PDA

Volledige versie bekijken : Dutch apocalypse: update

b-here
%Europe/Berlin %930 %2007, 23:19
Heya!

Was al een tijdje bezig met dit werkje, maar het is echt zo'n project waar je eeuwig aan door kunt werken. Verlies nu een beetje de motivatie, dus besloten dat die voorlopig af is. Photoshop trok het toch al niet erg lekker meer met 200 layers :D. Het is gemaakt uit een stuk of 100 foto's die gebrushed en bewerkt zijn. De setting is nederland na een apocalypse. Heb geprobeerd vooral op de compositie te letten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! En ja, het is andre hazes :).

http://www.flashfocus.nl/images/showcase/b-here/dutch.jpg

1024 * 786

http://www.flashfocus.nl/images/showcase/b-here/1024.jpg

1280*720

http://www.flashfocus.nl/images/showcase/b-here/1280_720.jpg

Aantal van de gebruikte foto's

http://www.flashfocus.nl/images/showcase/b-here/collage.jpg

Erwinzzz
%Europe/Berlin %932 %2007, 23:22
Mooi werk! Nou heb ik zelf niet erg veel verstand van Photoshop, maar volgens mij is dit erg goed gedaan, het resultaat mag ik in iedergeval wezen. Ik kan zo snel eigenlijk niet eens slechte dingen vinden. Mooie compositie, mooi geheel, mooi werk!

mech7
%Europe/Berlin %934 %2007, 23:26
Ik vind hem erg vet :p regenboog had niet gehoeven denk ik dan had het een iets grimmiger sfeertje gekregen :p
Vooral dat gebouw en auto's en schip en dingen vind ik mooi :D

raffa
%Europe/Berlin %935 %2007, 23:27
Heel erg vet gemaakt alleen idd die regenboog vind ik er neit bij passen voor de rest TOPPIE!:D

Neon
%Europe/Berlin %937 %2007, 23:30
Ik vind hem erg vet regenboog had niet gehoeven denk ik dan had het een iets grimmiger sfeertje gekregen
Ik vind hem ook erg mooi! :D
Regenboog en dat hele hoekje rechtsonderin vind ik juist onwijs tof! Geeft aan dat er na een ?ramp? toch altijd nog hoop is aan de horizon. Dat deel lijkt ook wel even wat meer kleur te hebben dan de rest van de plaat. ;)
Erg goed gedaan. Gewoon voor de lol in elkaar gezet of was dit voor een wedstrijd of opdracht? Ik wil wel meer van je zien. :)

Emveedee
%Europe/Berlin %938 %2007, 23:31
Heel erg vet!
De regenboog is ook cool,
maar ik denk dat ie beter tot zijn recht komt als je m wat breder maakt.
(bijv. dattie achter de bergen uit verschijnt)

flor!s
%Europe/Berlin %943 %2007, 23:38
Prach-prach-tig! Sfeer! Kleuren! Detail! Hazes! Photoshop-art zoals het hoort!
Zoals je merkt ben ik zéér diep onder de indruk! Erg mooi.

Als je nu een HQ post ben je een held. En die admin die het dan naar Showcase gooit ook ;)

Nauzer
%Europe/Berlin %946 %2007, 23:42
echt heel mooi, ik zou zeggen gigje RAM erbij en doorgaan :D heerlijk ;)

b-here
%Europe/Berlin %958 %2007, 23:59
Mooi werk! Nou heb ik zelf niet erg veel verstand van Photoshop, maar volgens mij is dit erg goed gedaan, het resultaat mag ik in iedergeval wezen. Ik kan zo snel eigenlijk niet eens slechte dingen vinden. Mooie compositie, mooi geheel, mooi werk!

Hey bedankt!

Ik vind hem erg vet :p regenboog had niet gehoeven denk ik dan had het een iets grimmiger sfeertje gekregen :p
Vooral dat gebouw en auto's en schip en dingen vind ik mooi :D

Thx! Die regenboog is voor het contrast, een klein beetje schoonheid in alle duisternis. Een sprankje hoop.

