Volledige versie bekijken : Animatie-einde na druk op button
Bowlingmar
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:45
Het is misschien een rare titel maar ik zal het proberen uitleggen:)
Ik ben bezig aan een projectje waarbij ik verschillende buttons aan de zijkanten vd stage heb. Nadat ik druk op zo'n button...gaat de button ( mc eigelijk) zelf naar het midden en vormt hij een tekstvak. De overige buttons blijven langs de kant staan.
Als ik dus bv op de button "diensten" druk...gaat de desbetreffende button naar omhoog en komt de omschrijving over diensten. Duidelijk toch he. :)
Als ik nu een 2de knop wil drukken, bv Contact, dan zou in principe de content van "diensten" moeten verdwijnen en de button van "diensten" met een animatie naar de oorspronkelijke positie terugkeren. Ik kan nu wel die animatie maken, maar met een gewone (gotoAndplay/stop) action kom ik er niet. Want als ik nou bv op de knop "info" druk...dan zou ook die animatie van start moeten...met andere woorden: ik ken de volgorde van knoppen niet die de bezoeker gaat hanteren. Wie kan mij helpen?
WernerL
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
mc.gotoAndPlay(); mischien? :)
Tenminste, als je van elke animatie die afgesleept moet worden na een druk op een knop in een mc hebt gezet.
Bowlingmar
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:18
Maar stel nu :
"Diensten"-pagina is geopend en de bezoeker drukt op "info". Dan kan ik idd een gotoandPlay aan die knop hangen zodat er een animatietje start waarin de dienstenpagina sluit.
Maar als bv Contact open staat en de bezoeker drukt weer op info. Dan hangt aan die info knop toch die gotoAndPlay naar het frame vd dienstenanimatie. Hoe los ik dat dan op?
WernerL
%Europe/Berlin %768 %2005, 19:26
Ik denk dat je dan mag gaan AS ****en! Ik weet hier trouwens ook nog geen goede oplossing voor en zou dit dan ook willen weten. :)
Mijn vorige post was niet op zijn plaats, startpost niet helemaal goed gelezen/begrepen.
Bowlingmar
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:01
Kan niemand hier een oplossing op vinden?
Bowlingmar
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Komaan as'ers...bewijs je:p
Bowlingmar
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:19
Echt niemand...jammer:(
Of begrijp je het niet zo goed?
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:40
hier heb ik dus ook over na gedacht, je kunt het vast makkelijker doen met AS. maar ik heb ook een oplossing:
je hebt bijvoorbeeld 5 pagina's.
maak een animatie van dat je pagina wegschuift, en weer een knop word. koppieer deze frames 5 keer achter elkaar (om overzicht te houden kun je tussen elke reeks frames een paar empty frames maken).
aan elk van de frame reeks klik je op het laatste keyframe en schijft in het actions panel zoiets als gotoAndPlay("info"); .
aan het eind van elke reeks zet je een link naar een andere pagina.
als je dan op info klikt, moet ie naar het begin gaan van waar de de reeks frames met als einde de code gotoAndPlay("info"); staat.
op deze manier kun je dus na de klik op een andere knop het venster weglaten schuiven of whatever, en er voor zorgen dat ie wel naar de juist pagina toe gaat! alleen moet je dan wel voor elke pagina een 'wegschuif-animatie' in de tijdbalk hebben met als einde een verwijzing naar de pagina waar op geklikt is.
belangrijk: je linkt van de knoppen is op elke pagina weer anders, omdat ie wel naar de juist pagina verschuiving moet gaan (namelijk de pagina-verschuiving van de pagina die op dat moment op de stage staat ;)).
waarschijnlijk een tijdrovende manier, vergeleken met andere manier bijvoorbeeld met behulp van wat meer AS. maar jah, zoveel kennis heb ik niet van AS [V]
groet
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %738 %2005, 18:42
maak een animatie van dat je pagina wegschuift, en weer een knop word. koppieer deze frames 5 keer achter elkaar (om overzicht te houden kun je tussen elke reeks frames een paar empty frames maken).
je moet trouwens wel de content van elke pagina in 1 movieclip zetten, en dat moet je aan het eind van al je frames in deze movieclip, het bovenstaande doen ;)
misschien ben ik wel een beetje onduidelijk enzo maar ja :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.