PDA

Volledige versie bekijken : Schieten vanuit een graphic

Sence
%Europe/Berlin %737 %2007, 17:41
Hallo allemaal,

Ik heb nu dus een klein spelletje gemaakt met een auto (soort van 1e GTA) maar nu moet die ook nog kunnen schieten.

Misschien weet één van julie hoe dit moet? ;)

Sence

Mr. Black
%Europe/Berlin %741 %2007, 17:48
zoek een tutorial |)

Sence
%Europe/Berlin %747 %2007, 17:55
ja heb ik gedaan alleen dit (http://www.tonypa.pri.ee/tbw/tut10.html) gevonden :(

Erwinzzz
%Europe/Berlin %748 %2007, 17:58
Volgens mij is dit meer dat duidelijk genoeg? Wat begrijp je anders niet, of wat gaat er niet goed? ( en wat lukt natuurlijk wel )

GBest
%Europe/Berlin %865 %2007, 20:46
Ik zal even een korte opzet geven.
Van uitgaande dat je per frame je bullets wil verplaatsen in elke willekeurige richting.

- registreer key waarmee je bullets maakt, en zet dit op het scherm (gebruik hiervoor een moviecilip die je in je library hebt staan en link er naar via linkage). Sla ook op in welke richting die opvliegt (iets met cos(hoek) en sin(hoek))
- Laat vervolgens elk frame (of de door jou ingestelde tijd) de bullet door jou in de bepaalde richting verplaatsen.
- Bepaal via hitTest() (zoek in help) of ie een mc heeft geraakt wat eruit kan zien als poppetjes.

Als je wat meer wilt weten, zul je wat meer moeten vertellen, hoever je nu al bent, bijvoorbeeld ;)

Sence
%Europe/Berlin %590 %2007, 14:10
@ Erwinzz Di tut gaat over een tile based game mijn spellie is niet met tiles.. en ik heb geen idee hoe ik dat kan veranderen

@ Gbest danke zal ik het zo nogs probere

Erwinzzz
%Europe/Berlin %681 %2007, 16:21
Dat maakt helemaal niet uit. Tile Based is een manier om je map op te bouwen, en is slimmer met plekken die een bepaalde eigenschap heeft (wel/niet lopen, deur, etc). Maar wanneer je begrijpt hoe het schieten werkt (en met begrijpen bedoel ik niet ctrl+c), dan moet je het ook in een 'normale' map weten te integreren. Het gaat om het principe niet om de code.