PDA

Volledige versie bekijken : worldwide algemene downloadsettings

bjornster
%Europe/Berlin %953 %2007, 23:53
Hallo,

Weet iemand wat de algemene downloadsetting van computers is over de gehele wereld en nederland apart? ik ben bezig met een flash-website waarin ik redelijk wat foto's effecten én video's gebruik. maar het gaat natuurlijk vooral om de openings scene en ik wil uiteraard een zo laag mogelijk loading tijd hebben... ik weet dat het een nogal brede vraag is maar de doelgroep zijn computers van bedrijven... dus oude thuiscomputers buiten beschouwing gelaten.

thanx....... björn

Laiverd
%Europe/Berlin %958 %2007, 23:59
downloadsetting?? Was het maar waar dat ik dat zelf in kon stellen. Volgens mij bedoel je de gemiddelde bandbreedte, en als je daar al een getal voor vind kun je daar helemaal niets uit afleiden (tenslotte kun je ook in water van gemiddeld 10cm diep verdrinken). Je kunt beter op zoek gaan naar de bandbreedte van jouw specifieke doelgroep, of uitgaan van de lowest denominator (zeg 56k); dan zul je meestal goed zitten.

John

bjornster
%Europe/Berlin %962 %2007, 00:05
Dank je wel John voor je snelle reactie op deze late 2e zomertijd-avond. Ik dacht al zoiets en dat je maar beter op laag kan inschatten. het vervelede is echter dat ik dan met de simulatietechniek al op een loadtijd zit van 30 sec. en mijn site is bij lange na nog niet af. ik ben een beginnelijk maar mijn site leeft op 41 frames per sec. en valt de boel eigelijk te compresseren ofzo zodat ik een snellere load tijd kan bereiken?
of ben ik nu raar?

nogmaals bedankt......

Björn

TheFluff
%Europe/Berlin %059 %2007, 02:26
ik zou sowieso al geen framerate van 41 nemen maar 31 of 26 of wat waren die magic numbers nu weer?

Het menselijke oog neemt vanaf 15 fps al "beweging" waar :)

bjornster
%Europe/Berlin %209 %2007, 06:01
hey fluff.
thanx, alleen ben ik zo'n flash template aan het costumizen en die heeft die framerate. is er een mogelijkheid om dat te veranderen dan? ik heb het geprobeerd maar toen liep het vast.....

bjornster
%Europe/Berlin %217 %2007, 06:13
sorry de florry, het is dus wel heel makkelijk aan te passen.....
maar is er een soort extra compressie manier van foto's en video's? vooral foto's nemen veel in beslag geloof ik.... hoe doen jullie dat?