Volledige versie bekijken : cpu load 100% door flash movie??????????
matthias
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:19
hey mensen
kunnen jullie mij helpen, ik heb een redelijk simpel flash fimlpje gemaakt met nog geen actionscript er in en op wat voor pc ik het ook afspeel krijg ik 100% load.
en af en toe loopt hij nog steeds schokkerig.
groeten Matthias :) :)
ninetynine
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:31
Enkele tips :
*Probeer ook je tweens met as te doen scheelt al heel wat !
*Gebruik niet te veel masks en zeker niet voor grote afbeelingen ofzo , of grote tek.
*Gebruik wat meer dezelfde symbolen (instanties) in je movie
succes
Jordy
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:49
Laadt je afbeeldingen extern in :)
Dauntless
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Hebben die zaken van hierboven wel iets met het CPU te maken? Eerder het feit dat hij lang laadt...
Euhm, laat je AS eens zien... Daar moet ergens een slechte of hééél zware loop inzitten...
ath92
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
ook geen alpha tweens doen
mrijsdijk
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:04
Hebben die zaken van hierboven wel iets met het CPU te maken? Eerder het feit dat hij lang laadt...
Euhm, laat je AS eens zien... Daar moet ergens een slechte of hééél zware loop inzitten...
hij zegt dat er nog geen AS in zit
Flashgirl
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:34
Om te zorgen dat je filmpje soepel afspeelt moet je met een aantal dingen rekening houden. Zorg ten eerste dat je niet te veel tweens tegelijkertijd gebruikt. Tweens, en met name shape-tweens, zijn erg processor intensief. Spreid ze dus over je timeline.
Wat ook helpt, is om te zorgen dat je artwork zo 'clean' mogelijk is van ankerpunten. Een ankerpunt is een punt waar een lijn of rand kromt of een hoekje op gaat. Je kunt je ankerpunten zien door met het witte pijltje (de subselection tool) je artwork te selecteren. Haal zoveel mogelijk overbodige ankerpunten weg. Je kunt dit ook automatisch laten doen via het 'optimize' commando (Modify > Shape > Optimize).
Ook moet je het gebruik van alpha-kleuren en vooral alpha-gradients zoveel mogelijk tot een minimum beperken, evenals masks.
Het is ook altijd erg zwaar voor de FlashPlayer om tekstblokken te tweenen. Je merkt het waarschijnlijk ook al tijdens het werken in je fla zelf, dat je computer trager wordt op het moment dat er grote tekstblokken op je stage staan. Textfields editen in Flash is altijd zwaar, je kunt dit voorkomen door de tekst dmv AS in een textfield te zetten.
Ook het formaat van je swf en je artwork maakt verschil: Hoe kleiner je animaties zijn hoe soepeler ze lopen (met kleiner bedoel ik niet kleiner qua kb's, nee ik bedoel met klein echt hoe groot of klein je je artwork schaalt). Open je swf maar eens twee keer naast elkaar, en maak het ene venstertje heel klein, en het andere juist heel groot. Als het goed is zul je zien dat je animatie in het kleine venstertje veel vloeiender / sneller speelt.
meester
%Europe/Berlin %994 %2005, 00:52
ik zou zeggen wat zijn de eigenschappen van je computer, meestal krijg je enrstige schok beelden als je AS gebruikt, met loopjes inderdaad.. In jou geval is er geen AS gebruikt, dus zou het probleem aan je comp moeten liggen, of in de meeste gevallen een tweening met een plaatje wat IETS te groot is > dat vergt veel van CPU
groet Carli
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.