Volledige versie bekijken : Compresseren voor minder loading time...
bjornster
%Europe/Berlin %662 %2007, 16:53
Hóla,
Ik heb gezocht ,maar niet direct iets gevonden. is er een manier om je gedane werk qua afbeeldingen etc eens nog een keer te compresseren (en misschien configureren) om het hele zaakje minder ruimte in beslag te laten nemen?
ik ben bezig met mijn flash 8 site én nog lang niet klaar , maar heeft bij dsl al een loading time van zo'n 23 sec. uiteraard is dit een behoorlijke tijd.
thanx alvast....
Björn
BernardV
%Europe/Berlin %668 %2007, 17:02
Hoe doe je het nu? Alles in de SWF?
Je zou in dat geval kunnen kiezen voor het laden van afbeeldingen wanneer ze nodig zijn met bv de MovieClipLoader. Dan is het starten van de site een stuk sneller.
bjornster
%Europe/Berlin %677 %2007, 17:14
Hoi Bernard, bedankt voor je reactie.
ik ben een beginneling dus vergeef mij domme vragen. Ik weet van moviecliplader in postcript , maar heb je ook een aparte lader er voor dan? ik heb de afbeeldingen eerst in imagezone/photoshop aangepast aan de grote van de standaardfoto's, daarna import to library en daarna ge-bitswapt. is er een manier om het allemaal wat vlotter te maken? mijn algehele grote van de site neemt nu 939kb in beslag,dim 766x700 pixels, duration 263fr en preload 23.1 sec bij dsl dus kun je nagaan bij 56kb/s!
Muchos cracias alvast
robertjoon
%Europe/Berlin %092 %2007, 03:12
Op deze link is veeeeel te vinden wat je nu en waarschijnlijk ook in de toekomst nodig gaat hebben.
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338
Kijk dan voor dit probleem even onder:
loadMovie en moviecliploader class
Daar moet vast wat te vinden zijn voor je.
Mocht je er toch niet uitkomen, laat het dan even weten.
Groetjes
Ea.Z
%Europe/Berlin %098 %2007, 03:21
Hoi Bernard, bedankt voor je reactie.
ik ben een beginneling dus vergeef mij domme vragen. Ik weet van moviecliplader in postcript , maar heb je ook een aparte lader er voor dan? ik heb de afbeeldingen eerst in imagezone/photoshop aangepast aan de grote van de standaardfoto's, daarna import to library en daarna ge-bitswapt. is er een manier om het allemaal wat vlotter te maken? mijn algehele grote van de site neemt nu 939kb in beslag,dim 766x700 pixels, duration 263fr en preload 23.1 sec bij dsl dus kun je nagaan bij 56kb/s!
Muchos cracias alvast
56Kb/s...
en hoe groot is je site? 939KB...
net geen mb... op dsl is dat in 3-5 seconden binnegetrokken dacht ik...
Afhankelijk van je doelpubliek is de size van je site dik in orde.
Is het ook zo dat je alles ineens moet laden, of kan de gebruiker je site al browsen, voordat er andere items nodig zijn? Anders kun je deze on the fly inladen met de MCL (moviecliploader) class, zoals eerder vermeld :)
Maar op zich is 939kb echt niet groot. 20 mb zou groot zijn. 5MB is relatief 'groot' voor een dsl verbinding. Duurt al even langer om dat alles ineens te laden. Maar 939kb kun je met een leuke preloader goe camoufleren.
Maar zoals ik al zei: dat hangt van je doelgroep af. Als je gericht bent op jongeren tussen 16 en 25 moet je je geen zorgen maken, de meerderheid surft dan op DSL (zeg maar 99,9% van de jongeren ;)) Als je je natuurlijk specifiek op 56K'ers gaat richten ligt de zaak natuurlijk anders.
Dus misschien moet je eerst dat even bekijken :)
Succes alvast ;)
bjornster
%Europe/Berlin %153 %2007, 04:40
hallo,
bedankt voor de reacties, ben ik erg blij mee. Ik ben mij behoorlijk aan het inlezen en tutorial-en. Ik heb zelf een snelle verbinding maar ik heb het steeds uitgeprobeerd met de downloadsimulator in flash 8 prof. Daar doet de site er 23sec over in een dslverbinding. Misschien zal het uiteindelijk meevallen? Ik ga de site (worden er twee trouwens) bij een webhosting plaatsen waar ik plaats voor 2 gb zal hebben. ik weet niet of dat wat uit zal maken? ik wil geen reclame maken maar ik breng het onder bij strato (advancedweb). Mijn doelgroep worden Hotels en restaurants etc. Op internationaal niveau en een site voor Nederland apart.
Ik wil nog video's plaatsen op mijn site (wel allemaal onder de 2 minuten zónder geluid)
dus die wil ik allemaal nog intergreren.
Normaals bedankt, super en ook geweldig om eens informatie in het nederlands te horen ipv al dat engels....
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.