Heel erg vet gemaakt alleen idd die regenboog vind ik er neit bij passen voor de rest TOPPIE!:D

Thx!

Ik vind hem ook erg mooi! :D
Regenboog en dat hele hoekje rechtsonderin vind ik juist onwijs tof! Geeft aan dat er na een ?ramp? toch altijd nog hoop is aan de horizon. Dat deel lijkt ook wel even wat meer kleur te hebben dan de rest van de plaat. ;)
Erg goed gedaan. Gewoon voor de lol in elkaar gezet of was dit voor een wedstrijd of opdracht? Ik wil wel meer van je zien. :)

Hey bedankt! Idd! Waar de regenboog staat is meer licht. Is voor de lol gedaan. Op men werk moet ik vaak functionele ontwerpen maken, vidn het dan leuk om vrij werk erbij te doen.

Heel erg vet!
De regenboog is ook cool,
maar ik denk dat ie beter tot zijn recht komt als je m wat breder maakt.
(bijv. dattie achter de bergen uit verschijnt)

bedankt! Als ik er nog verder mee ga verander ik het wellicht. bedaknt voor je tip.

Prach-prach-tig! Sfeer! Kleuren! Detail! Hazes! Photoshop-art zoals het hoort!
Zoals je merkt ben ik zéér diep onder de indruk! Erg mooi.

Als je nu een HQ post ben je een held. En die admin die het dan naar Showcase gooit ook ;)

Leuk te horen dat je m cool vind! Misschien stomme vraag, maar wat is een HQ?

echt heel mooi, ik zou zeggen gigje RAM erbij en doorgaan :D heerlijk ;)

Thx! haha misschien wel een goede tip. Echt verrot als je gaat brushen dat er dan 2 sec later pas een lijn verschijnt :)

Hey bedankt iedereen voor de comm!

ninetynine
%Europe/Berlin %963 %2007, 00:07
Zeer mooi! Ik vind het contrast juist geslaagd, die ene plek blinkt als het ware :)

Ohja en HQ = HIGH QUALITY ;) (desktop formaten bedoelt floris wss)

Finesky
%Europe/Berlin %966 %2007, 00:11
HEEL Nice,
Vind het vooral goed hoe je het niet alleen qua compositie tot één geheel maakt,
maar ook qua kleur!
Hoe heb je de Nederlandse vlag gemaakt?
Kan je misschien eens een collage van gebruikte foto's posten?
En zou idd ook wel eens een grotere versie willen zien :).

Echt top :D

alwinp
%Europe/Berlin %978 %2007, 00:28
als je de achtergrond wat zou opvullen met vernielde appartementen zou het wel echt iets kunne worden :)

Maar het ziet er nu al geweldig en veelbelovend uit!

b-here
%Europe/Berlin %378 %2007, 10:05
Ik zal vanfaag of morgen even een hogere resolutie erop zetten.

@finesky: Die nederlandse vlag is een foto waaroverheen gebrushed is. Ik wil wel een paar foto's uploaden die ik heb gebruikt, maar het zijn er denk ik te veel om alles te laten zien. Kan er wel wat in een jpeg plakken, doe ik morgen even.

@alwinp

Daarover twijfel ik zelf een beetje, het is nu wel open allemaal, als die nog verder met grote gebouwen wordt opgevuld wordt het te gesloten imo en valt de diepte misschien wat weg. Ik zat meer te denken aan kleine details zoals hekjes buizen en andere kapotte dingen. Maar voorlopig even geen zin in dit project, op naar het volgende :D

Beadnkt voor de replys! super!

Down
%Europe/Berlin %404 %2007, 10:43
Vette shit.. nog plannen hiermee? Ik zeg showcase :)

tijmen_4real
%Europe/Berlin %467 %2007, 12:12
Supergaaf ! Ziet er uit als een boel werk, maar echt te gek !!

