PDA

Volledige versie bekijken : Mouseover

krush
%Europe/Berlin %765 %2005, 19:22
ik heb op men knoppen in dreamweaver een #map gezet zodat ze klikbaar zijn om te linken naar ander pages, nu is mijn vraag of ik nu ook mouseovers kan gebruiken op mijn knoppen?
Zo ja, hoe dan ?

mknol
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:44
Met een behavior, net als met een gewone mouseover. Volgens mij moet dat gewoon werken. Overigens is een #map gebruiken niet echt ideaal voor normale buttons.

brossiekoppie
%Europe/Berlin %563 %2005, 14:31
Met een behavior, net als met een gewone mouseover. Volgens mij moet dat gewoon werken. Overigens is een #map gebruiken niet echt ideaal voor normale buttons.

Helemaal niet ideaal. Je kan het best zo veel mogelijk vermijden en de gekende manier gebruiken voor een rollover. Maar op de hierboven genoemde manier is het dus natuurlijk ook mogelijk. (of gebruik gewoon flash :p )

mknol
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:06
of gebruik gewoon flash
Ja dat doe ik ook vaak als mouseovers te ingewikkeld worden en je aan een map gaat denken

krush
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:34
oké dan word het flash :p
thanx voor de replys

Laiverd
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:46
Ja dat doe ik ook vaak als mouseovers te ingewikkeld worden en je aan een map gaat denkenLeuk he, jezelf nog meer werk op de hals halen. Een alternatief verzinnen voor mensen die geen Flash Player hebben. Onderhoud werkt ook zo gemakkelijk ;) Een rollover script is echt supersimpel als je het met javascript doet; duizenden voorbeelden op het web. En als je nou geen zin hebt in javascript, doe je het toch gewoon met CSS.

John