Volledige versie bekijken : beeldscherm probleem
rvdv
%Europe/Berlin %661 %2007, 16:52
Ik heb een probleem met mijn beeldscherm. als ik de computer aanzet, komt het merk kort in beeld, het beeld wordt gelijk weer zwart. dit proces blijft zich herhalen totdat de computer ongeveer een uur aanstaat, als ik dan opnieuw opstart, of het beeldscherm uit en weer aanzet, is alles weer normaal, en kan ik gewoon aan het werk. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn????
mech7
%Europe/Berlin %679 %2007, 17:18
umm lijkt me eerder wat met je pc dan met je scherm. Hoor je geen piepjes? En als je normaal kan werken loopt hij dan verder goed wordt hij niet te heet bv ?
Ea.Z
%Europe/Berlin %700 %2007, 17:48
Ik heb jaaaaaaaaaaren geleden ook zo'n probleem gehad.
Als ik mijn PC aanduwde bleef hij hangen, een uur later resetten, en hij ging weer perfect...
Ik heb dit nooit echt opgelost denk ik...
Er kwam enkele weken later sowieso een nieuwe computer in huis :)
WernerL
%Europe/Berlin %703 %2007, 17:53
Stof uit pc blazen, proberen andere videokaart erin te zetten, proberen andere monitor aan te hangen... mocht dat allemaal niet werken zou het wellicht een probleem met je moederbord zijn.
rvdv
%Europe/Berlin %751 %2007, 19:02
hij wordt niet heet, heb ook alle stof er al uit gehaald
RITS
%Europe/Berlin %858 %2007, 21:36
het enige wat ik kan bedenken is datgene wat Werner al zei...
Mijn 1ste gok zou zijn je videokaart waar iets mis mee is, mocht je een OnBoard crapkaart hebben dan is die kapot en kun je als enige optie eigenlijk alleen nog een videokaart er in duwen.
Misschien heb je er een liggen en kun je proberen ze om te ruilen.
2de optie zou zijn je hoofdstroomrelais van je monitor kapot, mits het een CRT monitor is ("met zo'n toeter erachter" zou mijn vrouw zeggen :) )
In een TFT of LCD geval gaat dat niet op.
Bij een goeie CRT monitor hoor je als je hem aanzet na een paar seconden een *TOENG* ofzoiets, hoe ouder hij word, hoe harder de "toeng".
Dat is dus dat relais, zit ook in klasse versterkers.
Maar mijn gok gaat toch naar je video-kaart, dus daar zou je even mee moeten experimenteren.
Peace
jexter2
%Europe/Berlin %689 %2007, 17:32
IKheb precies hetzelfde porbleem.
Voorheen had ik 1 beeldscherm en nu heb ik er 2 en moest een andere videokaart kopen.
Nu als ik hem opstart krijg ik een piep en dan druk ik op reset en start hij normaal op.
Het ligt idd dus aan de videokaart, hier zou ik een keer naar moeten kijken.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.