Stuf
%Europe/Berlin %711 %2007, 18:04
heftig hoor..
t doet me gelijk denken aan een WWII scene.. dus wat dat betreft is je doelstelling gehaald..
zeker showcase waardig dit..
200 layers en 100 foto's kan ik me voorstellen dat photoshop moeite begint te krijgen..
Merge layers schijnt daarvoor een handige optie te zijn :P

Edit: En als je d'r een desktop van maakt laat het inderdaad even weten..

Energizer
%Europe/Berlin %731 %2007, 18:32
Huphup, naar showcase met deze shizzle... Echt te vet!

MrPee
%Europe/Berlin %731 %2007, 18:32
Prachtig!!!
De regenboog is voor mij iets te fel en klopt naar mijn mening niet. Regenboog is combinatie van regen en zon, zie ik beide? Mij niet opgevallen, maar het heeft wel wat.

Eerst dacht ik: alles kapot en toch is de nederlandse vlag helemaal heel en schoon, maar toen dacht ik, wat nou als de mensen het hebben overleefd en toch uit trots de nederlandse vlag hebben neergepland.

De hoge resolutie wil ik zeker ook hebben!
Ik vind hem prachtig gelukt

Edit: was die schroothoop voor de boot 1 plaatje? of zijn het verschillende dingen op elkaar gestapeld?

$ilver
%Europe/Berlin %739 %2007, 18:44
Ziet er stoer uit! Mooi werk!
Nog klein puntje: Die regenboog kan misschien iets breder, ik vind hem een beetje "op elkaar gedrukt" lijken.

b-here
%Europe/Berlin %806 %2007, 20:21
Vette shit.. nog plannen hiermee? Ik zeg showcase :)
Bedankt! Nee geen plannen, gewoon voor de lol

Supergaaf ! Ziet er uit als een boel werk, maar echt te gek !!
bedankt! Het was ook wel even werk, vooral het vrijstaand maken van al die foto's, en dan nog te bedenken dat de helft nie is gebruikt omdat ze er niet mooi instonden :/

heftig hoor..
t doet me gelijk denken aan een WWII scene.. dus wat dat betreft is je doelstelling gehaald..
zeker showcase waardig dit..
200 layers en 100 foto's kan ik me voorstellen dat photoshop moeite begint te krijgen..
Merge layers schijnt daarvoor een handige optie te zijn :P

Edit: En als je d'r een desktop van maakt laat het inderdaad even weten..

Zal morgen de high res er even opgooien, maar dan ziet het er wel iets meer fotoachtig uit. Merge layers is altijd lastig omdat je dan niks meer kan aanpassen :(. Maar misschien delen mergen is geen gek idee ;)

Huphup, naar showcase met deze shizzle... Echt te vet!
Hey bedankt!

Prachtig!!!
De regenboog is voor mij iets te fel en klopt naar mijn mening niet. Regenboog is combinatie van regen en zon, zie ik beide? Mij niet opgevallen, maar het heeft wel wat.

Eerst dacht ik: alles kapot en toch is de nederlandse vlag helemaal heel en schoon, maar toen dacht ik, wat nou als de mensen het hebben overleefd en toch uit trots de nederlandse vlag hebben neergepland.

De hoge resolutie wil ik zeker ook hebben!
Ik vind hem prachtig gelukt

Edit: was die schroothoop voor de boot 1 plaatje? of zijn het verschillende dingen op elkaar gestapeld?

Bedankt voor de reply! De vlag is wit omdat het er dan vreemd uitziet en het meer opvalt. Springt er zo goed uit. Het moest wel echt om nl gaan. De regenboog hetzelfde, op zich hoeft het niet helemaal te kloppen, als het beeld maar veel uitstraalt. Leuk om te lezen dat iedereen er een soort eigen impressie van heeft.

De schroothoop zijn verschillende foto's gemaakt tot 1 hoop: stenen, houtblokken, bal, reddingsband, hekje, draden, metalen platen, machineonderdelen en velgen

Ziet er stoer uit! Mooi werk!
Nog klein puntje: Die regenboog kan misschien iets breder, ik vind hem een beetje "op elkaar gedrukt" lijken.
thx! De regenboog staat in perspectief. Misschien komt het niet zo goed uit de verf.

