna gratis krijgt en ik heb laatst gelezen dat hij bezig is met een Ajax versie ervan. Dus 2 woorden: Koop het!

mw

OctopusHome
%Europe/Berlin %929 %2006, 23:18
Ik heb een klein vraagje over chatbabe.be die hebben flashchat die ik graag wil :-)

maar wie heeft dit gemaakt????

Of chattijd.nl dit is soort van instant messages
Maar er zijn er zo veel maar deze twee zijn toch het product wat ik zoek.

als iemand link weet van de bouwer hoor ik het graag

goofysnuf
%Europe/Berlin %528 %2006, 13:41
Hallo

Ik zou graag willen doen , maar kan de ccs of html van de achter grond. opmaak niet vinden.

Verder zou k graag de tijd verweiderd hebben die in het schrijf venster acht der naam komt te staan

voorbeeld [gast] 12:35 pm : hallo

Weet iemand waar ik dat kan aan passen?

bijvoorbaad hartelijk bedankt

Jan

laurent
%Europe/Berlin %006 %2006, 01:09
Ik ben bezig met een XML Socket PHP based Flashgame waarin ook chat functionaliteit voorkomt. Hiermee kun je dus wel pushen ipv pullen (zie comment dauntless). Los van de discussie of flashchat nu wel of niet goede software is, zijn xml sockets voor elke flash / php developer misschien wel interressant.

latino
%Europe/Berlin %790 %2006, 19:58
volgens mij is die van flashchat zelf gemaakt! is trouwens helemaal nietmoeilijk als je de extra componenten download van macromedia flash 8..

volgens mij heb je dan wel mediaserver2 nodig en dat kost geld...

hier is nog een mooie:

http://www.123flashchat.com/video-chat-google.html
http://www.camdatepro.com/

Godfaterss
%Europe/Berlin %546 %2006, 13:07
als je het niet wilt kopen moet je gewoon eeen illegale seri kunnen te vinden

fleasy
%Europe/Berlin %632 %2006, 15:10
als je het niet wilt kopen moet je gewoon eeen illegale seri kunnen te vinden Volgens mij word het woord illegaal hier niet gerespecteerd ;)

chatkroeg.nl
%Europe/Berlin %018 %2006, 00:26
Hallo

Ik zou graag willen doen , maar kan de ccs of html van de achter grond. opmaak niet vinden.

Verder zou k graag de tijd verweiderd hebben die in het schrijf venster acht der naam komt te staan

voorbeeld [gast] 12:35 pm : hallo

Weet iemand waar ik dat kan aan passen?

bijvoorbaad hartelijk bedankt

Jan

dat kan je aanpassen in de config.php

'labelFormat' => "AVATAR USER: ", //possible values are any combinations of AVATAR, USER and TIMESTAMP

daar haal je gewoon timestamp weg

Dauntless
%Europe/Berlin %362 %2006, 08:41
Dit topic nu al érg oud en illegale activiteiten zijn niet toegelaten op FF!

*SLOTJE*