PDA

Volledige versie bekijken : Hoe ver komt een dropdown menu

macjeek
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:09
Ls,

Ik ben op het moment bezig met een site waar veel banners op staan en form-elementen. Ik heb een nu een css-menu gemaakt en eerder een js-menu (allebij dropdown), maar bij beide hetzelfde probleem: Banners en form-elementen komen over het submenu te staan. Ik heb al vanalles geprobeerd, z-index aangepast, in een iframe zetten, allen geen uitkomst.

Nu wil ik dus een dropdownmenu gaan maken in flash, maar voor ik daar aan begin wil ik graag weten of dat iets gaat oplossen, daarom dus de vraag aan jullie:

1. komt een flash menu over een table-border heen?
2. moet de flashfilm bij de dropdown evenhoog zijn als de lengte van het submenu, kortom hou ik niet een grote witte leegte onder menu over, omdat die ruimte bespaard moet blijven voor het submenu?
3. komt een flash menu over een flashbanner heen of een form-element?

Alle adviezen, fla's, comment's of in het algemeen bemoedigende woorden ;) zijn welkom!

Bowlingmar
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
Staat het menu in een apart frame? Wrs wel aangezien je over de z-index spreekt.
Je kan ( als niemand anders je kan helpen natuurlijk, wat ik zou betwijfelen) het menu in hetzelfde frame zetten als je content( en zo op elke pagina)...dan zou het kunnen lukken, maar dan moet de bezoeker wel telkemale dat menu herladen aangezien je dan het voordeel van je frames kwijt bent.

macjeek
%Europe/Berlin %833 %2005, 20:59
Nee zit niet in verschillende frames, alles in 1 tabel op de index.php. Het menu zit wel in zijn eigen TD (Cell) en het idee is dus dat de film zelf misschien 20px hoog is, MAARRRR wel een submenu er onder kan hebben die er uit schuift. De cell waar het menu in zijn mag niet hoger zijn dan 20px.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

mknol
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:41
Nu wil ik dus een dropdownmenu gaan maken in flash, maar voor ik daar aan begin wil ik graag weten of dat iets gaat oplossen, daarom dus de vraag aan jullie:

1. komt een flash menu over een table-border heen?
2. moet de flashfilm bij de dropdown evenhoog zijn als de lengte van het submenu, kortom hou ik niet een grote witte leegte onder menu over, omdat die ruimte bespaard moet blijven voor het submenu?
3. komt een flash menu over een flashbanner heen of een form-element?

1. kan. met een andere z-index
2. laat eens een voorbeeld zien? ik snap je vraag niet. Misschien met een voorbeeld..?
3. Altijd. Je kan niets boven een flashfilm zetten

nicobrys
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:50
ik zit met hetzelfde probleem! ik heb m'n javascript menu (dropdown) in een topframe staan, en dan nog een main frame eronder. Maar als ik het menu laat uitrollen verdwijnd er een stuk onder de mainframe! Is diet niet op te lossen, dat het topframe boven het mainframe moet komen? Zodat als ik het menu uitrol, dit volledig te zien is? En het is niet mogelijk het topframe te vergroten, het zou anders moeten gaan!

Groetjes

josko
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
ik gebruik ook een js dropdown menu, maar die heb ik gene last van. dit zal er mee te maken hebben dat ik drie layers gebruik:
top.
links. recht.
in de linker zit me menu, los.

nicobrys
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:20
kan je eens een link naar je site posten josko

josko
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:08
ik ben ermee beizg, maa rde site war ik het gevonden hebt gebruikt een shareware javascriptje en een stukje css en js in de menu...

[url=http://bvceres.nl/] ceres [kijk in bron, zoek frame menu op, open de js extern en kopieer de bron van beiden... [/url/

nicobrys
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
mja 't is een vertical en het werkt niet in ff

josko
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:26
je kan het niet zover krijgen dat het er niet overheen komt. als ik text of iets dergelijks onder me cascade menu gooi gaat het erover heen, hetzelfde geld als ik me nieuwe menutje die html,js en css combineert gebruikt.

wat je kunt doen:
kijk hoever het komt, en maak ruimte daarvoor vrij, door het in een layer te plaatjes,

[verheid=400px, layer height="verheid+balk"]

en meer niet..dropdown zit in principe altijd op de voorgrond, dus je kan echt niks doen zover ik weet