Bedankt voor de replys allemaal!

aceHigh
%Europe/Berlin %817 %2007, 20:37
Hele mooie plaat! Leuk sfeertje en mooie kleuren.

Stijn DW
%Europe/Berlin %819 %2007, 20:40
zéér mooi gedaan.
toch een opmerkingen
ik zie veel wolken en toch is de flag stralend wit ...
De vlag is wit omdat het er dan vreemd uitziet en het meer opvalt. Springt er zo goed uit. Het moest wel echt om nl gaan.
als je hem dan toch wit doet zou ik proberen een soort schaduuw op het grat te laten vallen.
hoe dan ook NICE DONE ;)

mike4flashfocus
%Europe/Berlin %847 %2007, 21:20
WOW :D

Echt ontzettend mooi verzonnen en uitgewerkt ! Showcase !

Miss kan je bij die regenboog de lucht wat helderder/blauwer maken?

Gr Mike

Lorrens
%Europe/Berlin %041 %2007, 02:00
Dude. Dit is echt prachtig.
Met zo'n stuk laat je heel goed zien dat je én hele goede photoshop skills hebt, en dat je een erg goed oog hebt voor detail, en dat je ook nog eens een goede smaak hebt, naar mijn mening. Zoals wij hier zeggen: mooi wark!

Ruben!
%Europe/Berlin %359 %2007, 09:38
agree with lorrens, en ook ik vind dat die regenboog iets breder mooier zou zijn;)

b-here
%Europe/Berlin %607 %2007, 15:34
aanpgepast, vind het groot wel minder mooi uitkomen, maar dat hou je denk ik toch als je met foto's werkt.

flor!s
%Europe/Berlin %619 %2007, 15:51
Prachtig! Zeer leuk om het detail en de gebruikte foto's te zien. Nu kun je ook veel beter zien hoe je met belichting en kleuren bezig bent geweest. Gewoon niks meer aan doen en naar de showcase ;)

*Edit*

Haha, toen ik op de reageerknop drukte was het topic nog in de testcase, toen ik op de zend knop drukte stond het al in showcase :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %623 %2007, 15:58
Prachtige fotomanipulatie. Mooie kleuren, mooie compositie, echt verhalend. Ik heb wel ergens het gevoel dat er iets in de compositie "wringt", in die zin dat de rechter bovenhoek door de leegte misschien nog enigszins uit evenwicht is. Misschien dat dat op te lossen zou zijn door bijvoorbeeld kraaien in de lucht, invallende lichtbundels / zonnestralen of een extra repoussoir (http://nl.wikipedia.org/wiki/Repoussoir).

Ook de lichtinval zou op sommige plaasen nog iets bijgewerkt kunnen worden. Maar dat is ontzettend lastig... Om een voorbeeldje te noemen: Het gebouw met de lucht erachter zou meer contrast kunnen vertonen aangezien je hier een situatie hebt met tegenlicht. Op de grens van het gebouw met de lucht zou het gebouw voor mijn gevoel dus donkerder moeten afsteken ten opzichte van de lucht. Maar ach, dat is enorme punaisepoetserij :) !!!

Hij is prachtig, indrukwekkend...!!!

Weet je wat me stoer lijkt: Deze afbeelding in een hal als muurvullend "fotobehang" laten afdrukken. Bijvoorbeeld in een saaie ruimte van een gebouw van een stichting die voor het milieu opkomt, of bij defensie :D .

MrPee
%Europe/Berlin %637 %2007, 16:18
Weet je wat me stoer lijkt: Deze afbeelding in een hal als muurvullend "fotobehang" laten afdrukken. Bijvoorbeeld in een saaie ruimte van een gebouw van een stichting die voor het milieu opkomt, of bij defensie :D

Lachu id

ninetynine
%Europe/Berlin %644 %2007, 16:27
aanpgepast, vind het groot wel minder mooi uitkomen, maar dat hou je denk ik toch als je met foto's werkt.

