Volledige versie bekijken : Text verdwenen op button
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
Hoi ik ben net begonnen met flash en stap voor stap lukt aardig wat, nu heb ik alleen een probleem en dat is als ik een vierkant teken met daar een text in als "klik " en ik maak van dat vierkant een button volgens een tut. Als ik nu mijn movie wil testen is de text van de button verdwenen terwijl hij in het programma der nog wel op staat. Please wat doe ik fout.
Groetjes
ThE_GrIb
$ilver
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:25
Heb je wel de text + het vierkant geselecteerd voordat je "convert to button" deed?
Anders word alleen het deel wat je selecteerde de button.. :)
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
[QUOTE=$ilver]Heb je wel de text + het vierkant geselecteerd voordat je "convert to button" deed?
Anders word alleen het deel wat je selecteerde de button.. :)[/QUOT
Ik heb na het vierkant te tekenen en na de text er in geschreven te hebben met mijn muis een vierkant er om heen getrokken zodat alles geselecteerd was.
Marcellino
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:57
Je kan ook eerst convert to button doen en als je dat heb gedaan je tekst er inzetten...
(werkt misschien?) Misschien sit ik wel fout...
:D :) ;) :rolleyes:
giel12
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:57
Staat de text er in de (minstens 3) stappen : up, over en down??
Misschien moet je de tekst in een aparte layer zetten boven op je vierkant.
Suc6!!
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:22
Button text is in elk geval nu gelukt heb een nieuwe layer over de button gezet. Nu alleen het volgende mssn weet jij daar ook wat van. Ik heb een actie toegevoegd aan de button maar krijg deze melding als ik hem afspeel.....
**Error** Scene=Scene 1, layer=button, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler
goto(2);
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Bowlingmar
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
Je zal er een on(release) aan moeten toevoegen, zodat je krijgt on (release) {gotoAndPlay(2);
}
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
Je zal er een on(release) aan moeten toevoegen, zodat je krijgt on (release) {gotoAndPlay(2);
}
Thanks Bowlingmar ik heb het meteen even opgeschreven die gotoandplay() komt standaard wel voor in actionscript van flash mx maar die on(release) vergeet ik steeds. Dus maar even een notitie van gemaakt.
THX
ThE_GrIb
Bowlingmar
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
En noteer daar ook maar bij dat je zeker en vast ook je errorpaneel moet proberen te begrijpen, alhoewel ik daar vaak ook veel moeilijkheden mee heb. Toch staat er op het paneel dat er en "on(...)" moet komen. Maar das ook grotendeels ervaring denk ik (nu, ik moet niet veel spreken hoor, want kan zelf echt bijna nix met AS:p)
ThE_GrIb
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:21
En noteer daar ook maar bij dat je zeker en vast ook je errorpaneel moet proberen te begrijpen, alhoewel ik daar vaak ook veel moeilijkheden mee heb. Toch staat er op het paneel dat er en "on(...)" moet komen. Maar das ook grotendeels ervaring denk ik (nu, ik moet niet veel spreken hoor, want kan zelf echt bijna nix met AS:p)
Elk comentaar is welkom Bowlingmar ook dit ga ik eens nader onderzoeken ben net twee dagen met as bezig dus exuse me als ik iets over het hooft zie :)
Grtz
ThE_GrIb
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.