lookielookies
%Europe/Berlin %987 %2007, 00:42
Hoi!
Ik heb een klein gastenboek scriptje waarbij de bezoeker zijn commentaar ingeeft in een formulier, de gegevens naar een database geschreven worden en op een andere pagina worden weergegeven.
Nu zou ik het script automatisch een mailtje willen laten verzenden naar de admin, elke keer er een nieuw berichtje geplaatst wordt.
Ik heb verschillende tips gekregen over de PHP mail functie, maar ik kan niet ontdekken hoe ik deze moet combineren met de code in mijn process.php-file.
Kan iemand me uit de nood helpen?
Dit is de code in process.php:
<?
if ($_POST["name"] == "") $name = "Anonymous";
else $name = $_POST["name"];
if ($_POST["email"] == "") $email = "None";
else $email = $_POST["email"];
if ($_POST["url"] == "") $url = "None";
else $url = $_POST["url"];
if ($_POST["comment"] == "") {
header("Location: comment.php");
exit(0);
}
$comment = $_POST["comment"];
$time = time();
$query = "INSERT INTO comments (name, email, url, comment, time) VALUES ('" . $name . "', '" . $email . "', '" . $url . "', '" . $comment . "', " . $time . ")";
mysql_connect("localhost", "db_user", "password");
mysql_select_db("db_name");
mysql_query($query);
mysql_close();
header("Location: thanks.php");
exit(0);
?>
Groetjes,
Mieke
Ik heb een klein gastenboek scriptje waarbij de bezoeker zijn commentaar ingeeft in een formulier, de gegevens naar een database geschreven worden en op een andere pagina worden weergegeven.
Nu zou ik het script automatisch een mailtje willen laten verzenden naar de admin, elke keer er een nieuw berichtje geplaatst wordt.
Ik heb verschillende tips gekregen over de PHP mail functie, maar ik kan niet ontdekken hoe ik deze moet combineren met de code in mijn process.php-file.
Kan iemand me uit de nood helpen?
Dit is de code in process.php:
<?
if ($_POST["name"] == "") $name = "Anonymous";
else $name = $_POST["name"];
if ($_POST["email"] == "") $email = "None";
else $email = $_POST["email"];
if ($_POST["url"] == "") $url = "None";
else $url = $_POST["url"];
if ($_POST["comment"] == "") {
header("Location: comment.php");
exit(0);
}
$comment = $_POST["comment"];
$time = time();
$query = "INSERT INTO comments (name, email, url, comment, time) VALUES ('" . $name . "', '" . $email . "', '" . $url . "', '" . $comment . "', " . $time . ")";
mysql_connect("localhost", "db_user", "password");
mysql_select_db("db_name");
mysql_query($query);
mysql_close();
header("Location: thanks.php");
exit(0);
?>
Groetjes,
Mieke