Vind ik juist niet, dan vult het mijn scherm meer op grote resolutie en heb ik het gevoel
dat ik erin zit! |)
Proficiat met de showcase, leuk om originelen te zien, en terrecht.

mknol
%Europe/Berlin %707 %2007, 17:58
super mooi! Vooral het bushalte bordje vind ik een grappige toevoeging.

Finesky
%Europe/Berlin %732 %2007, 18:35
Gefeliciteerd met je verdiende showcase plaats :D

Eeyz
%Europe/Berlin %808 %2007, 20:24
Superrr...!:)
Showcase plaats echt wel verdiend!;)

leggoz
%Europe/Berlin %867 %2007, 21:49
super man!!
drop de rainbow en hij is nog vetter!
echt goed gedaan! thumbs up

b-here
%Europe/Berlin %375 %2007, 10:00
Leuk dat het een showcase is geworden! Bedankt daarvoor!

Prachtig! Zeer leuk om het detail en de gebruikte foto's te zien. Nu kun je ook veel beter zien hoe je met belichting en kleuren bezig bent geweest. Gewoon niks meer aan doen en naar de showcase ;)

*Edit*

Haha, toen ik op de reageerknop drukte was het topic nog in de testcase, toen ik op de zend knop drukte stond het al in showcase :)

Thx!

Prachtige fotomanipulatie. Mooie kleuren, mooie compositie, echt verhalend. Ik heb wel ergens het gevoel dat er iets in de compositie "wringt", in die zin dat de rechter bovenhoek door de leegte misschien nog enigszins uit evenwicht is. Misschien dat dat op te lossen zou zijn door bijvoorbeeld kraaien in de lucht, invallende lichtbundels / zonnestralen of een extra repoussoir (http://nl.wikipedia.org/wiki/Repoussoir).

Ook de lichtinval zou op sommige plaasen nog iets bijgewerkt kunnen worden. Maar dat is ontzettend lastig... Om een voorbeeldje te noemen: Het gebouw met de lucht erachter zou meer contrast kunnen vertonen aangezien je hier een situatie hebt met tegenlicht. Op de grens van het gebouw met de lucht zou het gebouw voor mijn gevoel dus donkerder moeten afsteken ten opzichte van de lucht. Maar ach, dat is enorme punaisepoetserij :) !!!

Hij is prachtig, indrukwekkend...!!!

Weet je wat me stoer lijkt: Deze afbeelding in een hal als muurvullend "fotobehang" laten afdrukken. Bijvoorbeeld in een saaie ruimte van een gebouw van een stichting die voor het milieu opkomt, of bij defensie :D .

Hey bedankt voor je goede tips. Ik denk dat ik hem nog wel een keer update en wat dingen aanpas. Met het contrast en het gebouw, is het juist niet zo dat hoe verder een object weg staat hoe minder contrast het heeft? Ik ga het eens proberen hoe het staat! De lucht is idd wat karig vergeleken met de grond. Dat is iets om mee te nemen.

@ Houstonfrieks, mknol, finesky,eeyz, leggoz: thx

septunas
%Europe/Berlin %485 %2007, 12:39
Hij doet 't weer sie!!
Zeer ruig. Knap gedaan joh!! :)

Down
%Europe/Berlin %726 %2007, 18:26
Leuk dat je nu gebruikte foto's erbij hebt gezet.. mocht ik ooit tijd hebben dan is het wel een uitdaging om ook een keer zoiets te maken.. leuk thema iig! Ik zou er posters of zoiets van laten maken, misschien levert het nog iets op! :)

Elendill2003
%Europe/Berlin %429 %2007, 11:18
Super wrede stijl, alleen is dat vliegtuig dat op het flatgebouw ligt is voor mijn gevoel te groot. Kan echter ook aan mij liggen.

Veel vette details en gewoon erg mooi en leuk om naar te kijken. Cool gedaan :).

/salute

MOOKIE
%Europe/Berlin %624 %2007, 15:59
überhip! Kan je altijd nog gebruiken voor een reclame? super!

