PDA

Volledige versie bekijken : Wekker / Alarm

Erwinzzz
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
Ik ben een beetje aant klooien met een soort wekker. Ik ben namelijk nog niet lang bezig met AS. Mijn versie staat hier (http://www.geocities.com/erwinz9/wekker.swf), dan heb je miss een beter idee van waar ik mee bezig ben.

Nou is de bedoeling, dat als je onderaan de tijd invoert dat hij af moet gaan, dat hij dan een geluid afspeeld, maar dat lukt met niet helemaal.
Hoe kan ik bv aangeven dat als het aantal uren en het aantal minuten alebei gelijk zijn aan de tijd, en niet apart van elkaar. En als hij het geluid afspeeld, dat hij niet elke keer dat hij constateert dat ze gelijk zijn aan de tijd (elk frame dus) telkens opnieuw begint af te spelen, en die ander niet stopt (ze gaan dan door elkaar heen).

Wie kan mij helpen..??

theFlashWizard
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:41
de inhoud van de uren input textfield vergelijken met het huidige aantal uur dat ook met de minuten en waneer ze bijde gelijk zijn iets doen..
hoever zou je kunne kome zo ?

Jordy
%Europe/Berlin %916 %2005, 22:59
oke voorbeeldje, ik verzin de variabele zelf
function makeTime() {
var nu = new Date();
var seconds = nu.getSeconds();
//Seconde opvragen en in een variabele zetten
var minutes = nu.getMinutes();
// Minuut opvragen en in een variabele zetten
var hours = nu.getHours();
//Uur opvragen en in een variabele zetten
if (hours == inputHours.text && minutes == inputMinutes.text) {
trace("Uur en minuten zijn gelijk, alarm mag afgaan");
} else {
trace("nog niet");
}
}

Maak 2 input tekstveld aan met de instance name hoursInput en minutesInput :)

Ik heb t scriptje getest

Roenes
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Werkt niet jordy. Je moet je input uren en minuten eerst converteren naar Numbers. Nu controleer je Numbers met Strings :)

Never mind, het werkt wel. Is toch vreemd :)

Jordy
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
roenes, hoezo zou het eerst niet werken ? Ben toch wel benieuwd :)

edit:
Zou ik eerst een variabele moeten maken met datatype Number, en daarin hoursInput moeten zetten ?

Roenes
%Europe/Berlin %936 %2005, 23:28
inputHours.text levert een String op terwijl myDate.getHours een Number oplevert. Ik dacht dat die vergelijkingen dan niet gelijk waren. Maar als je dit test:
trace(10 == "10");krijg je gewoon true dus het mag schijnbaar wel. Als je echter met de 3x = werkt, dan werkt het niet omdat je dan ook checkt of beiden typen gelijk zijn en dat is niet zo. Dus
trace(10 === "10");geeft false terug :)

Jordy
%Europe/Berlin %942 %2005, 23:36
Maar inweze is die code dus niet zo netjes :)
Om het netjes te maken moet ik zeker eerst hourInput.txt in een variabele zetten ofzo ? en dat datatype Number geven.
Maar dan verander je een String in Number, dat kan toch niet zomaar ?

Ik heb het trouwens nog niet getest :D

Roenes
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:43
Om het netjes te maken moet ik zeker eerst hourInput.txt in een variabele zetten ofzo ? en dat datatype Number geven.
Maar dan verander je een String in Number, dat kan toch niet zomaar ?Je kan em idd in een aparte var zetten. Dit hoeft niet perse. Maar zoals je zelf al zegt, moet je je String converteren naar een Number. Dit kan niet zomaar door een var van het type Number te declareren. Dit doe je op de volgende manier:

var str:String = "123";
trace(typeof(str)); //output: string
var num:Number = Number(str);
trace(typeof(num));//output: number

Het Number(str) gedeelte converteerd de string naar een number.

Jordy
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
tnx voor je uitleg, dit zal je denk ik wel vaker nodig hebben :)
Goed duidelijk uitgelegt !

Roenes
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:48
Graag gedaan :)

en nu ga ik pitten ;)

Erwinzzz
%Europe/Berlin %526 %2005, 13:37
Heel erg bedankt allemaal, het is gelukt!
Hier is het resultaat (http://us.share.geocities.com/erwinz9/wekker.swf)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
nu moet je alleen nog ff oplosse dat hij bij minuten altijd 2 cijfers laat zien.. ;)