BDisOKE
%Europe/Berlin %678 %2007, 17:16
Mooi man!
Leuk om je losse elementen ook te zien.
Misschien zou het links allemaal nog iets donkerder kunnen, weer meer contrast met het regenboog gedeelte.

Ik heb iig. een nieuwe desktop! :)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %639 %2007, 16:20
hmm, ik geloof dat ik alle gebruikte foto's heb kunnen terugvinden, en dat was niet makkelijk.. zeer mooi werk hoor!

Faulty
%Europe/Berlin %530 %2007, 13:44
wow hoe lang werk je al met photoshop?
maar idd het is iets waar je aan bezig kan blijven :) mss een ideetje
zet een hoofd met opacity nagal vaag in de lucht zodat het lijkt dat god boos is :p

aegir
%Europe/Berlin %683 %2007, 17:23
Het is inderdaad wel netjes gedaan daar sluit ik me volledig bij aan, toch nog één klein extra puntje waar je misschien nog wat mee kunt doen: de verhoudingen van bijv. het heroische slagschip ten opzichte van de grazende koeien en het gecrashte Jet, het lijkt zo meer een veredelde roeiboot..en inderdaad, die regenboog werkt mij ook een beetje tegen, voornamelijk omdat hij vreemd van vorm is, volgens mij zou hij best kunnen blijven maar dan wellicht over de gehele vernietigde stad? zo dat hij dient als een beschermende deken over de verschroeide aarde....blablablabla etc.

ok, dat was het.

Goed werk.

-Rutger-
%Europe/Berlin %692 %2007, 17:37
Vind hem zeer goed! Maar de raaf op het busbordje zijn zijkant klopt niet helemaal met de rest, je zou er een feather overheen moeten gooien. Nu zie je dat hij uitgeknipt is.

ironic eagle
%Europe/Berlin %866 %2007, 20:47
zeer vetjes dude!

Roxx
%Europe/Berlin %796 %2008, 20:07
HEyyy!

Ik zat effe door de laatste Advanced photoshop magazine te bladeren, en daar zag ik 'm staan! de dutch apocalypse :) ik herkende 'm meteen van hier

zeer vet!

respect :)

MAKR
%Europe/Berlin %998 %2008, 00:58
wreed gedaan!

kun je hem vergroten naar 1440x900 ? hij ziet er op mijn desktop namelijk niet zo super uit zoals het hier te zien is.

MAKR
%Europe/Berlin %000 %2008, 01:00
ik heb dit topic waarschijnlijk over het hoofd gezien :/

ben benieuwd of b-here er een 1440x900 versie van kan maken...

b-here
%Europe/Berlin %642 %2008, 16:24
HEyyy!

Ik zat effe door de laatste Advanced photoshop magazine te bladeren, en daar zag ik 'm staan! de dutch apocalypse :) ik herkende 'm meteen van hier

zeer vet!

respect :)

Hey Klopt! Ze vroegen of ze het mochten plaatsen! Was er ook echt blij mee!! thx man

@ taxx, zal ik even moeten kijken op mijn externe harde schijf, dar staat ie op, maar kan m je wel ff mailen oid? (Y)

MAKR
%Europe/Berlin %694 %2008, 17:39
@ taxx, zal ik even moeten kijken op mijn externe harde schijf, dar staat ie op, maar kan m je wel ff mailen oid? (Y)super! doe maar naar: email(apestaartje)martinkrete(puntje)nl :D
alvast bedankt!

Gollum
%Europe/Berlin %712 %2008, 18:05
Die staat op mijn achtergrond. Nieuw zoekplaatje :). Erg puik werk!

MAST
%Europe/Berlin %738 %2008, 18:43
Wauw :O

Kheb m als achtergrond nu. Ik vind m nog veel leuker omdat het Nederland is, geeft toch wat meer bekendheid, in het speciaal dat busbord.

Tiddo
%Europe/Berlin %851 %2009, 20:26
wooow